  • 1. Data: 2005-05-17 23:31:09
    Temat: kruczki kredytowe - "zapominalscy" doradcy
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    Witam,
    Prosze o opinie o dziwnych, niedopowiedzianych zapisach w umowach
    kredytowych, ukrytych oplatach o ktorych dowiedzieliscie sie post factum.
    Np:
    - ze trzeba otworzyc dodatkowy rachunek do obslugi kredytu za 15zl/miesiac
    - wykupic ubezpieczenie od pozaru, zalania, trzesienia ziemi
    - ze jest wczesniejsza splata kredytu, i to nawet za darmo, ale po 5 latach
    splacania kredytu
    - ze weksel ktory wszedzie jest za 15zl to u nas jest za jedyne 200zl.

    Nie wspominam tu o niekorzystnych dla kredytobiorcy zapisach, ktore daja
    bankowi prawo do postawienia kredytu do wymagalnosci w ciagu 7dni, ale takie
    przypadki tez mnie interesuja ...

    pozdrawiam
    T.

  • 2. Data: 2005-05-18 22:31:57
    Temat: Re: kruczki kredytowe - "zapominalscy" doradcy
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    Naprawde o niczym nie "zapomnieli" wspomniec na etapie zachwalania swojego
    produktu?
    Nikogo z Was nie trzepnelo ze po podpisaniu umowy okazalo sie ze owszem
    mozna robic nadplate i to nawet za darmo, ale za zmiane harmonogramu rat
    kredytu trzeba zaplacic "pincet"?
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-05-19 05:17:08
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 May 2005 00:31:57 +0200,
    osoba podpisana: tarpan <t...@i...pl>
    napisała:
> [...]
    > Nikogo z Was nie trzepnelo ze po podpisaniu umowy okazalo sie ze owszem
    > mozna robic nadplate i to nawet za darmo, ale za zmiane harmonogramu rat
    Złą grupę wybrałeś :-) Stali bywalcy tutaj zwykle czytają umowy :-)
    KJ

    You never know how many friends you have until you rent a house on the beach.

  • 4. Data: 2005-05-19 16:37:12
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "tarpan"
> [...]
    > owszem mozna robic nadplate i to nawet za darmo, ale za zmiane
    > harmonogramu rat kredytu trzeba zaplacic "pincet"?

    to placac nadprogramową ratę zaznacz, że nie jest to wczesniejsza
    splata najblizszej raty ale raty ostatniej. Moj kolega tak kiedys
    nadplacal w PBK i nie mogli mu przeliczac od nowa harmonogramu, bo
    zostawal taki sam tylko krotszy :-)
    *** blad ***

  • 5. Data: 2005-05-19 17:18:27
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 19 May 2005 00:31:57 +0200,
    > osoba podpisana: tarpan <t...@i...pl>
    > Złą grupę wybrałeś :-) Stali bywalcy tutaj zwykle czytają umowy :-)
    > KJ

    Wiem ze czytaja, ze zrozumieniem nawet ;-)
    Ale mi zabralo ponad tydzien!!! aby zorientowac sie ze to co GE oferuje jako
    zwrot oplaty za wpis do hipoteki (i trabi o tym kazdy doradca) mnie nie
    dotyczy bo kupuje mieszkanie na rynku pierwotnym. I oczywiscie ZADEN
    "doradca" tego cudownego banku, a w rzeczywistosci handlowiec (OSZUST) nie
    zajaknal sie. Dopiero gdy sie dowiedzialem, udalem idiote i po raz kolejny
    mowie ze kupuje na pierwotnym, a potem czy jest zwrot wpisu, pan mowi: "ach
    rzeczywiscie, w pana przypadku nie ma to znaczenia". Mimo ze 5 minut
    wczesniej przekonywal mnie do swojej oferty w ktorej jest miedzy innymi taka
    opcja ...

    I stad moje pytanie: co probuja wmowic, o czym "zapominaja"?

    pozdrawiam

    PS
    Nie musze chyba dodawac ze GE nikomu nie polece ...

  • 6. Data: 2005-05-19 21:21:07
    Od: "tarpan" <t...@i...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i nie mogli mu przeliczac od nowa harmonogramu, bo zostawal taki sam tylko
    NARESZCIE - chyba ktos pojal o co mi chodzi!!!!!!!!!!
    Nie umialem chyba sie wyslowic;-))))
    Tylko czy taka opcja jest rzeczywiscie korzysniejsza?
    Czy zna ktos linki (albo oprogramowanie do sciagniecia) ktore pozwoli
    porownac te dwa warianty. Bo na razie "na czuja" wydaje mi sie ze placac
    raty rowne, lepiej zachowywac ich wysokosc a skracac czas splaty.

  • 7. Data: 2005-05-21 13:18:34
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "tarpan"

> [...]
    > pozwoli porownac te dwa warianty. Bo na razie "na czuja" wydaje mi
    > sie ze placac raty rowne, lepiej zachowywac ich wysokosc a skracac

    jesli za przeliczenie kredytu na nowa wysokosc rat nie beda mogli
    pobrac dodatkowej oplaty to sie chyba oplaca.
    A po przeliczeniu najwyzej bedziesz mial mniejsze raty - pewnie nie o
    to ci chodzi skoro raczej liczysz sie z nadplatą.
    *** blad ***