  • 1. Data: 2009-02-14 18:26:24
    Temat: kryzys zaufania do Dominet Banku i grupy FORTIS
    Od: k...@o...pl

    czy może mi ktoś na chłopski rozum wyłożyć co się stało z Fortisem?

    w 2008 rząd belgijski miał go uratować, ale belgijski odpowiednik KRS
    zakwestionowa uchwałe i mało nie upadł rząd belgijski. Czekano na
    uchwałę 12.02.2009 w sprawie przejęcia Fortis przez Paribas i wynik
    głosowania jest negatywny.

    Czy to oznacza kłopoty finansowe Dominet Banku SA?

    a może Dominetowi zagraża tylko i wyłącznie błędna
    reakcja psychologiczna (nerwowe wycofanie wkładów
    na wieść o "kłopotach Fortis Banku")

    Czy wiedząc o tym, co się stało 12.02.2009
    założył(a)byś lokatę w Dominet Banku SA?

  • 2. Data: 2009-02-14 18:29:48
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > głosowania jest negatywny.
    >
    > Czy to oznacza kłopoty finansowe Dominet Banku SA?

    Co do zasady nie powinno.

    > Czy wiedząc o tym, co się stało 12.02.2009
    > założył(a)byś lokatę w Dominet Banku SA?

    Nie.

    marekz

  • 3. Data: 2009-02-14 19:16:42
    Od: k...@o...pl

    > Co do zasady nie powinno.

    > Nie.

    Rozumiem, że Dominet nie powinien, ale _moze_ wpaść w kłopoty?

  • 4. Data: 2009-02-14 19:30:22
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    <k...@o...pl> wrote in message

    > Rozumiem, że Dominet nie powinien, ale _moze_ wpaść w kłopoty?

    ZTCW Dominet jest oddzielnym, niezależnym bankiem, z odrębnymi gwarancjami
    BFG itd. Co najwyżej grupa Fortis może chcieć sprzedać ten bank, żeby dostać
    trochę cashu. Ale klientom to nie powinno robić różnicy.

    k.

  • 5. Data: 2009-02-14 19:42:12
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, że Dominet nie powinien, ale _moze_ wpaść w kłopoty?

    Tak jak sam napisałeś i jak pisały już różne osoby na grupie, to co może się
    zdarzyć to efekt paniki właścicieli depozytów. Formalnie to co się dzieje z
    Fortisem, nie powinno mieć bezpośredniego przełożenia na sytuację Dominetu.
    Jednakże premię za ryzyko bawienia się w oczekiwanie na jakieś zwroty z BFG
    po bliżej nieokreślonym czasie oceniłbym w tej chwili jako zbyt niską na to,
    aby zakładać w Dominecie nowe lokaty albo rolować istniejące (co nie znaczy,
    ze zrywałbym już istniejące gdybym takie posiadał).

    BTW, mógłbyś podać dokładniejsze informacje dotyczące wyniku głosowania o
    ile takie posiadasz?

    marekz

  • 6. Data: 2009-02-14 19:47:57
    Od: k...@o...pl

    > ZTCW Dominet jest oddzielnym, niezależnym bankiem, z odrębnymi gwarancjami
    > BFG itd.

    Odrębnymi niż Fortis?

    gdybym wpłacił 50.000 euro do mBanku i 50.000 euro do Multi to w razie upadku
    BRE Banku (którego mBank i Multi są częściami) odzyskam tylko 50.000 euro

    A jeśli wpłacę do Fortis 50.000 euro i Dominet 50.000 euro odzyskam 100.000?

    > Co najwyżej grupa Fortis może chcieć sprzedać ten bank, żeby dostać
    > trochę cashu. Ale klientom to nie powinno robić różnicy.

    albo przelać kasę do Belgii a dominet zbankrutować.
    I wtedy musiałbym czekać 6 tygodni na BFG :(

  • 7. Data: 2009-02-14 19:56:55
    Od: perian <p...@i...pl>

    In <news:20d9.000000f9.49971fed@newsgate.onet.pl>,
    k...@o...pl wrote:

    > A jeśli wpłacę do Fortis 50.000 euro i Dominet 50.000 euro odzyskam 100.000?

    Tak.
    http://www.bfg.pl/u235/navi/27907

    --
    perian