  • 1. Data: 2003-10-08 11:17:37
    Temat: [mBank] do posiadaczy kredytu odnawialnego
    Od: "zbiggy" <z...@W...onet.pl>

    Witam,
    mam takie pytanie do osób, które korzystają z kredytu w mkoncie - czy podobnie
    jeżeli zdarzy się tam sytuacja taka jak niedawno opisywana w Lukasie - np. nie
    będzie deklarowanego w danym m-cu zasilenia r-ku, to czy mBank też niecnie to
    wykorzystuje - ściąga kary za monity itp.?

    Pytam, bo dopiero zaczynam korzystanie i zastanawiam się, czy nie zacząć na
    wszelki wypadek jakichś działań pozornych, np. wzajemne zlecenia stałe -
    przelew o tej samej kwocie, powtarzany codziennie do i z innego banku?

    Trochę by to nasyfiło w historii, ale może warto?

    Pozdrawiam
    Zbiggy.

  • 2. Data: 2003-10-08 11:36:55
    Temat: Re: [mBank] do posiadaczy kredytu odnawialnego
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

    czy nie zacząć na
    > wszelki wypadek jakichś działań pozornych, np. wzajemne zlecenia stałe -
    > przelew o tej samej kwocie, powtarzany codziennie do i z innego banku?

    dlaczego codziennie?
    wystarczy raz

  • 3. Data: 2003-10-08 11:43:04
    Od: "" <z...@p...onet.pl>

    > dlaczego codziennie?
    > wystarczy raz

    Jeżeli naprawdę korzystasz z kredytu (czyli nie masz kasy) a zadeklarowałeś np.
    3000 to za sprawą około 300 zł (2 * 150zł) masz możliwość załatwienia całej
    kwoty - codziennie w dni robocze 150 leci np. mB->VW i jednocześnie VW->mB

    Jeżeli mam kredyt niewykorzystany i te np. 3000 mam gdzieś indziej, to
    oczywiście lepiej jest zrobić to jednorazowo.

    Pozdrawiam
    Zbiggy.

  • 4. Data: 2003-10-08 13:50:42
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    zbiggy <z...@w...onet.pl> wrote:
> [...]
    > będzie deklarowanego w danym m-cu zasilenia r-ku, to czy mBank też niecnie to
    > wykorzystuje - ściąga kary za monity itp.?

    Nie.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2003-10-08 18:16:50
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Użytkownik <s...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czy nie zacząć na
    > >
    > dlaczego codziennie?
    > wystarczy raz

    o czym wy tu piszecie ? jesli moge siem dowiedziec ? jakie dzialania pozorne
    ? z czego one maja wynikac ? i po co ? moze jakis punkt regulaminu bom
    najwidoczniej ciemna masa
    w mbanku nie znam wymagan dotyczacych obowiazkowej wplaty na konto, jakzem
    wrog kazdego banku - to moze jednak poprzec dzialanie jakimis regulaminowymi
    zapisami ?
    bo takie bezsensowne przelewanie z pustego w prozne - to chyba tylko ku
    zadowoleniu banku ma sluzyc i niczemu wiecej (wyzsze odestki)

  • 6. Data: 2003-10-08 19:41:47
    Od: "zbiggy" <z...@W...onet.pl>

    > o czym wy tu piszecie ? jesli moge siem dowiedziec ? jakie dzialania pozorne
    > ? z czego one maja wynikac ? i po co ?  moze jakis punkt regulaminu bom
    > najwidoczniej ciemna masa

    niedawno ktoś opisywał przygodę z Lukasem - pensja wpłynęła mu na konto 1.
    października zamiast 30 września - i lukas wykorzystał to jako pretekst do
    pobrania opłaty za wysłanie monitu, bo klient zobowiązał się, że zadeklarowana
    kwota będzie wpływac na rachunek co miesiąc.
    Ja też taką deklarację w mBanku składałem, ale cos mi się widzi, że nie w
    każdym miesiącu pracodawca tak suto mnie wynagrodzi, bym to com wpisał, co
    miesiąc wpłynęło do banku.
    Toteż pytałem - jeżeli mBank stosuje podobne sztuczki w celu wyciągnięcia
    dodatkowych kilkunastu złotych, to nastawię maszyny na mielenie jednej stówy w
    tą i z powrotem i mieliby swoje żądane wpływy. Na szczęście chyba nie są tak
    pedantyczni.
    Przy okazji - dzisiaj się przekonałem, że przelewy mogą zrobić drogę w dwie
    strony w jeden dzień (VW->mB->VW) co redukuje wielkość potrzebnych środków do
    tych "działań pozornych". Ale, licząc że Adam P. ma rację i mbank wykazuje tu
    więcej rozsądku - ten środek pozostawię jako "protezę" dla lukasowiczów :)))

    Pozdrawiam,
    Zbiggy.

