  • 1. Data: 2006-08-29 19:42:17
    Temat: kredyt hipoteczny
    Od: "laush" <laush@SPAM____martel.pl>

    witam
    prosze o opinie w 2 sprawach
    1) chce wziasc kredyt w CHF na 30 lat mam 2 oferty
    a) Fortis Bank oproc. 1,3+6mL; ubezpieczenie przejsciowe 0,96%/rok + 0,25%
    do oproc
    b) PKO BP oproc 1,43+3mL; ubezpieczenie przejsciowe 0,65%/rok prowizja
    1,2%
    prosze o rade czy sa to na dzien dzisiejszy atrakcyjne warunki

    2) W umoiwe z Fortis Bankiem jest klauzula:
    Bank zastrzega sobie możliwość zmiany waluty Kredytu z waluty obcej na PLN
    lub wydłużenia Okresu kredytowania w przypadku gdy na skutek wzrostu ryzyka
    zmiany kursu walut lub ryzyka zmiany oprocentowania może nastąpić zagrożenie
    zdolności kredytowej Kredytobiorcy. Zmiana waluty Kredytu lub wydłużenie
    Okresu kredytowania miały będą na celu poprawę zdolności kredytowej
    Kredytobiorcy i nie będą wiązały się dla niego z obowiązkiem zapłaty
    prowizji lub opłat.

    oraz
    W terminie 14 dni od otrzymania zawiadomienia o zmianie waluty Kredytu lub
    wydłużeniu Okresu kredytowania,Kredytobiorca może dokonać wypowiedzenia
    Umowy z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia.

    Ktos mial przyjemnosc negocjowac ten zapis ??
    Ktos wie na jakich zasadach obliczaja zdolnosc kredytowa (PIT??)
    Czy podany powyzej okres jest wystarczajacy do przeniesienia kredytu do
    innego banku?
    dziekoje i pozdrawiam
    karol

  • 2. Data: 2006-08-30 07:04:22
    Temat: Re: kredyt hipoteczny
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    laush napisał(a):
> [...]
    > 1,2%
    > prosze o rade czy sa to na dzien dzisiejszy atrakcyjne warunki

    Pewnie nienajgorsze, ale zadna rewelacja... bo zalezy to
    od zalozen (np. % wkladu wlasnego).

    > 2) W umoiwe z Fortis Bankiem jest klauzula:

    > oraz
    [...]

    > Ktos mial przyjemnosc negocjowac ten zapis ??

    Podobno nienegocjowalne, ale niekoniecznie wierze doradcy,
    ktory mi to mowil.

    > Ktos wie na jakich zasadach obliczaja zdolnosc kredytowa (PIT??)

    Znowu zalezy od Twojego przypadku. PITy biora, ale nie tylko.
    Zreszta jak sie zapytasz to Ci z grubsza powiedza.

    > Czy podany powyzej okres jest wystarczajacy do przeniesienia kredytu do
    > innego banku?

    30 + 14 - z pewnoscia, ale niekoniecznie do kazdego (najlepszego).
    Zauwaz, ze przeniesienie kosztowaloby Cie kilka % wartosci kredytu.

    Ogolnie - przejdz sie do jakiegos Expandera (niekoniecznie, by
    brac za ich posrednictwem kredyt, ale to i owo sie dowiesz,
    jak dobrze trafisz).

    pozdr
    ~|_ukasz