  • 1. Data: 2009-02-10 09:09:57
    Temat: konto bez podpisu 1 wspołwłasiciela
    Od: "miron" <m...@m...pl>

    witam
    Mam takie pytanie czy jest mozliwe zalozenie konta na firme (Spółka Cywilna,
    2 współwłasicieli) bez podpisu 1 współwłasiciela ktory np jest w
    wiezieniu, lub za granica, lub poprostu inny przypadek uniemozliwa mu
    podpisanie w jakims krotkim czasie powiedzmy ze bedzie to dopiero mozliwe za
    jakies 2-3 miesiace

    Pozdrawiam
    Miro82

  • 2. Data: 2009-02-10 09:29:20
    Temat: Re: konto bez podpisu 1 wspołwłasiciela
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Lut, 10:09, "miron" <m...@m...pl> wrote:
> [...]
    > podpisanie w jakims krotkim czasie powiedzmy ze bedzie to dopiero mozliwe za

    Czy SC ma KRS ?
    Jesli tak, to tam powinno byc wyszczegolnione do czego podpisy jednego
    a do czego obu wspolnikow.

  • 3. Data: 2009-02-10 09:31:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Czy SC ma KRS ?

    Nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-02-10 09:58:05
    Od: "miron" <m...@m...pl>

    > Nie ma.
    >
    > --
    > Liwiusz

    wlasnie spolki jawne maja KRS, spolki cywilne nie maja

  • 5. Data: 2009-02-10 10:01:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 10:58:05 +0100, miron napisał(a):

    > wlasnie spolki jawne maja KRS, spolki cywilne nie maja

    A jakie ma to znaczenie? Założenie rachunku bankowego jest czynnością
    przekraczającą zwykły zarząd, wymagane są oba podpisy. Albo
    pełnomocnictwo, chociaż jak znam życie i nasze banki -- nie każdy na to
    pójdzie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2009-02-10 18:51:26
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Olgierd wrote:

    > A jakie ma to znaczenie? Założenie rachunku bankowego jest czynnością
    > przekraczającą zwykły zarząd,

    A z czego to wynika? Samo założenie jest operacją czysto techniczną,
    która sama w sobie nie powoduje umniejszenia majątku. Przelanie środków
    z jednego rachunku firmy na inny również w żaden sposób nie wpłynie na
    majątek. Podział zgromadzonych środków pomiędzy różne rachunki bankowe
    nie wydaje mi się przekraczać zwykłego zarządu. Co więcej - taka
    interpretacja "przekroczenia zwykłego zarządu" wydaje mi się absurdalna,
    bo przy takim podejściu, to np. dla spółki z o.o. rachunek bankowy
    musiałoby otwierać zgromadzenie wspólników, a nie zarząd.

    A po drugie - i tak wszystko zależy od umocowania danej osoby. Jak umowa
    spółki pozwala na jednoosobową reprezentację, to nie widzę żadnego problemu.

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2009-02-11 08:05:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 19:51:26 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > A z czego to wynika? Samo założenie jest operacją czysto techniczną,
    > która sama w sobie nie powoduje umniejszenia majątku.

    Samo nie, ale każdy wspólnik powinien mieć wiedzę -- a nawet coś do
    powiedzenia -- gdzie leżą jego pieniądze.

> [...]
    > bo przy takim podejściu, to np. dla spółki z o.o. rachunek bankowy
    > musiałoby otwierać zgromadzenie wspólników, a nie zarząd.

    Polecam art. 208 par. 3 i 4 ksh zanim zaczniesz opowiadać takie rzeczy.

    Oczywiście, że bank otwiera rachunek dla sp. z o.o. wyłącznie na wniosek
    osób umocowanych w KRS.

  • 8. Data: 2009-02-11 15:56:54
    Od: "Pen" <naj.kp@WYTNIJ_TOwp.pl>

    W Inteligo umowę z bankiem zawiera tylko jeden wspólnik spółki, ale na podstawie
    przesłanego pocztą pełnomocnictwa z podpisami pozostałych wspólników. Wadą jest
    jednak, że tylko ten umocowany ma regulaminowo dostęp do konta, jest jeden Id i
    hasło, jedna karta kodów.

  • 9. Data: 2009-02-11 18:34:18
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Olgierd wrote:

    > Samo nie, ale każdy wspólnik powinien mieć wiedzę -- a nawet coś do
    > powiedzenia -- gdzie leżą jego pieniądze.

    Zakładam, że taka informacja znajdzie się w dokumentacji księgowej spółki.

    > Polecam art. 208 par. 3 i 4 ksh zanim zaczniesz opowiadać takie rzeczy.

    Jeśli przyjmiemy, że otwarcie rachunku bankowego jest czynnością
    przekraczającą zwykły zarząd, to par. 3 nie ma zastosowania. Egro:
    zgodnie z par. 4, aby otworzyć konto potrzeba uchwały zarządu - jednakże
    banki jej wcale nie wymagają. Nadal uważam, że otwarcie rachunku zalicza
    się do "zwykłego zarządu". :-)

    > Oczywiście, że bank otwiera rachunek dla sp. z o.o. wyłącznie na wniosek
    > osób umocowanych w KRS.

    No właśnie. A gdyby otwarcie rachunku przekraczało zwykły zarząd, to
    samo umocowanie w KRS (bez uchwały zarządu) nie wystarczyłoby. :-)

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2009-02-11 19:11:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 19:34:18 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Zakładam, że taka informacja znajdzie się w dokumentacji księgowej
    > spółki.

    Postfactum. Po drugie nie każda s.c. prowadzi dokumentację tego rodzaju.

> [...]
    > zgodnie z par. 4, aby otworzyć konto potrzeba uchwały zarządu - jednakże
    > banki jej wcale nie wymagają. Nadal uważam, że otwarcie rachunku zalicza

    hmm no może i tak; ale zważ, że jeśli już to nie uchwały WZ.
    Inna sprawa, że wydaje mi się, że banki często od spółek z o.o. oczekują
    podpisów wszystkich członków zarządu pod umową prowadzenia rachunku.

    No dobrze, chyba masz rację.