  • 1. Data: 2009-12-02 11:57:41
    Temat: jaki algorytm obliczania odsetek z uwzgl. kapitalizacji i podatku Belki?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Witam...

    Jaki jest uogólniony wzór obliczania odsetek z lokaty, który uwzględnia
    kapitalizacje w czasie trwania lokaty i od razu pomniejsza je o podatek
    Belki?

    Zna ktoś?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2009-12-02 13:51:18
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Jaki jest uogólniony wzór obliczania odsetek z lokaty, który uwzględnia
    > kapitalizacje w czasie trwania lokaty i od razu pomniejsza je o podatek
    > Belki?
    >
    > Zna ktoś?

    Raczej algorytm, nie wzor. Pewnie ktos zna... Moze ma implementacje w
    LOGO ? ;P

  • 3. Data: 2009-12-02 15:07:24
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    adp pisze:

    > Raczej algorytm, nie wzor. Pewnie ktos zna... Moze ma implementacje w
    > LOGO ? ;P

    Przecież pisżę że wzór - czytaj treść na którą odpowiadasz.
    Program to sam jestem sobie w stanie napisać - pytam o wzór w postaci
    ogólnej. Derive sobie nie radzi - ale to jeszcze nic nie znaczy.

    PZDR
    shaman

  • 4. Data: 2009-12-02 15:44:52
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Procent_składany

    > i od razu pomniejsza je o podatek Belki?

    podatek belki, to juz inny wzor opisany w stosownej ustawie :)

  • 5. Data: 2009-12-02 15:46:14
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-12-02 16:07, shaman pisze:

    > Przecież pisżę że wzór - czytaj treść na którą odpowiadasz.
    W tytule napisałeś algorytm.

    > Program to sam jestem sobie w stanie napisać - pytam o wzór w postaci
    > ogólnej. Derive sobie nie radzi - ale to jeszcze nic nie znaczy.

    Proponuję, żebyś użył mózgu, a nie Derive'a i odpowiedział sobie na
    pytanie, czy funkcja podłoga jest analityczna. Najlepiej licz sobie
    klaycznie i mnóż zawsze przez 81%, bo zaokrąglenia mają znikomy wpływ
    dla większych kwot, czyli K1 = K0*(1+p*d*0.81)^(1/d), gdzie d to okres
    na jaki złożono depozyt wyrażony jako ułamek okresu kapitalizacji (np.
    1/365 dla lokaty codziennej) a p to oprocentowanie.

  • 6. Data: 2009-12-02 15:49:52
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-12-02 16:46, XYZ pisze:

> [...]
    > na jaki złożono depozyt wyrażony jako ułamek okresu kapitalizacji (np.
    > 1/365 dla lokaty codziennej) a p to oprocentowanie.
    Sorry, ten wzór który podałem jest dla obliczenia RRSO, i powinien
    brzemieć RRSO=(1+p*d*0.81)^(1/d). Musisz oczywiście policzyć procent
    składany, jak zauważył Paweł.

  • 7. Data: 2009-12-02 17:55:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    shaman napisał(a) w wiadomości: ...
    >Witam...
    >
    >Jaki jest uogólniony wzór obliczania odsetek z lokaty, który uwzględnia
    >kapitalizacje w czasie trwania lokaty i od razu pomniejsza je o podatek
    >Belki?

    w Excelu jednorazowe odsetki:
    osetki_brutto = długość_lokaty/365*oproc*kapitał
    podatek = ZAOKR(ZAOKR(odsetki_brutto ;0)*0,19 ;0)
    odsetki netto = odsetki_brutto - podatek

    Z uwagi na zaokrąglenie, które może zwiększać lub zmniejszać nominalną
    wysokość opodatkowania (nawet przy stałym oprocentowaniu przy
    kapitalizacji miesięcznej - miesiące nają różną długość), nie da
    się podstawić do ogólnego wzoru. No chyba, ze lokata "bezbelkowa" lub
    roczna.
    Dla większych kwot wystarczającym przybliżeniem będzie pomnożenie
    odsetek brutto przez 0,81 i użycie tego we wzorze na procent składany.

    Arek

  • 8. Data: 2009-12-02 19:35:31
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Arek wrote:

    > w Excelu jednorazowe odsetki:
    > osetki_brutto = długość_lokaty/365*oproc*kapitał
    ^^^
    na pewno 365? w finansach miesiac zawsze ma 30 dni, czyli rok = 360.
    no chyba, ze dany bank ma w umowie z klientem, ze rok to 365 dni.

  • 9. Data: 2009-12-02 19:52:34
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości grup

    > na pewno 365? w finansach miesiac zawsze ma 30 dni, czyli rok = 360.
    > no chyba, ze dany bank ma w umowie z klientem, ze rok to 365 dni.

    360 dni to chyba jest już tylko w książkach do matematyki finansowej dla
    studentów akademii ekonomicznych (które się pewien czas temu
    poprzemianowywały na uniwersytety). Ogólnie to jest jakiś relikt z epoki
    przedkomputerowej, bo sensu w tym nie widać.

  • 10. Data: 2009-12-02 20:04:12
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2009-12-02 20:35, Użytkownik Paweł napisał:

    > na pewno 365? w finansach miesiac zawsze ma 30 dni, czyli rok = 360.
    > no chyba, ze dany bank ma w umowie z klientem, ze rok to 365 dni.

    360 to chyba liczyli w starożytnym Egipcie. Teraz liczy się 365 dni.

    --
    Sławomir Szyszło
    Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych