  • 1. Data: 2006-06-04 08:29:17
    Temat: kredyt przy zalozeniu wczesniejszej splaty - ktory bank
    Od: "Tract" <t...@W...gazeta.pl>

    Witam szanownych grupowiczow.

    Prawdopodobnie w najblizszym czasie kupie mieszkanie na rynku pierwotnym
    jako inwestycje tzn. zostanie wybudowane za okolo 1 rok i po tym okresie
    bede chcial wystawic je na sprzedaz. Swoich srodokow zainwestuje 50 tys. PLN
    i bede chcial wizac kredyt 90 tys. PLN.

    Zastanawiam sie ktory bank bedzie dla mnie najlepszy, zalezy mi na:
    1. Niska prowizja wstepna od wziecia kredytu.
    2. Najlepiej brak oplat za wczesniejsza splate (np. MultiBank).
    3. Niska marza przy zalozeniu ze kredyt bedzie w PLN.
    Prawdopodobnie go splace po 1-2 latach, w calosci wobec tego chce aby
    prowizje byly jak najmniejsze, marza chyba w drugiej kolejnosci.

    Doradzcie prosze ktory bank wybrac - moze macie podobne doswiadzczenia lub
    zamiary i sie lepiej orientujecie.
    Moze powinienem jeszcze na cos zwrocic uwage.

    Z gory dziekiuje za wszelkie porady,
    Tract

  • 2. Data: 2006-06-04 09:14:54
    Od: Stefan <p...@g...com>

    Dnia Sun, 4 Jun 2006 08:29:17 +0000 (UTC), Tract napisał(a):

> [...]
    > zamiary i sie lepiej orientujecie.
    > Moze powinienem jeszcze na cos zwrocic uwage.

    Luźna propozycja: może Polbank z tym ich bezpiecznym kredytem się nada?

  • 3. Data: 2006-06-04 11:28:35
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > Luźna propozycja: może Polbank z tym ich bezpiecznym kredytem się nada?

    To Polbank ma kredyty hipoteczne? Bo chyba o nich tutaj jest mowa...

  • 4. Data: 2006-06-04 11:43:57
    Od: "tract" <t...@N...gazeta.pl>

    zycie_po_zyciu <z...@g...pl> napisał(a):

    > To Polbank ma kredyty hipoteczne? Bo chyba o nich tutaj jest mowa...

    Tak - bezpieczny kredyt nie jest kredytem hipotecznym.
    Natomiast kredyt hipoteczny maja natomiast na ich stronie jest malo
    inforamcji na temat prowizji np. nic nie pisza o wczesniejszej splacie.

    Tract

  • 5. Data: 2006-06-04 11:57:31
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > Tak - bezpieczny kredyt nie jest kredytem hipotecznym.
    > Natomiast kredyt hipoteczny maja natomiast na ich stronie jest malo
    > inforamcji na temat prowizji np. nic nie pisza o wczesniejszej splacie.

    Rzeczywiście, mają taki kredyt.
    Ale cennik (w tym m.in. info prowizji za wczęsniejszą spłatę) jest:
    http://www.polbankefg.pl/PolBank/download/tabele_reg
    ul_kh.pdf

    Warunki średnie.

  • 6. Data: 2006-06-04 12:07:22
    Od: "Tract" <t...@N...gazeta.pl>

    > Rzeczywiście, mają taki kredyt.
    > Ale cennik (w tym m.in. info prowizji za wczęsniejszą spłatę) jest:
> [...]

    Racja jest. Ale za wczesniejsza splate sie placi :(

    Mulibank nie maja ale jest jakas prowizja przygotowywawcza:
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/kredyty_hipoteczn
    e/multiplan/oplaty

  • 7. Data: 2006-06-04 12:16:42
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

> [...]
    >
    > Racja jest. Ale za wczesniejsza splate sie placi :(
    >
    > Mulibank nie maja ale jest jakas prowizja przygotowywawcza:

    Tak sobie przypominam, że GE miał w ofercie kredyty z niskimi opłatami
    początkowymi, niskim oprocentowaniem i coś tam jeszcze. Do wyboru, chyba
    jeszcze to mają. A na pewno (ale głowy nie dam :) widziałem tyyko reklamę)
    obecnie nie ma tam opłat właśnie za wczęsniejszą spłatę.
    Zadzwoń do nich najlepiej, bo na ich IMO badziewnej www niczego pewnie nie
    znajdziesz.

  • 8. Data: 2006-06-04 13:01:59
    Od: "Tract" <t...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > obecnie nie ma tam opłat właśnie za wczęsniejszą spłatę.
    > Zadzwoń do nich najlepiej, bo na ich IMO badziewnej www niczego pewnie nie

    Niestety:
    W przypadku gdy łączna kwota nadpłat kapitału w okresie pierwszych 3 lat
    obowiązywania umowy kredytu przekroczy 50% lub w przypadku całkowitej spłaty
    kredytu w tym okresie, prowizja za wcześniejszą spłatę kredytu wynosi 2%
    kwoty kredytu.

    http://www.gemoneybank.pl/GECB_CMS/web/content/Produ
    ctOffer/Kredyty_hipoteczn
    e/linked_to_hip_main/prowizje_oplaty.jsp

    A masz jakies doswiadczenia z PKO BP - oni maja prowizje na wejscie 0,8% i
    za calkowita splate tez 0,8%. Wiec to sa pieniadze akceptowalne.

    Tract

    Tract

  • 9. Data: 2006-06-04 19:26:38
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

> [...]
    >
    > http://www.gemoneybank.pl/GECB_CMS/web/content/Produ
    ctOffer/Kredyty_hipoteczn
    > e/linked_to_hip_main/prowizje_oplaty.jsp

    W mailu z wczoraj znalazłem reklamę GE:
    http://www.gazeta.pl/gebank

    i na ww. stronie jest napisane:
    Teraz kredyt we frankach szwajcarskich bez opłaty za wcześniejszą spłatę.
    Więc chyba mają to w ofercie.

    > A masz jakies doswiadczenia z PKO BP - oni maja prowizje na wejscie 0,8% i
    > za calkowita splate tez 0,8%. Wiec to sa pieniadze akceptowalne.

    Do pko bp mam awersję :) Nie potrafię przekonać się do tego banku.

  • 10. Data: 2006-06-05 08:58:09
    Od: "Tract" <t...@N...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > i na ww. stronie jest napisane:
    > Teraz kredyt we frankach szwajcarskich bez opłaty za wcześniejszą spłatę.

    Tak maja to w ofercie ale kredyt we frankach w mojej sytuacji nie jest
    dobrym pomyslem, poniewaz dochodzi ryzyko kursowe oraz roznice pomiedzy cena
    kupna, a sprzedazy.

    Zauwaz ze jezeli bede chcial ten kredyt splacic w calosci po 1-2 latach to
    zeby miec pewnosc ze splace ta sama sume (oczywiscie plus odsetki i
    prowizje) musze wziac kredyt w zlotowkach.

    Oczywiscie we frankach moglbym rowniez zyskac, ale stracic rowniez.
    W Getinie zobacz jakie maja prowizje przy zlotowkach - jakis skomplikowany
    wzor na wyliczenie z ktorego wychodzi duza suma. Teraz widze banki sie
    zabezpieczaja przed tym zeby klienci nie przechodzili do innego banku.

    A co myslisz o MultiBanku tam nie ma prowizji rowniez od kredytu
    zlotowkowego przy calkowitej splacie.

    Tract