  • 7. Data: 2003-10-09 07:36:44
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zbiggy" <z...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie deklarowanego w danym m-cu zasilenia r-ku, to czy mBank też niecnie
    > wykorzystuje - ściąga kary za monity itp.?

    Z tego co pamietam (nie mam regulaminu pod reka) dopiero po dwoch miesiach
    braku zadeklarownych wplywow nastepuje zablokowanie srodkow z rachunku
    kredytu odnawialnego. Wplywy z wlasnego rachunku w innym banku sa jak
    najbardziej akceptowane.

    Po co? W dodatku codziennie?

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 8. Data: 2003-10-09 20:20:34
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Lopez napisal/a:

    > Po co? W dodatku codziennie?

    żeby mając małą kwotę np. 150 zł (zakładając, że kredyt jest wykorzystany,
    czyli pusto w skarbcu) załatwić całe wymagane wpływy miesięczne na konto.
    Jeżeli ktoś ma limit kilka tysięcy i nie wykorzystuje go (ma zadeklarowaną
    wartość) to oczywiście może bardziej schludnie załatwić to jednym przelewem
    w miesiącu. Chyba, że myślę zbyt rutynowo, już druga osoba mnie o to pyta w
    tym wątku, przedstawię problem jaśniej:

    - mam limit np. 3000, zadeklarowałem podpisując umowę, że co miesiąc będę
    wpłacać tam 2000
    - obawiam się, że pracodawca może mi zrobić przelew w listopadzie,
    przeskakując październik
    (vide case Klimek vs. LukasBank, 7.10.2003 11:16)
    - nie mam 2000, bo jestem na minusie (linia wykorzystana) ale mam załóżmy
    100 zł
    - puszczam te 100 zł codziennie w dwie strony, po 20 dniach mam sumę wpływów
    2000
    - nie daje to bankowi podstawy do stwierdzenia, że nie wywiązałem się z
    deklaracji i stosowania ew. sankcji

    Pozdrawiam
    Zbig.

  • 9. Data: 2003-10-10 05:29:17
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Użytkownik "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > - mam limit np. 3000, zadeklarowałem podpisując umowę, że co miesiąc będę
    > wpłacać tam 2000

    zadeklarowales wplywy do umowy o ? o co ? o ekonto czy o kredyt ?
    par 7 pkt 2 brzmi
    "Kredytobiorca zobowiązany jest spłacić Kredyt w terminie wskazanym w Umowie
    kredytu, z zastrzeżeniem § 8 ust. 1 niniejszego Regulaminu".
    a w par 8 jest zdanie " prawidłowego korzystania z rachunku eKONTO, tj.
    dokonywania regularnych wpływów, "

    ja nigdzie nie widze obowiazku dokonywania wplaty w okreslonym terminie - tu
    miesiecznym ja wnioskujesz, dla mnie regularne wplywy to fakt, ze one sie
    tam wogole pojawiaja, np raz na kwartal, chyba ze taki zapis masz w
    podpisanej umowie
    pytalem sie wiec juz chyba - czy mozesz wskazac punkt z umowy o kredyt lub w
    reg o kredyt - ktory naklada na posiadacza taki obowiazek dokonywania wplaty
    raz w miesiacu jako minimum
    przytaczania lukasa nie ma sensu - bo to inna bajka i tam taki wymog byl
    wskazany.

  • 10. Data: 2003-10-11 12:03:24
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Krab napisal/a:

> [...]
    > obowiazek dokonywania wplaty raz w miesiacu jako minimum
    > przytaczania lukasa nie ma sensu - bo to inna bajka i tam taki wymog

    no więc nie mogę wskazać :)
    miałem podobny kredyt w Lukasie, ale zabezpieczony lokatą a nie na podstawie
    wpływów, więc nie wiem jakie tam są zapisy.
    Teraz mam w mbanku na podst. dochodów i wpływów i jakkolwiek wiem, że mbank
    nie ma wrednej natury, to wolałem się dopytać, czy nie jest gotowy wywinąć
    takiego numeru jak Lukas Klimkowi :)))
    Faktem jest, że zadeklarowałem miesięczne wpływy o wysokości, której teraz
    nie zawsze dotrzymam (większa zaliczka na PIT, nie pomyślałem o tym :-((.
    Samo pojęcie "regularne" można naciągać w różne strony, więc gdyby mbankowi
    się chciało walczyć z klientami to nic prostszego

    Zbiggy