  • 1. Data: 2009-12-21 14:04:46
    Temat: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: z...@o...pl

    czy jest na świecie kraj posiadający lepszy i nowocześniejszy
    od polskiego system bankowy?

    oczywiście nie interesują mnie rewelacje spamerów o USA/UK
    ani pienia pochwalne na rzecz Łukaszenki który "zachował
    w ręku swojego narodu" własność sektora bankowego,
    ani żarty o ukrywaniu pieniędzy w rajach podatkowych.

    ale o poważne głosy i uzasadnienie opinii, dlaczego TAM jest lepiej...

    np. więcej sesji ichniego eliksiru? tańszy ichni sorbnet?
    np. standard bezpłatnych rachunków/przelewów/kart/bankomatów?
    np. lepsze prawo chroniące interes konsumenta/posiadacza rachunku?
    np. uznawanie zignorowanej reklamacji za pozytywnie rozpatrzoną?

  • 2. Data: 2009-12-21 14:23:44
    Temat: Re: kraj z bankowościąlepszą od polskiej
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 21, 3:04 pm, z...@o...pl wrote:
> [...]
    > np. lepsze prawo chroniące interes konsumenta/posiadacza rachunku?
    > np. uznawanie zignorowanej reklamacji za pozytywnie rozpatrzoną?

    Hmm ciezko powiedziec ale latwiej chyba wymienic rzeczy, ktore sa u
    innych - a u nas ich brak :) Kiedys ktos na grupie pisal o dwoch
    uslugach [chyba z USA] ktore IMO sa dosc interesujace:

    - pin alarmowy - wkladasz karte do bankomatu, wstukujesz PIN i karte
    blokuje w bankomacie :)
    - kod do awaryjnej wyplaty - w razie zgubienia karty i naglej potrzeby
    skorzystania z bankomatu "zamawiasz" w banku specjalny kod, wstukujesz
    go w bankomacie i mozesz wyplacic jakas drobna kwote :)

  • 3. Data: 2009-12-21 14:46:45
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > czy jest na świecie kraj posiadający lepszy i nowocześniejszy
    > od polskiego system bankowy?

    Tak.

> [...]
    > w ręku swojego narodu" własność sektora bankowego,
    > ani żarty o ukrywaniu pieniędzy w rajach podatkowych.

    Ja moge ci najwyzej pdac praktyke z UK, jesli uznasz to za spam - twoja
    sprawa.
    Odnoosze sie do ogolu a nie do "mojegop" konta jak co niektorzy poprzez taki
    pryzmat udowadniaja wyzszosc jednego nad drugim.
    By porownac bankowosc musisz to zrobic calosciowo a nie pod katem wyboru
    jednego typu konta.
    Na zasadzie: "bo ja takiem mam i to jest najlepsze".
    Jesli naturalnie chcesz miec pelny orbraz bankowosci.

    > ale o poważne głosy i uzasadnienie opinii, dlaczego TAM jest lepiej...

    Zaden problem, czyte praktyki.

    > np. więcej sesji ichniego eliksiru? tańszy ichni sorbnet?

    W zasadzie w UK nie ma tego co tu napisales, jest odpowiednik przelew
    online, ale zadko stosowany i to w wyjatkowych sytuacjach. mam na mysli
    system CHAPS, jest to firma ktora sie tym zajmuje od polowy lat 80-siatych.
    Glownie wykorzystuje sie to do natychmiastowego transferu wiekszych sum w
    przypadku gieldy.
    Przez zwyklego zjadacza chleba praktycznie nie uzywany. Nie wiem nawet czy
    nie ma na CHAPS limitu od jakiego mozna przeslac srodki.
    W Uk nie ma przelewu ktory (poza CHAPS) ktory by poszedl w ten sam dzien do
    innego banku. Jesli przelew jest w ramach tego samego banku jest
    natychmiast. Przelew do innego banku trwa 3 dni. Poza CHAPS ktory kosztuje
    od 20 do 30 funtow pozostale przelewy sa darmowe bez wzgledu na bank czy
    rodzaj rachunku.
    ps. jak mogles przeczytac, uzasadnilem wiele razy, ze w UK przelew
    jednodniowy nie jest potrzebny. Nie ma zewnetrznego zapotrzebowania.

    > np. standard bezpłatnych rachunków/przelewów/kart/bankomatów?

