  • 1. Data: 2009-12-01 22:29:05
    Temat: jeszcze o wylamaniu sie(breakout) kruszcow
    Od: fatso <f...@n...com>

    Wlasnie dalem na angielska grupe dyskusyjna(zamknieta dla ogolu) taka
    analize sytuacji.
    Dobrze mowie?

    I watch the market in Poland.
    * They are major silver producers via their copper refinery. Some gold
    and platinum as well as a by-product. Should they choose to withhold
    their silver
    from LME then it would be significant, conducive to the price rise.
    * Poland has had a good press lately. Obviously the hard economic
    lessons were learned. In consequence it is the only country in the
    Eastern Europe which has escaped the recession. Even better still, it
    did report a modest growth in its economy.
    * In consequence salaries and expenditure are rising, more gold trinkets
    to be bought. There is a run now on the gold bullion. Editions of gold
    coins oversubscribed etc, something akin to India.
    * Bank of Poland has been ably managed by that economic scion, professor
    Balcerowicz, now under different management. I would be surprised if
    they would sit on their hands and do nothing with their reasonably
    strong dollar reserves.
    Sheer self interest would require to diversify and buy some gold in the
    open market. As to silver, they may just to siphon off those couple of
    thos of metric tons the country does produce per year.

    fatso

  • 2. Data: 2009-12-01 22:46:02
    Temat: Re: jeszcze o wylamaniu sie(breakout) kruszcow
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    fatso <f...@n...com> napisał(a):

    > * Bank of Poland has been ably managed by that economic scion, professor
    > Balcerowicz, now under different management.

    > fatso

    Miałbym zastrzeżenia merytoryczne do tego zdania, zwłaszcza użycie
    słowa "ably", ale czepię się niemerytorycznie. Co rozumiesz przez "economic
    scion"?

    pozdrawiam

    kc

  • 3. Data: 2009-12-01 23:47:49
    Od: fatso <f...@n...com>

    kc wrote:

    > Miałbym zastrzeżenia merytoryczne do tego zdania, zwłaszcza użycie
    > słowa "ably", ale czepię się niemerytorycznie. Co rozumiesz przez "economic
> [...]
    Rozumiem przez to, ze jest on przyszlym noblista z ekonomii.
    Powtorze tez to co juz kiedys pisalem: uwazam ,ze wszyscy ministrowie
    finansow
    od Guru Balcerowicza poczynajac byli w Polsce dobrzy. Najbardziej chyba
    trzeba podziwiac
    p.Belke bo dzialal w b. trudnych warunkach. Wiem, wiem- mozna bylo
    lepiej, szybciej, taniej...
    ale sami popatrzcie i poklepcie sie po plecach: szantazysci Lepper i
    Giertych poszli na smietnik historii.
    Polska waluta jest mocna a kasa NBP zasobna w dewizy i miejmy nadzieje
    tez, ze zapasik zlota i srebra
    tez sie powiekszyl. Podobno India zarobila juz 800 mln $ na swoim
    zakupie 200 ton zlota. Polska tez bedzie
    mogla odcinac kupony u miedzynarodowych bankowych zydow, od swojego
    srebra. Oby tak dalej.

    fatso

  • 4. Data: 2009-12-02 08:10:05
    Od: fatso <f...@n...com>

    fatso wrote:

    Au dzis rano + $15, wylom sie potwierdza.

    Dokupilem GAL 10K za jedne 2.89p na rynku Plus.
    Mam juz 475K tej kopalni zlota na 190.1 Mln akcji w obiegu.
    Za to ani jednej sztabki zlota, miserabile meum.
    No ale zloto w ziemi, czy to w garncu w dziupli czy tez w zlotym
    piasku u konca teczy, jest najtansze w przechowaniu i najbezpieczniejsze.
    Najlepiej trzymac je w ziemskim banku.

    fatso