-
1. Data: 2016-02-04 23:47:13
Temat: Alior zaczyna ostro pogrywać!
Od: Chris94 <c...@p...fm>
Wygląda na to, że "wyższa kultura bankowości" zatraciła wszelki umiar w
pogoni za pieniądzem i zaczyna oszukiwać bez skrupułów.
Zaczęło się od mojego syna, który chciał założyć całkowicie darmowe
"Konto internetowe ZEROzłotowe" -
https://www.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/konta-
osobiste/konto-internetowe.html
Syn na powyższej stronie wypełnił wniosek o otwarcie konta i potwierdził
jego wysłanie.
W odpowiedzi dostał email z umową oraz serią innych załączników w
PDF-ie. Uważna lektura tych dokumentów wykazała, że zamiast całkowicie
darmowego "Konta Internetowego ZEROzłotowego" (o które wnioskował),
zawarto z nim umowę o wysokopłatne "Konto Wyższej jakości" -
https://www.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/konta-
osobiste/konto-wyzszej-jakosci.html
Biorąc pod uwagę, że syn wniosek darmowe konto składał na dedykowanej
stronie, trudno uznać, że zawarcie z nim innej umowy niż wnioskował,
było ludzkim błędem.
Syn natychmiast złożył reklamację, zobaczymy co będzie dalej.
Mniej więcej w tym samym czasie oboje z żoną przelaliśmy do nowe Aliora
środki by założyć tam promocyjne lokaty na 2,55%. Niestety, o ile
przelać środki do Aliora poszło łatwo, to z założeniem lokaty na 2,55%
już tak łatwo nie było!
Żona już wcześniej miała konto w Aliorze, więc zgodnie z instrukcją
umieszczoną na stronie
https://wnioski.aliorbank.pl/deposit-application/cms
/?partnerID=POR_R_LOK?applicationID=v4
powinna mieć możliwość założenia lokaty poprzez system transakcyjny,
tymczasem w systemie tej promocyjnej lokaty nie było, były tylko lokaty
standardowe i gdyby mnie przy żonie nie było, to zapewne założyłaby
którąś z nich.
Dopiero po kilkudziesięciu minutach wiszenia na telefonie, w końcu żonie
udało się założyć promocyjne lokaty poprzez infolinię.
Jeszcze ciekawiej było ze mną. Ponieważ ja nie mam konta w Aliorze, więc
na stronie
https://wnioski.aliorbank.pl/deposit-application/cms
/?partnerID=POR_R_LOK?applicationID=v4
kliknąłem prawy przycisk "Wybierz" i wypełniłem formularz wniosku.
Dzisiaj pierwszą sesją KIR wysłałem z mBanku przelew na podany przez
Aliora numer rachunku lokaty. Przez cały dzień z Aliora nie było żadnego
potwierdzenia, dopiero ok. godz. 19-tej przyszedł email treści:
"Informujemy, że środki przekazane do Alior Banku celem założenia lokaty
zostały zwrócone na Twoje konto w innym banku. Powodem zwrotu środków
jest niezgodność danych podanych na wniosku z danymi nadawcy przelewu
lub z danymi wskazanymi w tytule operacji."
Po pierwsze: Środki wcale nie zostały zwrócone!
Alior przez cały dzień przetrzymał moja kasę i dopiero wieczorem doszedł
do wniosku, że moje dane są niezgodne. W ten sposób nie płacąc żadnych
odsetek zapewnił sobie darmowy depozyt wartości nowego samochodu.
Po drugie: Sprawdzałem dane na przelewie wychodzącym: wszystkie swoje
dane podałem poprawnie, a tytuł przelewu był dokładną kopią tekstu
przysłanego mi mailem przez Aliora!
Zadzwoniłem na infolinię, pani na infolinii chyba już wcześniej znała
problem, bo gdy zapewniłem ją że dane były identyczne, to od razu
stwierdziła, że być może w adresie była różnica spacji lub slasha i
zapewne dlatego system odrzucił te dane jako niezgodne, ale ona nie jest
w stanie powiedzieć mi na czym ta różnica polega, gdyż nie ma dostępu do
tych informacji.
Nie mając innego wyjścia zacząłem analizować mój przelew pod tym kątem.
Odkryłem, że mBank podając adres nadawcy przelewu, nie daje spacji
pomiędzy skrótem "ul." a nazwą ulicy, podczas gdy ja we wniosku tę
spację dałem.
Co więcej ja numer domu i mieszkania we wniosku zapisałem w postaci
"7/8", a mBank w przelewie podał go w postaci "7 m.8" (zwracam uwagę na
brak spacji po kropce).
Biorąc pod uwagę, że każdy taki przelew ze stwierdzoną "niezgodnością
danych" stanowi dla banku całkowicie nieoprocentowany depozyt, chyba nie
ma się co dziwić, że Alior z taką skrupulatnością porównuje adresy i
jako "niezgodne" odrzuca adresy różniące się spacją, kropką lub slashem.
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
-
2. Data: 2016-02-04 23:58:40
Temat: Re: Alior zaczyna ostro pogrywać!
Od: Animka <a...@t...wp.pl>
W dniu 2016-02-04 o 23:47, Chris94 pisze:
> Wygląda na to, że "wyższa kultura bankowości" zatraciła wszelki umiar w
> pogoni za pieniądzem i zaczyna oszukiwać bez skrupułów.
> Zaczęło się od mojego syna, który chciał założyć całkowicie darmowe
> "Konto internetowe ZEROzłotowe" -
> https://www.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/konta-
osobiste/konto-internetowe.html
> Syn na powyższej stronie wypełnił wniosek o otwarcie konta i potwierdził
> jego wysłanie.
> W odpowiedzi dostał email z umową oraz serią innych załączników w
> PDF-ie. Uważna lektura tych dokumentów wykazała, że zamiast całkowicie
> darmowego "Konta Internetowego ZEROzłotowego" (o które wnioskował),
> zawarto z nim umowę o wysokopłatne "Konto Wyższej jakości" -
> https://www.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/konta-
osobiste/konto-wyzszej-jakosci.html
> Biorąc pod uwagę, że syn wniosek darmowe konto składał na dedykowanej
> stronie, trudno uznać, że zawarcie z nim innej umowy niż wnioskował,
> było ludzkim błędem.
> Syn natychmiast złożył reklamację, zobaczymy co będzie dalej.
> Mniej więcej w tym samym czasie oboje z żoną przelaliśmy do nowe Aliora
> środki by założyć tam promocyjne lokaty na 2,55%. Niestety, o ile
> przelać środki do Aliora poszło łatwo, to z założeniem lokaty na 2,55%
> już tak łatwo nie było!
> Żona już wcześniej miała konto w Aliorze, więc zgodnie z instrukcją
> umieszczoną na stronie
> https://wnioski.aliorbank.pl/deposit-application/cms
/?partnerID=POR_R_LOK?applicationID=v4
> powinna mieć możliwość założenia lokaty poprzez system transakcyjny,
> tymczasem w systemie tej promocyjnej lokaty nie było, były tylko lokaty
> standardowe i gdyby mnie przy żonie nie było, to zapewne założyłaby
> którąś z nich.
> Dopiero po kilkudziesięciu minutach wiszenia na telefonie, w końcu żonie
> udało się założyć promocyjne lokaty poprzez infolinię.
> Jeszcze ciekawiej było ze mną. Ponieważ ja nie mam konta w Aliorze, więc
> na stronie
> https://wnioski.aliorbank.pl/deposit-application/cms
/?partnerID=POR_R_LOK?applicationID=v4
> kliknąłem prawy przycisk "Wybierz" i wypełniłem formularz wniosku.
> Dzisiaj pierwszą sesją KIR wysłałem z mBanku przelew na podany przez
> Aliora numer rachunku lokaty. Przez cały dzień z Aliora nie było żadnego
> potwierdzenia, dopiero ok. godz. 19-tej przyszedł email treści:
>
> "Informujemy, że środki przekazane do Alior Banku celem założenia lokaty
> zostały zwrócone na Twoje konto w innym banku. Powodem zwrotu środków
> jest niezgodność danych podanych na wniosku z danymi nadawcy przelewu
> lub z danymi wskazanymi w tytule operacji."
>
> Po pierwsze: Środki wcale nie zostały zwrócone!
> Alior przez cały dzień przetrzymał moja kasę i dopiero wieczorem doszedł
> do wniosku, że moje dane są niezgodne. W ten sposób nie płacąc żadnych
> odsetek zapewnił sobie darmowy depozyt wartości nowego samochodu.
