  • 1. Data: 2007-06-14 14:55:40
    Temat: mBank - przelew z zagranicy, znowu jaja :(
    Od: jakub2000 <jakubola_usun@usun_wb.onet.pl>

    Witam,
    Mam następny problem z przelewem przychodzącym z zagranicy (z Holandii).
    Jak informuje mnie klient, dokonał przelewu 4 czerwca. Mineło 10 dni.
    Dzwonię do mBanku po informacje odnośnie stanu tego przelewu. Czy
    dostarł do nich i czeka na zaksięgowanie? Czy nie dotarł wogóle? Co robi
    konsultant mBanku? Proponuje napisanie reklamacji, która może być
    rozpatrzona do 30 dni.

    Czy prośba o informację w tym przypadku kwalifikuje się na reklamację?
    Sprawdzają tą sytuację już drugi dzień. Jestem ciekawy jak to wygląda w
    banku tradycyjnym. Czy również odesłaliby mnie z kwitkiem? Czy też
    sprawdzili by to szybciej i od razu podczas mojej jednej wizyty?

    Wstyd. Jeśli chodzi o obsługe przelewów przychodzących z zagranicy ten
    bank to syf.

    W taki sposób, mBank może jakikolwiek problem otoczyć reklamacją i
    śmiało powiedzieć klientowi "mam cię gdzieś" do 30 dni odpowiemy.

    Taka masakra będzie chyba trwać dopóki mBank nie zintegruje swoich
    systemów CRM i IVR z systemem od transakcji międzynarodowych. A może
    problem leży po stronie organizacji pracy?

    Mam ich powoli dosyć.

    Pozdrawiam,
    Arek

  • 2. Data: 2007-06-14 15:25:46
    Temat: Re: mBank - przelew z zagranicy, znowu jaja :(
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > Holandii). Jak informuje mnie klient, dokonał przelewu 4 czerwca.
    > Mineło 10 dni. Dzwonię do mBanku po informacje odnośnie stanu tego
    Dlaczego ty?
    > Czy dostarł do nich i czeka na zaksięgowanie? Czy nie
    > dotarł wogóle? Co robi konsultant mBanku? Proponuje napisanie
    > reklamacji, która może być rozpatrzona do 30 dni.

    Może do tego czasu sprawa się sama wyjaśni? ;-)

    > Czy prośba o informację w tym przypadku kwalifikuje się na reklamację?

    Raczej nie. IMHO nie mają prawa stwierdzić lub potwierdzić że ktoś wysłał
    kasę na twój rachunek, a raczej nie w każdym przypadku, o czym niżej.

    > Sprawdzają tą sytuację już drugi dzień. Jestem ciekawy jak to wygląda w
    > banku tradycyjnym. Czy również odesłaliby mnie z kwitkiem? