  • 1. Data: 2002-09-30 21:26:04
    Temat: który bank za granicą?
    Od: "Pedroz" <N...@i...pl>

    Cześć,

    już za chwilę (35 minut) legalnie będzie można zakładać konta za granicą. W
    związku z tym mam pytanie.

    Bardzo zależy mi na posiadaniu konta w Stanach, najlepiej oferujacego kartę
    kredytową (co by można bylo robić zakupy w necie). Czy jest jakiś bank
    amerykański, w którym można założyć konto z administracją online (założenie
    konta również online) i dodatkowo otrzymać kartę kredytową (oczywiście tu do
    Polski).

    Przepraszam jeśli moje pytanie jest głupie, ale w temacie banków nie jestem
    obcykany (a może nawet jestem zielony), a bardzo zalezy mi na posiadaniu tam
    konta z możliwością dokonywania z niego zakupów. Zaznaczam, że kwoty
    wpływajace nie będą duże, ale co jakiś czas lapię zlecenie z USA i takie
    konto byloby miodzio :) Zdaję sobie sprawę, że to, że 'już wolno' nie
    znaczy, że 'już można', ale zapytać warto.

    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2002-10-01 23:07:28
    Temat: Re: który bank za granicą?
    Od: "Majus74" <g...@p...onet.p>

    Witam,
    Nie chce Cie martwić ale kumpel własnie mnie prosil bym mu pomógl otworzyć
    konto w USA.
    Byłem dzisiaj w Citibank w Nowym Jorku i powiedzieli mi że jest to
    niemozłiwe.

    Osoba musi być fizycznie w banku.
    Ponadto musisz placić podatek od odsetek a do tego potrzebny jest numer
    podatkowy.
    A ten możesz dostać mając ważną wizę i będąc w Stanach.

    W Stanach istnieje wiele polskich bankow tzw. Unii Kredytowych.
    Niestety ciagle nie pozwalają dokonywać tranzakcji przez Internet ale
    napewno bedzie tam łatwiej otworzyć konto.
    Oto adres jednego z nich:
    www.psfcu.com

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2002-10-01 23:18:34
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Osoba musi być fizycznie w banku.
    > Ponadto musisz placić podatek od odsetek a do tego potrzebny jest numer
    > podatkowy.
    > A ten możesz dostać mając ważną wizę i będąc w Stanach.

    A nie ma kont na 0% - może wtedy numerki podatkowe
    nie byłyby potrzebne ?

    pozdr.Pix

  • 4. Data: 2002-10-02 04:10:23
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <anafk2$nr$1@news.onet.pl>, N...@i...pl says...
> [...]
    > konta również online) i dodatkowo otrzymać kartę kredytową (oczywiście tu do
    Karty kredytowej w Stanach nie dostaniesz, nawet jelsi bedziesz mial
    TIN. W przypadku wydawania krt kredytowych instytucja sprawdza twoj
    "rating" w jednej z agencji i z oczywistych powodow nie znajdzie zadnych
    informacji na twoj temat.
    Jedynie co jest mozliwe to kart debetowa, cos w rodzaju naszego
    elektrona z tym ze wypukla.
    Wiekszosc bankow wymaga podania "Social Security Number" przy otwarciu
    rachunkow. Takiego numeru nie dostaniesz, chyba ze jestes rezydentem
    USA. Mozesz sie starac o wydanie TIN (tax identification numer).
    SSN czy TIN nie jest 100% wymagany ale zwlaszcza po wypadku 11 ego
    wszesnia coraz bardziej bankow naciska na posiadanie tego numeru.
    Niestety o ile sie orientuje 99% bankow wymaga albo obecnosci przy
    podpisaniu umowy albo wlasnie posiadania jednego z wymienionych numerow.

  • 5. Data: 2002-10-02 04:12:33
    Temat: Re: Re: który bank za granicą?
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <andajo$d6c$1@news2.tpi.pl>, p...@w...pl says...

    > A nie ma kont na 0% - może wtedy numerki podatkowe
    > nie byłyby potrzebne ?

    Niestety w wiekszosci przypadkow nawet i wtedy jest stawiany wymog
    posiadania SSN (social security number) lub TIN (tax identification
    number) dla sprawdzenia wiarygodnosci klienta. Bank przeciez wydaje i
    czeki i jakas karte platnicza.

    AP

  • 6. Data: 2002-10-02 06:27:34
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    pix wrote:
    > A nie ma kont na 0% - może wtedy numerki podatkowe
    > nie byłyby potrzebne ?

    Większość jest na gdzieś tyle ;) ale mimo to numer jest potrzebny.

  • 7. Data: 2002-10-02 06:30:08
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    AP wrote:

    > Wiekszosc bankow wymaga podania "Social Security Number" przy otwarciu
    > rachunkow. Takiego numeru nie dostaniesz, chyba ze jestes rezydentem
    > USA.

    Jesli jestes na wizie J (wymiana naukowa itp.) i chyba tez F (student), to
    dostaniesz SSN.

  • 8. Data: 2002-10-02 11:03:53
    Od: "Pedroz" <N...@i...pl>

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    Rzeczywiście nie będzie łatwo założyć konta w Stanach. Z tego co jednak
    widzę Chase Bank ma bankowośc internetową i chyba nie wymaga żadnych SSN ani
    TIN
    (http://www.chase.com/cm/cs?pagename=Chase/Href&urln
    ame=chase/pf/banking/int
    bank/acctopening/directions). Jednak wymagane są pewne opłaty i depozyt
    początkowy.

    Chyba jednak poczekam na PayPal'a...

    /Piotr

  • 9. Data: 2002-10-02 13:23:17
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <anek9u$dpa$1@news.onet.pl>, N...@i...pl says...
> [...]
    ame=chase/pf/banking/int
    > bank/acctopening/directions). Jednak wymagane są pewne opłaty i depozyt

    Az z cekowosci zajzalem na strone i co widze przy pobraniu formularza
    INternational banking Relation:
    "Social Security number (if U.S. citizen) ot TIN"

    Jak ktos jest zainteresowany moge podpowiedziec jak mozna uzyskac TIN
    ale nie gwaratunje, ze sie go dostanie.

    Marek

  • 10. Data: 2002-10-02 13:25:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jak ktos jest zainteresowany moge podpowiedziec jak mozna uzyskac TIN
    > ale nie gwaratunje, ze sie go dostanie.

    A mógłbyś podać publicznie, czy są jakieś przeciwwskazania ?

    Pix