> Po drugie: Sprawdzałem dane na przelewie wychodzącym: wszystkie swoje
> dane podałem poprawnie, a tytuł przelewu był dokładną kopią tekstu
> przysłanego mi mailem przez Aliora!
> Zadzwoniłem na infolinię, pani na infolinii chyba już wcześniej znała
> problem, bo gdy zapewniłem ją że dane były identyczne, to od razu
> stwierdziła, że być może w adresie była różnica spacji lub slasha i
> zapewne dlatego system odrzucił te dane jako niezgodne, ale ona nie jest
> w stanie powiedzieć mi na czym ta różnica polega, gdyż nie ma dostępu do
> tych informacji.
> Nie mając innego wyjścia zacząłem analizować mój przelew pod tym kątem.
> Odkryłem, że mBank podając adres nadawcy przelewu, nie daje spacji
> pomiędzy skrótem "ul." a nazwą ulicy, podczas gdy ja we wniosku tę
> spację dałem.
> Co więcej ja numer domu i mieszkania we wniosku zapisałem w postaci
> "7/8", a mBank w przelewie podał go w postaci "7 m.8" (zwracam uwagę na
> brak spacji po kropce).
> Biorąc pod uwagę, że każdy taki przelew ze stwierdzoną "niezgodnością
> danych" stanowi dla banku całkowicie nieoprocentowany depozyt, chyba nie
> ma się co dziwić, że Alior z taką skrupulatnością porównuje adresy i
> jako "niezgodne" odrzuca adresy różniące się spacją, kropką lub slashem.
>
W takim razie powinna być możliwośc w trakcie tworzenia wniosku
poprawienia go i wysłania. Jeśli coś Aliorowi nie pasowało to po co ten
wniosek przyjął bez poprawek?
--
animka
-
3. Data: 2016-02-05 00:08:47
Temat: likwidowałem konto. Re: Alior
Od: "Rotkol" <g...@o...pl>
Użytkownik "Chris94" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
news:56b3d514$0$22822$65785112@news.neostrada.pl...
> Wygląda na to, że "wyższa kultura bankowości" zatraciła wszelki umiar w
>
> Krzysztof
W "wyzszej kulturze" likwidowałem konto.
Przyjechałem pod wskazany adres i nigdzie nie widzę szyldu Aliora.
W tym rejonie jest pełno sklepików i firm.
Wszedłem do marketu i w środku znalazłem kapciorę Aliora.
Pan oznajmił, że musi zeskanowac mój dowód.
Ja: nie zgadzam się, niech spisze potrzebne dane odręcznie.
On: nie może zamknąć konta.
Ja: poproszę o decyzję na piśmie.
On przekonsultował z kims tam i konto zamknął bez skanowania.
-
4. Data: 2016-02-05 09:46:52
Temat: Re: Alior zaczyna ostro pogrywać!
Od: g...@g...com
Alior to zwykly zlodziej !
Ja tez chcialem zalozyc zonie konto w t-mobile Alior.
Przelalem z jej konta w dbnet 1 zl.
maile przyszly a konto nie otwarte.
Interweniowalem na infolini 2 razy i nic.
Pieniadze, nie istotne ze 1 zl/ nie powrocily na konto,
nowego konta nie ma. W maju minie rok.
Tyle zarobili zlodzieje, ze zlikwidowalem i swoje !
To go..no obchodzic z daleka.
gtoni
-
5. Data: 2016-02-05 12:49:08
Temat: Re: Alior zaczyna ostro pogrywać!
Od: Chris94 <c...@p...fm>
Dnia Thu, 4 Feb 2016 23:47:13 +0100, Chris94 napisał(a):
> Wygląda na to, że "wyższa kultura bankowości" zatraciła wszelki umiar w
> pogoni za pieniądzem i zaczyna oszukiwać bez skrupułów.
Minęła dzisiejsza pierwsza sesja KIR, pieniądze w dalszym ciągu nie
wróciły na moje konto w mBanku.
Prawdę mówiąc, zaczynam się obawiać o środki na lokatach żony w Aliorze.
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
-
6. Data: 2016-02-05 17:20:51
Temat: Re: Alior zaczyna ostro pogrywać!
Od: mx <m...@o...pl.pl>
W dniu 04.02.16 o 23:47, Chris94 pisze:
> Wygląda na to, że "wyższa kultura bankowości" zatraciła wszelki umiar w
> pogoni za pieniądzem i zaczyna oszukiwać bez skrupułów.
