  • 1. Data: 2010-02-01 19:15:00
    Temat: lokata "bezbelkowa" w DB - chyba za bardzo nagięli prawo
    Od: plusz <p...@g...com>

    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/lokaty/
    l2/lokata_db_pelny_zysk

    w przypadku zerwania lokaty klient nie otrzymuje odsetek :)
    a więc nie jest spełniony warunek lokaty "jednodniowej", że podatku
    nie płaci się, jeśli odsetki są postawione do dyspozycji klienta

    a może to zwykła lokata jednodniowa i ten okres 3 miesięcy nie ma
    sensu?

    --
    plusz
    www.kalkulatorlokat.pl

  • 2. Data: 2010-02-01 19:34:57
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2010-02-01 20:15, plusz wrote:
> [...]
    > a więc nie jest spełniony warunek lokaty "jednodniowej", że podatku
    > nie płaci się, jeśli odsetki są postawione do dyspozycji klienta
    Odsetki są do dyspozycji klienta, z tym, że przy wycofaniu się z lokaty
    płaci karę w wysokości równej odsetkom naliczonym od dnia jej założenia :)

  • 3. Data: 2010-02-01 19:36:54
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 1 Lut, 20:34, XYZ <j...@m...bin> wrote:

    > Odsetki są do dyspozycji klienta, z tym, że przy wycofaniu się z lokaty
    > płaci karę w wysokości równej odsetkom naliczonym od dnia jej założenia :)

    sprytnie :)

    ale to chyba twój pomysł, a nie banku

    --
    plusz

  • 4. Data: 2010-02-01 19:42:04
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "plusz" <p...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...
[...]

    Nic nadzwyczajnego nie ma w takich lokatach, z poczatkiem lat 90-tych
    mielismy przeciez lokaty np. roczne czy dwuletnie, gdzie okres kapitalizacji
    byl np. kwartalny lub miesieczny. Jezeli wyplacalo sie wczesniej nie bylo
    odsetek lub byly one znikome.
    Jezeli chodzi o podatek na lokatach z dzienna kapitalizacja, to faktycznie
    te odsetki sa dopisywane do kapitalu codziennie i wtedy nie powstaje
    podatek.
    Oddzielna sprawa jest umowa z bankiem jak dlugo taka lokate zobowiazujesz
    sie utrzymac, niektore wprowadzaja oplate za zerwanie np. 50zl, ale nie
    wiecej niz narosle odsetki do czasu zerwania. Odsetki na takich lokatach sa
    skapitalizowane, a odrebna sprawa jest umowa utrzymania srodkow przez
    okreslony czas.

  • 5. Data: 2010-02-01 20:00:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2010 1:42 PM, Krzysztof wrote:
    > Oddzielna sprawa jest umowa z bankiem jak dlugo taka lokate
    > zobowiazujesz sie utrzymac
    jeden dzien. innej mozliwosci nie ma.
    jutro zawieram nowa na jeden dzien.

  • 6. Data: 2010-02-01 20:07:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2010 1:15 PM, plusz wrote:
> [...]
    > nie płaci się, jeśli odsetki są postawione do dyspozycji klienta
    >

    > a może to zwykła lokata jednodniowa i ten okres 3 miesięcy nie ma

    Mi to wyglada, ze to jest lokata jednodniowa, bo innej możliwości nie ma

    W sumie co za problem zawrzeć umowę, ze bank w imieniu klienta będzie
    codzinnie zakładał lokaty jednodniowe i próba zerwania takiej umowy (o
    zakładanie lokat)bedzie go kosztowała odsetki.

    całkiem sprytnie-głupie, że tak powiem.

  • 7. Data: 2010-02-01 20:10:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2010 2:07 PM, witek wrote:
> [...]
    > codzinnie zakładał lokaty jednodniowe i próba zerwania takiej umowy (o
    > zakładanie lokat)bedzie go kosztowała odsetki.

    przy czym ja bym to na ich miejscu jeszcze inaczej zrobił.

    napisałbym w reklamówkach, że są to lokaty o równowartości 6%, bo te
    4.86% to głupio wygląda. A 4.86 dopiero drobnym maczkiem na umowie na
    dole bym napisał. Bo muszą.

  • 8. Data: 2010-02-02 08:18:15
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 01 Feb 2010 14:10:59 -0600, witek napisał(a):

    > napisałbym w reklamówkach, że są to lokaty o równowartości 6%, bo te
    > 4.86% to głupio wygląda. A 4.86 dopiero drobnym maczkiem na umowie na
    > dole bym napisał. Bo muszą.

    A to fakt, że ktoś z marketingu tam poważnie dał ciała. Aktualnie gdy
    eurobank poszedł w dół a być może niedługo i open, to powinno być
    wielkimi cyframi wszędzie 6% na lokacie w DB.

    Xenocide

  • 9. Data: 2010-02-02 09:49:18
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    xbartx wrote:

    > A to fakt, że ktoś z marketingu tam poważnie dał ciała. Aktualnie gdy
    > eurobank poszedł w dół a być może niedługo i open, to powinno być
    > wielkimi cyframi wszędzie 6% na lokacie w DB.

    no przeciez na kazdym banerze jest gigantyczne 6% :-)