  • 1. Data: 2010-03-01 09:11:27
    Temat: [mBank] problem z OC
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    Witam,

    mam taki problem, że po sprzedaży auta i zgłoszeniu tego faktu do mBanku
    i ubezpieczyciela dalej widnieje to ubezpiecznie w systemie. Mineło już
    4 misiące, raz na miesiąc dzwonię na mlinię i zgłaszam to ale nic się
    nie zmienia. Obawiam się, że w lipcu ubezpieczenie się odnowi a ja
    zostanę zmuszony do zapłaty składki za auto, którego nie mam. A jak było
    u Was?

    --
    radar

  • 2. Data: 2010-03-01 09:22:04
    Temat: Re: [mBank] problem z OC
    Od: Krzysztof Szmergiel <k...@s...com>

    On 2010-03-01 10:11, radar wrote:

> [...]
    > nie zmienia. Obawiam się, że w lipcu ubezpieczenie się odnowi a ja
    > zostanę zmuszony do zapłaty składki za auto, którego nie mam. A jak było

    Zgloszenie sprzedazy poleconym za potwierdzeniem odbioru i juz nie
    powinno cie to interesowac.

    K.

  • 3. Data: 2010-03-01 09:23:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    radar pisze:
> [...]
    > nie zmienia. Obawiam się, że w lipcu ubezpieczenie się odnowi a ja
    > zostanę zmuszony do zapłaty składki za auto, którego nie mam. A jak było

    Nie zostaniesz zmuszony. Być może czujesz pewien dyskomfort
    psychiczny, widząc takie a nie inne komunikaty w systemie transakcyjnym,
    ale to już jest problem mbanku. I ewentualnie kolejnego posiadacza
    samochodu, jeśli nie wypowie umowy.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-03-01 09:23:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > psychiczny, widząc takie a nie inne komunikaty w systemie transakcyjnym,
    > ale to już jest problem mbanku. I ewentualnie kolejnego posiadacza

    A co do zgłaszania, to zgłosić to powinien nowy nabywca. Starego nic
    nie interesuje, jeśli ma umowę sprzedaży.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-03-01 10:38:02
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2010-03-01 10:22, Krzysztof Szmergiel pisze:
    > Zgloszenie sprzedazy poleconym za potwierdzeniem odbioru i juz nie
    > powinno cie to interesowac.

    I tak było ale wolę spać spokojnie. Jest takie przysłowie "po co się
    kopac z koniem"...

    --
    radar

  • 6. Data: 2010-03-01 10:44:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    radar pisze:

    > I tak było ale wolę spać spokojnie. Jest takie przysłowie "po co się
    > kopac z koniem"...

    Są też inne
    "nadgorliwość jest gorsza od socjalizmu" ;)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-03-01 10:46:00
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2010-03-01 11:44, Liwiusz pisze:
    > Są też inne
    > "nadgorliwość jest gorsza od socjalizmu" ;)

    ...faszyzmu" też nie da się zgodzić ale "lepiej zapobiegać niż leczyć" ;)

    --
    radar

  • 8. Data: 2010-03-01 18:35:58
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2010-03-01 10:23, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > A co do zgłaszania, to zgłosić to powinien nowy nabywca. Starego nic
    > nie interesuje, jeśli ma umowę sprzedaży.

    Fakt sprzedaży pojazdu zgłasza sprzedawca, a nie nabywca. I jest to w jego
    interesie, żeby to zrobić.

    --
    Sławomir Szyszło
    Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych

  • 9. Data: 2010-03-01 21:05:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sławomir Szyszło pisze:

    > Fakt sprzedaży pojazdu zgłasza sprzedawca, a nie nabywca. I jest to w

    Podstawę prawną poproszę.

    > jego interesie, żeby to zrobić.

    W momencie sprzedaży samochodu OC przechodzi na nabywcę i to już jego
    sprawa co on z nim dalej zrobi.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-03-02 19:49:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2010-03-01 22:05, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Podstawę prawną poproszę.

    Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
    Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
    art. 32 pkt.1

    > W momencie sprzedaży samochodu OC przechodzi na nabywcę i to już jego
    > sprawa co on z nim dalej zrobi.

    Polecam również art.32 pkt. 3, który dotknął już niejednego sprzedawcę,
    który olał zawiadomienie, a potem dostał wezwanie do zapłaty kolejnej raty
    za polisę.