  • 1. Data: 2007-06-28 08:17:00
    Temat: mBank i koszty przelewu zagranicznego
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    Czy mBank może pobierać dodatkowe opłaty za przelewy zagraniczne? W TOiP
    pisze wyraźnie:

    o Dokonanie przelewu zagranicznego* 0,25% kwoty przelewu min 20 zł, max
    200 zł
    o Zryczałtowane opłaty telekomunikacyjne w obrocie SWIFT-owym,
    stosowane wobec zleceniodawców krajowych* 5 zł

    a więc całkowity koszt dla małych kwot powinien zamknąć się w kwocie
    25zł. Zaobserwowałem taki objaw od stycznia, wcześniej płaciłem tylko
    25zł. Zgłosiłem mailem reklamację, powołują się na regulamin:

    §46.
    1. mBank dokłada starań, aby przelew walutowy/zagraniczny został
    zrealizowany możliwie najkrótszą drogą bankową oraz możliwie najniższym
    kosztem.
    2.Wybór banku korespondenta, za pośrednictwem którego przelew
    walutowy/zagraniczny zostanie zrealizowany, należy do mBanku.
    §47.
    1. Posiadacz zobowiązany jest do pokrycia kosztów realizacji przelewu
    walutowego/ zagranicznego przez mBank, oraz kosztów, którymi mBank
    zostanie obciążony przez bank korespondenta i inne banki pośredniczące z
    tytułu realizacji przelewu walutowego/zagranicznego.
    2. W przypadku, gdy we Wniosku Posiadacz mBanku wskaże odbiorcę jako
    stronę pokrywającą prowizje i opłaty, określone w ust.1, przekazywana
    kwota przelewu zostanie stosownie pomniejszona o należne prowizje i opłaty.
    §48.
    mBank nie ponosi odpowiedzialności za działania innych banków,
    pośredniczących w realizacji
    przelewu walutowego/zagranicznego, nawet jeżeli ich wybór nastąpił z
    inicjatywy mBanku.

    Skoro pobierają OUR to powinni zrobić przynajmniej małą "gwiazdkę" w
    cenniku no nie?

    --
    radar

  • 2. Data: 2007-06-30 09:30:51
    Temat: Re: mBank i koszty przelewu zagranicznego
    Od: " " <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Skoro pobierają OUR to powinni zrobić przynajmniej małą "gwiazdkę" w
    > cenniku no nie?

    Ty sam prze składaniu przelewu decydujesz, kto niesie jakie koszty (jak
    rozumiem, okreslasz to z odbiorcą przelewu), to dla mnie osobiscie
    oczywiste, ze sie nie da z góry określić jakie będą koszty takiego przelewu
    dla kazdego z setek tysiecy banków rozsianych po całym swiecie. Zaznaczasz
    na przelewie, ze chcesz tylko koszty swojego banku, i wtedy powinno ci sie z
    taryfa zgadzac, pytanie tylko, jak dlugo odbiorcy przelewu to bedzie pasować

    Wojtek

  • 3. Data: 2007-07-02 19:45:25
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    e...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

> [...]
    > taryfa zgadzac, pytanie tylko, jak dlugo odbiorcy przelewu to bedzie pasować

    No tak, tylko nie o to mi chodziło. Jeśli w cenniku jest określone min.
    20 zł + 5zł swift to oczekuję pobrania z konta opłaty 25 zł a nie po 2
    miesiącach jeszcze kilku euro...

    --
    radar