  • 1. Data: 2007-04-25 21:38:57
    Temat: [info] Linie lotnicze Norwegian a przy okazji Citi i przeliczniki
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Tak całkiem informacyjnie to przeliczniki w citi są nieciekawe, o czym
    dobrze już wiemy, tym razem korony norweskie:
    22/04 Norwegian 408,47 NOK 199,12 PLN > *0,487477661*
    22/04 Norwegian 25,00 NOK 12,19 PLN > *0,4876*
    kurs NBP z 20.04 to *0,4681* a z 23.04 to *0,4666*

    Według mnie linie Norwegian są dziwne. W mailu napisali, że zaokrąglają
    ceny do pełnych koron (433 NOK dokładnie miało być) jak widać powyżej
    coś im nie wyszło. Nota bene na stronie ceny biletów są podawane w PLN i
    było to dla tego lotu 188+12. O ile druga kwota się zgadza to pierwsza
    ma się nijak. Po zakupieniu biletu na kk nie ma żadnej blokady. Kiedyś
    pamiętam, że kupowałem bilet i płaciłem kk Multi i tak samo jak teraz w
    Citi kompletnie nie widać blokady. Po prostu po kilku dniach pojawia się
    od razu zaksięgowana transakcja, która jak widać składa się z dwóch
    opłat, ale czemu wychodzi w nich różny kurs mimo, że są z tego samego dnia?
    Tak ogólnie to linie są całkiem ciekawe i znajomi, którzy nimi latają
    nie narzekają zarówno na ceny jak i na jakość.

    PS Ciekawe czy w cenę biletu wliczony jest haracz za płacenie kk, bo
    jeżeli nie, to są to chyba jedyne, jakie znam, tanie linie lotnicze w
    Europie, bez tej niemiłej przypadłości.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 2. Data: 2007-04-26 04:59:27
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Po prostu po kilku dniach pojawia się
    > od razu zaksięgowana transakcja, która jak widać składa się z dwóch
    > opłat, ale czemu wychodzi w nich różny kurs mimo, że są z tego samego
    dnia?

    A co w tym dziwnego???

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 3. Data: 2007-04-26 06:09:47
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Maciej Loret wrote:

    > A co w tym dziwnego???

    Na jak miałem kk w Multi to wszystkie transakcje jakie wykonywałem kk od
    razu miały blokadę na karcie i było widać co i jak. Tylko w tym jednym
    przypadku jest inaczej i dlatego mnie to dziwi.

  • 4. Data: 2007-04-26 06:14:33
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Na jak miałem kk w Multi to wszystkie transakcje jakie wykonywałem kk od
    > razu miały blokadę na karcie i było widać co i jak. Tylko w tym jednym
    > przypadku jest inaczej i dlatego mnie to dziwi.

    Na mojej karcie czasami widać blokadę, a czasami jest już zaksięgowane...
    "Dziwne" napisałem w kontekście różnych kursów...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 5. Data: 2007-04-26 06:56:54
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Maciej Loret wrote:

    > Na mojej karcie czasami widać blokadę, a czasami jest już zaksięgowane...
    > "Dziwne" napisałem w kontekście różnych kursów...

    Jeżeli chodzi o kursy to ta różnica jest nieistotna, na 4 miejscu po
    przecinku wystąpiła różnica o 1 - to jest marginalne i wynika z czystej
    matematyki (fakt trochę tu przesadziłem a w zasadzie nie na to chciałem
    zwrócić uwagę). Chodziło mi o to, że w mailu podali, że zaokrąglają bo
    ciężko jest to rozliczać a zaksięgowali niezaokrąglone i dlatego
    wyłapałem tę "niebotyczną różnicę kursową" ;)

  • 6. Data: 2007-04-26 07:12:11
    Od: "Robert.Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:f0ohpi$23$1@sunflower.man.poznan.pl...

> [...]
    > to dla tego lotu 188+12. O ile druga kwota się zgadza to pierwsza ma się

    ja płaciłem za bilety u nich, to na poczatku była blokada na 1zł a po jakimś
    czasie dopiero właściwe kwoty - no jeden z biletów był sporo drozszy ...
    zapewne 3 ząłapały się jeszszcze na niższą cenę, a czwarty droższy

    > Tak ogólnie to linie są całkiem ciekawe i znajomi, którzy nimi latają nie
    > narzekają zarówno na ceny jak i na jakość.

    też słyszałem dobre opinie o nich

  • 7. Data: 2007-04-26 07:27:48
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > przecinku wystąpiła różnica o 1 - to jest marginalne i wynika z czystej
    > matematyki (fakt trochę tu przesadziłem a w zasadzie nie na to chciałem

    No to ja mam inne doświadczenia, transakcje dokonane w ciągu jednego dnia
    często rozliczane są po innych kursach - i nie chodzi o 1 grosz różnicy...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 8. Data: 2007-04-26 08:08:23
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Maciej Loret wrote:

    > No to ja mam inne doświadczenia, transakcje dokonane w ciągu jednego dnia
    > często rozliczane są po innych kursach - i nie chodzi o 1 grosz różnicy...

    No aż tak często w obcej walucie nie kupuje. A tak z ciekawości jakie to
    są różnice i jaki bank? Swoją drogą z tego przeliczania to bym można
    chyba sobie doktorat zrobić hłe hłe.

  • 9. Data: 2007-04-26 08:22:21
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > A tak z ciekawości jakie to są różnice i jaki bank?

    Różnice zdarzają się nawet na przedostatnim miejscu.
    KK Orange BZWBK.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 10. Data: 2007-04-30 08:33:35
    Od: "Rangers" <r...@o...pl>

> [...]
    > Citi kompletnie nie widać blokady. Po prostu po kilku dniach pojawia się
    > od razu zaksięgowana transakcja, która jak widać składa się z dwóch

    Jest robiona blokada, ale na jedną koronę, tylko w celu weryfikacji.Z tego
    powodu jej nie zauważyłeś.
    Sprawdzone dzwoniłem na ich infolinię i do Citi.
    Pozdrawiam
    Rangers