  • 1. Data: 2002-02-21 22:33:58
    Temat: karty inteligentne
    Od: "aga" <a...@i...pl>

    Czy u nas sa juz płatnicze karty z mikroprocesorem? Jeli tak to czym one sie
    róznia w zabezpieczeniach od karty magnetycznej?
    Przeciez w obydwu przypadkach musimy podac PIN i to tyle. Dlaczego niby
    karty z procesorem sa trudne do sfałszowania a karty magnetyczne bez
    problemu mozna kopiowac?
    Ag

  • 2. Data: 2002-02-21 22:39:17
    Temat: Re: karty inteligentne
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Feb 21, 2002 at 11:33:58PM +0100, aga wrote:

> [...]
    > Przeciez w obydwu przypadkach musimy podac PIN i to tyle. Dlaczego niby
    > karty z procesorem sa trudne do sfałszowania a karty magnetyczne bez

    Bo dane z paska magnetycznego mozesz 'sklonowac' a takiego chipa
    nie. To podstawowa rozncia. Na dokladke chip 'mysli'.

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-02-22 06:11:13
    Od: "chip" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Bo dane z paska magnetycznego mozesz 'sklonowac' a takiego chipa
    > nie. To podstawowa rozncia. Na dokladke chip 'mysli'.

    ale chip'a mozna przeczytac i tez zaprogramowac odpowiedniego...
    Nie znam sie na kartach bankowych, akle wydaje mi sie, ze na pasku
    magnetycznym jest tylko numer konta z numerem banku, pin wprowadzany, jest
    porownywany z pinem konta po polaczeniu..ale moge sie mylic bo nie wiem...Bo
    jesli na pasuku jest pin...to o zgrozo!
    Co do kart opartych o uklad chipowy, to maga byc tam dane takie same jak na
    karcie magnetycznej. Bo chip tak samo sluzy jedynie do przechowuywania
    informacji, to po prostu pamiec elektroniczna. Moze byc ewentualnie
    pwiekszona np. o jakis algorytm szyfrujacy...

  • 4. Data: 2002-02-22 06:48:38
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Feb 22, 2002 at 07:11:13AM +0100, chip wrote:

    > ale chip'a mozna przeczytac i tez zaprogramowac odpowiedniego...

    Nie, nie 'przeczytasz' chipa.

> [...]
    > porownywany z pinem konta po polaczeniu..ale moge sie mylic bo nie wiem...Bo

    Na kartach bankowych magnetycznych tez sie nie znasz - na pasku nie
    masz numeru konta.

> [...]
    > informacji, to po prostu pamiec elektroniczna. Moze byc ewentualnie
    > pwiekszona np. o jakis algorytm szyfrujacy...

    I na chipach tez sie nie znasz - oczywiscie, sa karty chipowe
    pamieciowe, ale _nikt_ nie uzywa takich kart jako kart
    platniczych. Owszem, jako lojalnosciowki tak - ale wtedy najwyzej
    mozesz okrasc jakas firme na misia pluszowego. Zebys jeszcze nie biegl
    po tego misia, to dodam ze znane mi polskie systemy lojalnosciowe i
    tak online potwierdzaja drozsze operacje.

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-02-22 06:52:25
    Temat: Odp: karty inteligentne
    Od: "aga" <a...@i...pl>

    Użytkownik chip <p...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a54nk2$8kt$...@n...ipartners.pl...

> [...]
    > pwiekszona np. o jakis algorytm szyfrujacy...
    >
    > No to jak jest z tym PIN-em ?Jest on zapisany na pasku czy nie? Czy takie
    płatnicze karty mikroprocesorowe sa stosowane przez nasze banki? Jaesli tak
    to które?
    Ag

  • 6. Data: 2002-02-22 06:54:25
    Od: "Radek \(Jogurcik\)" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > magnetycznym jest tylko numer konta z numerem banku, pin wprowadzany, jest
    > porownywany z pinem konta po polaczeniu..ale moge sie mylic bo nie

    no wedlug mnie to pin jest na karce (jestem tego przekonany na 99%).

    zapominacie ze istnieje cos takiego jak checksuma, algorytmy DES i
    zaawansowane kodowanie. Innymi slowy - da sie go odgadnac jedynie przez
    podstawianie.

    Radziu

  • 7. Data: 2002-02-22 07:02:39
    Temat: Re: Odp: karty inteligentne
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Feb 22, 2002 at 07:52:25AM +0100, aga wrote:

    > No to jak jest z tym PIN-em ?Jest on zapisany na pasku czy nie?

    _PIN_ nie. Jest zapisany _pewien_string_ ktory polaczony z
    informacjami z banku umozliwia potwierdzenie ze PIN podany przez
    klienta jest prawidlowy.

    > Czy takie płatnicze karty mikroprocesorowe sa stosowane przez nasze
    > banki? Jaesli tak to które?

    Klopot raczej lezy w ilosci punktow w ktorych mozesz autoryzowac takie
    karty. Same karty chipowe wydaje produkcyjnie np. KB (w dosc
    ograniczonym zakresie - chyba tylko w Warszawie etc.; szczegoly byly
    na liscie).

    --

    --w

  • 8. Data: 2002-02-22 07:03:29
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Feb 22, 2002 at 07:54:25AM +0100, Radek (Jogurcik) wrote:

    > no wedlug mnie to pin jest na karce (jestem tego przekonany na 99%).

    Nie, _PINu_ nie ma.

