  • 1. Data: 2009-07-22 09:33:33
    Temat: jedno okienko - suplement
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Kilka słów na temat największego sukcesu organizacyjnego Rządu D. Tuska,
    a mianowicie "jednego okienka" dla przedsiębiorców.

    Piszę o tym w związku z polemiką sprzed kilku dni na ten temat z
    Anatolem oraz z powodu tego, co usłyszałem dziś rano w radiowym wydaniu
    Gazety Wyborczej, a mianowicie w programie pana T.Mosza.

    Pan redaktor dostał maila od załamanego człowieka, który chciał
    skorzystać z dobrodziejstw "jednego okienka" by założyć spółkę. Okazuje
    się, zgodnie z moją wcześniejszą intuicją , że teraz już nic nie można
    załatwić. Tak się kończy usprawnianie bałaganu zamiast porządkowania.

    "Ot durny! Widzi most, a jedzie" - powiedział zadumany nad ludzką
    głupotą i losem rosyjski chłop, widząc katastrofę budowlaną :)))

    ---Cytat---
    - Przepisy są dziurawe jak ser szwajcarski - mówi Rafał Dębowski,
    wspólnik w kancelarii Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy. Okazuje się
    bowiem, że jedna wizyta w urzędzie to za mało, a skomplikowane
    formularze powodują, że jest trudniej, niż było. Dalej trzeba odwiedzać
    ZUS i urząd skarbowy, a urzędy wszystkie dokumenty przesyłają między
    sobą pocztą.

    - To metoda jak za króla Ćwieczka - mówi Katarzyna Urbańska z PKPP
    Lewiatan. - Póki nie będzie pełnego systemu elektronicznego w sądach i
    gminach, zakładanie firmy będzie czasochłonne i kosztowne.
    Korespondencja za pośrednictwem poczty powoduje bowiem, że zwłoka może
    być długa, liczona w tygodniach, a nawet miesiącach.

    Na dobrze funkcjonujące jedno okienko, w którym petent załatwi wszystko
    od ręki, przyjdzie nam jeszcze kilka lat poczekać.
> [...]
    >
    > Na dobrze funkcjonujące jedno okienko, w którym petent załatwi wszystko
    > od ręki, przyjdzie nam jeszcze kilka lat poczekać.

    A gdzie link do strony z artykułem?

    TT

  • 3. Data: 2009-07-22 09:47:06
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    TT pisze:

    > A gdzie link do strony z artykułem?
    >
    > TT

    Z odrobiną dobrej woli i niewielkim wysiłkiem znajdziesz. Ja zrobiłem tak:

    Google->"jedno okienko" ENTER

  • 4. Data: 2009-07-22 09:55:58
    Od: TT <t...@o...pl>

    Jerzy Olszewski napisał(a):

    > Z odrobiną dobrej woli i niewielkim wysiłkiem znajdziesz. Ja zrobiłem tak:
    >
    > Google->"jedno okienko" ENTER

    Ale nie chce mi się szukać tego cytatu w google. Wiem, że tak właśnie
    mogę, bo tak robiłem. Nie kumam dlaczego nie możesz wkleić namiaru na
    artykuł (wystarczy nacisnąć CRTL+C i CRTL+V). Z podanym linkiem jest
    milion razy szybciej niż szukanie w google, a czasu w nadmiarze nie mam.
    Istnieje też ryzyko, że znajdę inny artykuł z podobnym cytatem.

    No skoro już coś cytujesz, to kultura nakazuje podanie źródła cytatu
    (wszyscy tej etykiety przestrzegają, a Ty nie).

    TT.

  • 5. Data: 2009-07-22 10:33:55
    Od: "mow mi kondonek" <g...@c...es>

    Użytkownik "TT" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > milion razy szybciej niż szukanie w google, a czasu w nadmiarze nie mam.
    > Istnieje też ryzyko, że znajdę inny artykuł z podobnym cytatem.

    Ja ci się nie chce leniu, to nie pisz tych bzdur i nie kłam, że nie masz
    czasu, bo zamiast pisać tyle głupoty które nic nie wnoszą, nauczył byś się
    przez ten czas używać wyszukiwarki. Nikt tutaj nie jest po, to żeby ci leniu
    ułatwiać życie.

  • 6. Data: 2009-07-22 10:53:46
    Od: TT <t...@o...pl>

    mow mi kondonek napisał(a):
> [...]
    > czasu, bo zamiast pisać tyle głupoty które nic nie wnoszą, nauczył byś
    > się przez ten czas używać wyszukiwarki. Nikt tutaj nie jest po, to żeby
    Ja tu o kulturze piszę, bo tak to jest, że jak się kogoś cytuje, to
    wypada powiedzieć kogo się cytuje.

    Dla ciebie kultura, to rzecz obca, więc ciebie to nie dotyczy.
    Kondonek zmień w końcu gumę :)

    TT.

  • 7. Data: 2009-07-22 12:20:00
    Od: "mow mi kondonek" <g...@c...es>

> [...]
    > powiedzieć kogo się cytuje.
    >
    > Dla ciebie kultura, to rzecz obca, więc ciebie to nie dotyczy.

    kultury też mógłbyś się ode mnie uczyć leniu.

  • 8. Data: 2009-07-22 18:25:04
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Jerzy Olszewski" <j...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > Na dobrze funkcjonujące jedno okienko, w którym petent załatwi wszystko od
    > ręki, przyjdzie nam jeszcze kilka lat poczekać.

    Same procedury będa z czasem usprawniane, a w pierwszych tygodniach z
    pewnościa był dodatkowy bałagan jak przy każdej rewolucyjnej zmianie systemu
    w dużej strukturze biurokratycznej. Wdrożenie 1 okienka umożliwiło kolejne
    rewolucyjne - jak na polską biurokrację - rozwiązania : tj. złożenie wniosku
    przez internet :

    https://edgwww.um.warszawa.pl/edg-1.asp

    https://edgwww.um.warszawa.pl/Instrukcjaostateczna.p
    df

    i jego późniejsze, już tylko formalne podpisanie w okienku (lub bez okienka
    jeżeli jest podpis elektroniczny) oraz możliwość rozpoczęcia działalności na
    podstawie samego podpisanego wniosku.

    Anatol

  • 9. Data: 2009-07-22 18:36:50
    Od: msz <C...@w...pl>

    http://tinyurl.com/dmh53t

  • 10. Data: 2009-07-23 10:42:03
    Od: "Gan" <j...@w...pl>

    > Same procedury będa z czasem usprawniane, a w pierwszych tygodniach z
    > pewnościa był dodatkowy bałagan jak przy każdej rewolucyjnej zmianie
    > systemu w dużej strukturze biurokratycznej.

    Zrobiono to kompletnie bez głowy. I tak trzeba odwiedzać kilka urzędów. Po
    co w formularzu o założenie DG pytanie o rachunek bankowy, skoro bez wpisu
    do EDG żaden bank takiego rachunku nie otworzy. Trzeba zrobić więc
    aktualizację zaraz po otwarciu rachunku bankowego. Do ubezpieczenia musisz
    się sam zgłosić więc i tak trzeba biegać po urzędach. Urzędy wysyłają
    papiery pocztą co znów wydłuża procedurę.
    Wydłużenie procedury widać szczególnie przy rejestracji w KRS - opóźnienia
    są nawet do paru miesięcy. I co z tego, że spółka ma osobowość prawną, skoro
    nie ma NIPu.
    G.