    Standardowo w UK kazdy bank prowadzi rachunek za darmo (ROR) w ramach tego
    rachunku bezplatnie jest:
    karta debetowa, przelewy, wplaty/wyplaty w kazdym bankomacie nalezacym do
    bankow w UK (wyjatek stanowai prywatne bankomaty, np. wlasciel pub'u ma swoj
    bankomat w pub;ie ktory pobierze prowizje, jednak o tym fakcie kazdy musi
    byc poinformawany o wysokosci oplaty przed realizacja trnazakcji - w
    daleszej dyskusji mozna pominac prywatne bankoaty uznajac, ze w UK bankomaty
    sa darmowe).
    Wszelkie operacje zwiazane z rachunkiem sa darmowe, bezprowizyjne jak np.
    placenie za inne niz bankowe rachunki. W sklepach mozna z kasy sklepowej
    pobrac "cache back" do 50 funtow (taki bankomat) tez bezprowizyjnie. Czeki
    jak i operacje na czekach sa darmowe.
    Naturalnie kazde konto ma odpowiednik elektroniczny tez bezplatny.
    Dotyczy kazdego podstawowego konta w UK!!!

    > np. lepsze prawo chroniące interes konsumenta/posiadacza rachunku?

    Nie wiem co masz na mysli?
    Zabezpieczenia internetowe?
    Sejfy?
    Gwrancje rzadowe?
    Banki w UK dzialaja wg. scisle okreslonych regulacji jasnych dla wszystkich
    i nie objetych tajemnica.
    W przypadku konfliktu klient bank - sady sa bardziej przychylne klientowi
    (statystyki, mozna poszukac, ja moge oprzec sie o jeden przypadek dosc znany
    w UK) z racji jego pozycji w stosunku do pozycji banku.

    > np. uznawanie zignorowanej reklamacji za pozytywnie rozpatrzoną?

    Niespotkalem sie w UK z "zignorowana" reklamacja! Na kazda moja reklamcje
    (dotyczy mnie) zawsze dostawalem odpwiedz i uzasadnienie w odpowiedzi na
    ktore tez moglem sie odwolac. Wszystkie moje reklamacje dotyczyly tylko kar
    za zejscie ponizej salda, wszystkie uwzglednione i kary zwrocone.
    Zastrzezenie karty i wydanie nowej - bezplatne, 3 dni.
    Mozliwosc sprawdzania salda w telefonie kom. (bardzo rozbudowane e-konto jak
    ktos ma windows mobile!) tez bezplatne.

    Na zakonczenie napisze tak:
    Bankowosc w UK jest o wiele lepsza niz w Polsce z podstawoweego faktu: jest
    darmowa!
    Naturalnie, ja oparlem sie wylacznie o podstaowoa bankowosc, nie wnikam w
    konta oszczednosciowe, inwestycyjne, agresywne itp. Bo tego jest za duzo by
    tu pisac. Jesli ktos chce moze sam sobie poszukac jak np. wyglada
    oszczedzanie (lokaty) lub zarabianie na inwestycjach. Tak samo produkty typu
    kredyty, jest ich mnostwo o tak zroznicowanej formie, ze trzeba by
    konkrentnie jeden przypadek opisac.
    Jesli ktos chce moze np. za posrednictwem banku w UK inwestowac w hong kongu
    czy zalozyc konto w Indiach:))
    Ale podstawowa bankowosc jest 100% darmowa i to jest najwieksza zaleta.
    (jedynie nie ma tego przelewu 1 dniowego, co jak napisalem nie ma
    zastosowania, gdyz:
    w UK, za przele natychmiastowy moze posluzyc karta debetowa - tez darmowa
    tez bez prowizji! Karta debetowa splaciasz KK w ostatnim dniu Interes free
    period -okres bez oprocentowania- Karta debetowa zaplacisz za kazda usluge
    bez prowizji i jest to platnosc online czyli nawet lepsza niz przelew
    jednodniowy)
    ps.
    Uzasadnilem?

  • 4. Data: 2009-12-21 15:30:18
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 21.12.2009 15:46, pmlb wrote:

> [...]

    > kary zwrocone.

