  • 1. Data: 2003-05-23 11:26:29
    Temat: kupno mieszkania a hipoteka
    Od: "Aga" <a...@i...pl>

    Chce kupic mieszkanie na rynku wtornym (spółdzielcze-wlasnosciowe) i
    zaciagnac na nie kredyt.
    Napiszcie prosze jakie sa kolejne kroki.
    1.Mam podpisac umowe przedstepna i wplacic 10% zadatku wlascicielowi
    mieszkania i czesc prowizji agencji. Czy to jest umowa cywilno -prawna?
    2.Po miesiacu wlasciciel opuszcza mieszkanie i place mu reszte kwoty
    (uzyskana z kredytu). Jaka tutaj jest umowa? Czy w formie aktu notarialnego?
    3.Kiedy place te 2% podatku od czynnosci cywilno-prawnej?

    3.Teraz kwestia oplat.
    Wiem ze z ustanowieniem hipoteki wiaze sie:
    -oplata notarialna
    -podatek od czynnosci cywilno prawnej - zajmuje sie nim podobno notaruisz?
    -oplata za otwarcie i wpis do ksiegi wieczystej, tutaj moje pytanie czy za
    wykreslenie hipoteki z ksiegi wieczystej pobierana jest tez oplata?jezli
    tak, to jaka? i czy tez sama zajmuje sie wykresleniem jak i wpisem?

    4.Czy te oplaty zwiazane z ustanowiem hipoteki dokonuje sie dopiero po
    uplywie tych kilku miesiecy w momencie ustanowienia hipoteki?

    5.Jak najlepiej sprawdzic takie mieszkanie?Agencja zada od razu podpisania
    umowy przedwstepnej a jezeli po podpisaniu takiej umowy okaze sie ze
    wlasciciel jest gdzies zadluzony?

    Dzieki za te informacje, Znacznie ulatwia mi zycie:)
    Aga

  • 2. Data: 2003-05-23 11:43:29
    Temat: Re: kupno mieszkania a hipoteka
    Od: "sereq@probe" <s...@f...net>

    "Aga" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > 1.Mam podpisac umowe przedstepna i wplacic 10% zadatku wlascicielowi
    > mieszkania i czesc prowizji agencji. Czy to jest umowa cywilno -prawna?

    Nie wiem :) a jakie to ma znaczenie ?

    > 2.Po miesiacu wlasciciel opuszcza mieszkanie i place mu reszte kwoty
    > (uzyskana z kredytu). Jaka tutaj jest umowa? Czy w formie aktu
    notarialnego?

    Tak, akt notarialny gdzie dokladnie sa okreslone m.in. terminy wplaty pelnej
    naleznosci za mieszkanie, a takze termin udostepnienia lokalu.

    > 3.Kiedy place te 2% podatku od czynnosci cywilno-prawnej?

    Mozesz sama zaplacic w US masz na to o ile pamietam 14 dni od aktu
    notarilanego, lub tez zaplacic notariuszowi przy podpisywaniu aktu, on wtedy
    odprowadzi podatek za ciebie.

    > 3.Teraz kwestia oplat.
    > Wiem ze z ustanowieniem hipoteki wiaze sie:
    > -oplata notarialna

    Musze spojrzec w papiery :)

    > -podatek od czynnosci cywilno prawnej - zajmuje sie nim podobno notaruisz?

    jw.

> [...]
    > wykreslenie hipoteki z ksiegi wieczystej pobierana jest tez oplata?jezli
    > tak, to jaka? i czy tez sama zajmuje sie wykresleniem jak i wpisem?

    tak, oplata za wpis, jaka wysokosc - spojrze w papiery :)

    > 4.Czy te oplaty zwiazane z ustanowiem hipoteki dokonuje sie dopiero po
    > uplywie tych kilku miesiecy w momencie ustanowienia hipoteki?

    Niestety nie. W ciagu 7 dni od zlozenia wniosku. W kasie sadu lub przelewem.

> [...]
    > wlasciciel jest gdzies zadluzony?
    >
    > Dzieki za te informacje, Znacznie ulatwia mi zycie:)

    Pamietam tylko ww. rzeczy, kupowalem mieszkanie w styczniu i nie pamietam
    wielu szczegolow, jak chcesz to pisz na priv.

    Pozdrawiam,
    PP