  • 1. Data: 2006-01-04 13:06:09
    Temat: kredyt na mieszkanie - proszę bardzo o pomoc
    Od: "Casiti" <c...@i...pl>

    Witam,

    Z nowym rokiem wiele postanowień :)
    Jedna z nich to wreszcie postanowiłem wziąć kredyt na mieszkanie i kupić
    coś dla siebie. Jak na razie wynajmuje kawalerkę i 700 pln/m-c ucieka w
    pustke.

    Mam kilka pytań:
    - na co uważać kupując mieszkanie ? (będzie to nowe mieszkanie)
    - czy lepiej wziąć kredyt na całą kwote czy lepiej z wpłatą własną ?
    - gdzie najlepiej wziąć kredyt i ja kto załatwić ? czy lepiej bezpośrednio z
    banku czy przez firmę "załatwiającą" kredyty (która najlepiej ?)
    - słyszałem że od marca zmieni się opłata notarialna jak teraz jest to jakiś
    procent to po 1 marca będzie to 200 pln
    - wszystko inne co może mi się przydać
    będę wdzięczny za wszelką pomoc

    Dzieki z gory i życzę udanego dnia

    Artur

  • 2. Data: 2006-01-04 21:51:33
    Temat: Re: kredyt na mieszkanie - proszę bardzo o pomoc
    Od: "Albert Litwiniuk" <a...@p...com>

    Sporo pytan jak na raz.

    Zacznij od lektury:
    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,35895,266265
    3.html
    to robil Expander, a ciekawe co by powiedzial OpenFinance..

    Pozdrawiam
    Albert

  • 3. Data: 2006-01-04 22:14:58
    Od: "Taddy" <c...@t...pl>

    > Zacznij od lektury:
    > http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,35895,266265
    3.html
    > to robil Expander, a ciekawe co by powiedzial OpenFinance..

    Stek bzdur w tym artykule, właśnie wziąłem kredyt hipoteczny w PTFie, ale
    wcześniej podchodziłem do: PKO BP, BPH (prawie złożyłem wniosek), a wnioski
    złożyłem w: DB, Millenium, PTF, GE, Fortis.
    Do tej pory (2 tygodnie) nie dostałem odpowiedzi z GE i Fortisa, a opowiesci
    o 48 godzinnym terminie wstępnej odpowiedzi to bzdet. Podobnie jest z
    podejsciem banków do "trudnych klientów", np. elastyczność Millenium jest
    taka jak elastyczność pręta zbrojeniowego zalanego betonem w 20C mrozie, tam
    pracują prokuratorzy a nie analitycy. Jak już sie obrobię to napiszę artykul
    ... dłuuugiiiii....
    Poza tym artykul byl pisany w kwietniu 2005, od tamtej pory zmieniło sie
    prawie wszystko...

  • 4. Data: 2006-02-09 20:51:03
    Od: "Mario" <h...@p...pl>

    Użytkownik "Taddy" <c...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    artykul
    > ... dłuuugiiiii....
    > Poza tym artykul byl pisany w kwietniu 2005, od tamtej pory zmieniło sie

    Zdecydowanie odradzam MILLENIUM !!!! Zgadzam się z przedmówcą, analitycy
    beznadziejni, brak jakiej kolwiek możliwości kontaktu z nimi. Nie dotrzymują
    terminów odpowiedzi na pisma oraz wypłat transz.

  • 5. Data: 2007-04-26 05:31:36
    Od: " 666" <p...@p...onet.pl>

    Z takim nadpłacaniem to mozna podobno wyjść jak Zabłocki na mydle.
    Ponoć banki nadpłaty zaliczają na poczet spłat OSTATNICH rat kredytu (ciekawe,
    jak to się kształtuje w różnych bankach?).
    Jeśli w międzyczasie zabraknie Ci pieiniędzy na jakies raty ("po środku"), to
    może się okazać, że bank przystapi do egzekucji, mimo iż w swoim pojęciu
    powinieneś mieć nadpłatę.
    Były nawet takie przypadki opisywane w prasie.
    Doradcy sugerują inwestowanie wolnych środków zamiast w nadpłaty, to w jakiś
    fundusz czy w miarę płynną lokatę - w razie jakichś perturbacji po Twojej
    stronie dochodowej, masz na kilka kolejnych rat kredytu.
    Zresztą dobrą praktyką powinno być odłożenie gdzieś kwoty równej około 6-
    miesięcznym ratom, jakby co, to przez te pół roku możesz np. sprzedać
    mieszkanie lub inną nieruchomość i spłacić bank do końca, zamiast być
    przedmiotem egzkucji...
    JaC

  • 6. Data: 2007-04-26 05:45:10
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    > Z takim nadpłacaniem to mozna podobno wyjść jak Zabłocki na mydle.
    > Ponoć banki nadpłaty zaliczają na poczet spłat OSTATNICH rat kredytu (ciekawe,
    Brednie. Mało który tak robi.
    Acz w umowie trzba oczywiście zwracać na to uwagę.
    KJ

  • 7. Data: 2007-04-26 07:02:09
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > Brednie. Mało który tak robi.
    > Acz w umowie trzba oczywiście zwracać na to uwagę.

    Właśnie, które???

    pozdr
    ~|_ukasz

  • 8. Data: 2007-04-26 11:41:30
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

    > Brednie. Mało który tak robi.
    > Acz w umowie trzba oczywiście zwracać na to uwagę.
    > KJ

    Nie brednie tylko kolega 666 źle opisał mechanizm, który _prawie_ tak
    działa w większości banków. Bank większą wpłatę traktują jako nadpłatę,
    wyliczają nowy harmonogram i jak w przyszłości noga się podwinie to nie
    uwzględnią wcześniejszej nadpłaty tylko zawsze wg nowego harmonogramu
    będzie bank już wymagał wpłat. W umowie zazwyczaj jest jeszcze
    wyszczególnione jak są traktowane nadpłaty czy skracają okres
    kredytowania czy też zmniejszają wielkość raty, jeśli skracają okres
    kredytowania to na pierwszy rzut oka wygląda to właśnie tak jak to 666
    opisał.

    pozdrawiam
    axell

  • 9. Data: 2007-04-26 11:50:04
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    axell pisze:

    > Nie brednie tylko kolega 666 źle opisał mechanizm, który _prawie_ tak

    Prawie robi dużą różnicę :)
    Zaliczenie w poczet ostatnich wpłat powoduje, że odsetki płacisz jak
    płaciłeś. (= dużo)
    Zrobienie z tego spłaty kapitału i wygenerowanie nowego harmonogramu
    (obojętne czy mniej rat czy niższe raty) powoduje, że odsetek jest
    istotnie mniej.
    I tego się czepiłem.

    KJ

  • 10. Data: 2007-04-26 12:06:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "axell" <a...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > podwinie to nie uwzględnią wcześniejszej nadpłaty tylko zawsze wg
    > nowego harmonogramu będzie bank już wymagał wpłat.

    Każdą większą wpłatę czy są jakieś "powyżej xxx"?

    Bo na pewno są ludzie, którzy wszystko płacą "ręcznie" i sobie myślą
    "a, wpłacę przed wakacjami od razu dwie raty". I co, wtedy też się
    okaże, że mają po wakacjach zaległość?

    MJ