Też Aliora w mordę jeb..... (na kopa w d... też zasłużył)
Mam na firmowym lokaty 90 dni na 2% i 3 m-ce na 0.75% z opcją
odnowienia. Czas minął, odsetki wpłynęły i co Alior zrobił?
Oczywiście z 90d/2% odnowił na 3m/0.75%! Niechcący sprawdziłem tego
samego dnia, zerwałem i znowu na 90 dni i 2% założyłem, już bez odnawiania.
-
7. Data: 2016-02-10 22:28:04
Temat: Re: Alior zaczyna ostro pogrywać!
Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
Chris94 napisał(a) w wiadomości: <56b3d514$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>...
>[...]
>Jeszcze ciekawiej było ze mną. Ponieważ ja nie mam konta w Aliorze, więc
>na stronie
>https://wnioski.aliorbank.pl/deposit-application/cm
s/?partnerID=POR_R_LOK?applicationID=v4
>kliknąłem prawy przycisk "Wybierz" i wypełniłem formularz wniosku.
>Dzisiaj pierwszą sesją KIR wysłałem z mBanku przelew na podany przez
>Aliora numer rachunku lokaty. Przez cały dzień z Aliora nie było żadnego
>potwierdzenia, dopiero ok. godz. 19-tej przyszedł email treści:
>
>"Informujemy, że środki przekazane do Alior Banku celem założenia lokaty
>zostały zwrócone na Twoje konto w innym banku. Powodem zwrotu środków
>jest niezgodność danych podanych na wniosku z danymi nadawcy przelewu
>lub z danymi wskazanymi w tytule operacji."
>[...]
>Zadzwoniłem na infolinię, pani na infolinii chyba już wcześniej znała
>problem, bo gdy zapewniłem ją że dane były identyczne, to od razu
>stwierdziła, że być może w adresie była różnica spacji lub slasha i
>zapewne dlatego system odrzucił te dane jako niezgodne, ale ona nie jest
>w stanie powiedzieć mi na czym ta różnica polega, gdyż nie ma dostępu do
>tych informacji.
>Nie mając innego wyjścia zacząłem analizować mój przelew pod tym kątem.
>Odkryłem, że mBank podając adres nadawcy przelewu, nie daje spacji
>pomiędzy skrótem "ul." a nazwą ulicy, podczas gdy ja we wniosku tę
>spację dałem.
>Co więcej ja numer domu i mieszkania we wniosku zapisałem w postaci
>"7/8", a mBank w przelewie podał go w postaci "7 m.8" (zwracam uwagę na
>brak spacji po kropce).
Już przerabiane, pierwszy post mój.
http://www.finanse.egospodarka.pl/grupy/procedury-Me
ritum,t,380675,8.html#1605822
Alior przejął Meritum, konsekwentnie...
Ciekawe co by było, gdyby bank jak niegdyś Lukas w ogóle nie doklejał
adresu nadawcy (bo i po co?)?
Z telfonem miałem ubaw z FM bankiem bo obsługę lokat zakładanych
internetowo wyrugowali z oddziałów. Jeżli ktoś nie ma tam konta
zostaje telefon.
W ramach identyfikacji pytali o nr telefonu podany przy
zakładaniu lokaty. Skąd mogę wiedzieć jaki nr podałem ze 2 lata
wcześniej? Nazwiska panieńskiego matki nie zmienię ale numer
się np. "wyekspirował". Wcześniej lokatę przedłużałem w oddziale,
chceili dowód, nie nr telefonu.
W ten sposób nie istniejący nr tel. (chyba, że operator komuś
innemu go przydzielił) stał się na pewien czas składnikiem "hasła"
dostępowego.
Zapytałem jak ew. go zmienić - trzeba przysłać do centrali (bo
w oddziałach rzekomo się nie da) oświadczenie o nowym numerze tel.
potwierdzone notarialnie! Czy ktoś to przerabiał, zwłaszcza gdy
numer to nierejestrowany pre-paid?
Podanego numeru nie zmieniałem, bank owszem.
Arek
-
8. Data: 2016-02-11 03:32:40
Temat: Re: Alior zaczyna ostro pogrywać!
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Arek" n9ga0b$695$...@n...news.atman.pl
> Czy ktoś to przerabiał
Tego akurat nie, ale ogólnie FM do przyjaznych/kontaktowych nie należy.
--
.`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
.'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....