    > zapominacie ze istnieje cos takiego jak checksuma, algorytmy DES i
    > zaawansowane kodowanie. Innymi slowy - da sie go odgadnac jedynie przez
    > podstawianie.

    Rozumiem ze czesc bankowa _zaszyfrowanego_ pinu tez jakos umiesz odzyskac?

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-02-22 07:06:55
    Od: "chip" <p...@i...pl>

    > Nie, nie 'przeczytasz' chipa.

    Skoro bankomat przeczyta.....wiesz, nie przeczytasz chipa pod mikroskopem,
    ale sa odpowiednie czytniki takich ukladow, wszak chip jest ukladem pamieci,
    niczym wiecej, owszem sa chipy o roznych pojemnosciach i moga miec sporo
    zapisane, jednak nadal jest to uklad oparty o bramiki pamieci i wystarczy
    zrobic czytnik, odpowiednie oprogramowanie i mozesz "zczytac" zawartos
    takiego chipa. Fakt bedziesz to miec w postaci binariow, a wiec jako liczbty
    binarne, czy hex. Znajac sie troszki na programowaniu, mozesz innego chipa
    tymi samymi informacjami uzupelnic. Pozostaje sprawa konkretnego ukladu,
    jego wewnetrznej architektury i indentyfikacji to moze przyniesc sporo
    klopotu. Jednak w bankomatach (tak mi sie wydaje) bedzie musial istniec
    jeden lub kilka "standardow" chipow, bo nie sadze, ze kazdy bank bedzie
    robic "pod siebie" konkretne uklady. Przemierze zasoby netu i zorientuje sie
    na czym tp polega i o co chodzi.

    > Na kartach bankowych magnetycznych tez sie nie znasz - na pasku nie
    > masz numeru konta.

    A co jest?

> [...]
    > po tego misia, to dodam ze znane mi polskie systemy lojalnosciowe i
    > tak online potwierdzaja drozsze operacje.

    Kolego, chip sluzy wylacznie do przechowywania informacji w komorkach
    pamieci, owszem, mozesz miec chipa ktory po odpowiednim polaczeniu stworzy z
    bankomatem jeden uklad, jednak! Chip to nie komputer! Mozesz miec soft na
    chipe, bedzie na pewno prosty, z racji ograniczonej pamieci, moze dzialac
    ten soft po wlpozeniu karty do czytnika, jednak nadal musisz polaczyc sie z
    bankiem przez bankomat, poza tym uklady chipowe na kartach wszelakiej masci
    nie "mysla" a wykonuja odpowiednie polecenia i to wszystko, wystarczy
    wiedziec jakie to sa polecenia a juz masz 50% karty.
    Karty lojalnosciowe jak je nazywasz rozumiem dzialja na zasadzie sprawdzenia
    przez bankomat odpowiednich zapisow na karcie celem weryfikacji, to co
    nazywasz "inteligentnymi" w bankomatach "odpalaja" swoj soft, ale generalnie
    tez polega to na uwierzytelnieniu, jak pisalem post wyzej, mozliwe, ze sa to
    procedury szyfrowania czy podpisow cyfrowych, moze pgp?:)))
    Jesli wiesz cos wiecej chetnie poczytam bo temat ukladow pamieci EPROM
    zawsze mnie interesowal.
    Mozliwe, ze to dziala zupemnie inaczej ale jak juz wspomnialem nie czytal\em
    nic na temat bankowych ukladow EPROM.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-02-22 07:21:54
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Feb 22, 2002 at 08:06:55AM +0100, chip wrote:

    > Skoro bankomat przeczyta.....wiesz, nie przeczytasz chipa pod mikroskopem,

    Wiesz jak dziala karta chipowa? Chyba nie.

    > ale sa odpowiednie czytniki takich ukladow, wszak chip jest ukladem pamieci,
    > niczym wiecej, owszem sa chipy o roznych pojemnosciach i moga miec sporo

    Nie, probuje to wlasnie Tobie przekazac.

> [...]
    > tymi samymi informacjami uzupelnic. Pozostaje sprawa konkretnego ukladu,

    Nie, nie zrobisz tego.

> [...]
    > robic "pod siebie" konkretne uklady. Przemierze zasoby netu i zorientuje sie

    Daj znac, bedziesz pionierem. ;-)

    > A co jest?

    Nie wazne, ale numeru konta nie ma.

> [...]
    > nie "mysla" a wykonuja odpowiednie polecenia i to wszystko, wystarczy
    > wiedziec jakie to sa polecenia a juz masz 50% karty.

    Prosze bardzo: http://www.emvco.com. Pobierz sobie dokumentacje.

    Bedziesz wiedzial w 100% co robia karty ;-)

    > Karty lojalnosciowe jak je nazywasz rozumiem dzialja na zasadzie sprawdzenia
    > przez bankomat odpowiednich zapisow na karcie celem weryfikacji, to co

    ????? JAKI BANKOMAT? Mylisz pojecia!

> [...]
    > procedury szyfrowania czy podpisow cyfrowych, moze pgp?:)))
    > Jesli wiesz cos wiecej chetnie poczytam bo temat ukladow pamieci EPROM

    Brniesz coraz bardziej w las. Tlumacze Tobie ze nie sa to karty _pamieciowe_!!!!

    > Mozliwe, ze to dziala zupemnie inaczej ale jak juz wspomnialem nie czytal\em
    > nic na temat bankowych ukladow EPROM.

    Przepraszam - to widac. ;-(

    --

    --w