    > Na zakonczenie napisze tak:
    > Bankowosc w UK jest o wiele lepsza niz w Polsce z podstawoweego faktu:

    Dla osoby bedaca prawie ciagle pod kreska, majaca problemy z
    poslugiwaniem sie slowem pisanym*, kojarzeniem prostych faktow,
    konfiguracja czytnika, porownaniem/przejrzeniem kilku cennikow bankowych
    - innymi slowy - osoby niezbyt rozgarnietej, nieradzacej sobie w zyciu,
    ze wskazaniem na pewne uposledzenia - darmowosc konta faktycznie moze
    byc jakas zaleta i jedynym wyznacznikiem bankowosci.

    Ale raczej nie o to chodzilo pytajacemu.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2009-12-21 15:39:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 21.12.2009 15:46, pmlb wrote:

> [...]

    > kary zwrocone.

    > Na zakonczenie napisze tak:
    > Bankowosc w UK jest o wiele lepsza niz w Polsce z podstawoweego faktu:

    Dla osoby bedacej prawie ciagle pod kreska, majaca problemy z
[...]

    * Takiej ilosci _razacych_ bledow po polsku i angielsku (cache vs cash)
    dawno swiat nie widzial...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 6. Data: 2009-12-21 15:47:12
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    Nie troluj

  • 7. Data: 2009-12-21 15:47:29
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    Nie troluj

  • 8. Data: 2009-12-21 15:54:52
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

> [...]
    > niezbyt rozgarnietej, nieradzacej sobie w zyciu, ze wskazaniem na pewne
    > uposledzenia - darmowosc konta faktycznie moze byc jakas zaleta i jedynym

    Zaraz czy to nie ty przypadkiem miales problem by sie dopisac do rachunku?
    Tak, no popatrz prosilem bys dal zone do komputera moze ona bardziej
    kumata...
    Czy juz ci wyjasnila zonka, jak w UK dopisac dsruga osobe do rachunku?
    A powiedzial ci juz jak zaplacic za e-rachunek nie majc konta?:)))
    To powiedz tez nam jak zaplacic ze e-rachunek nie majac konta geniuszu ty
    muj kochany:)))
    A co do tabeli oplat, widzisz misu, mi tabela oplat nie potrzebna bo ja nie
    mam oplat, potrafisz to misaczku zrozumiec czy za trudne?
    A beldy sa moimi bldami i mam zamiar je robic ile mi sie zachce, nie twoj
    biznes. Zgadzas sie spamerze?
    Powiedz nam misu kolorowy jaki cel mial a raczej mialy topwje dwa posty w
    tym watku? Masz cos osobistego do mnie to otworz nowy watek, poza tym miales
    mnie ignorowac, co niewytrzymales?:)
    Bo kis kolorowy jestes i tyle, nastepnym razem daj zone ona bedzie kumata,
    przynajm,niej na nia sa rachunki.

  • 9. Data: 2009-12-21 16:14:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 21.12.2009 15:04, z...@o...pl wrote:
> [...]
    > np. lepsze prawo chroniące interes konsumenta/posiadacza rachunku?
    > np. uznawanie zignorowanej reklamacji za pozytywnie rozpatrzoną?

    Na przykladzie Niemiec.

    W krajach euro cena kredytu bedzie zazwyczaj nizsza niz w Polsce - ma to
    niebagatelne znaczenie np. przy kupnie nieruchomosci.

    Mam rowniez wrazenie, ze procedury przyznawania kredytu sa nieco mniej
    skostniale - nie jestem pewnien, czy w Polskim banku da sie uzyskac
    kredyt na nieruchomosc w kilka dni, nie przedstawiajac w zasadzie
    zadnych papierkow, poza tymi od notariusza (np. o zarobkach od
    pracodawcy - nie zeby z tym byl problem, ale jakos nikt tego nie wymagal).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 10. Data: 2009-12-21 17:17:04
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Tomasz Chmielewski napisał(a) w wiadomości: <7...@m...uni-berlin.de>...

    >Na przykladzie Niemiec.
    >
    >W krajach euro cena kredytu bedzie zazwyczaj nizsza niz w Polsce - ma to
    >niebagatelne znaczenie np. przy kupnie nieruchomosci.

    W krajach euro są niższe stopy procentowe niż w Polsce (niezależnie
    od tego czy jest to akurat korzystne czy nie dla konkretnego państwa),
    tak więc oprocentowanie kredytów też jest tańsze - nie ma związku z
    jakością bankowości.

    Arek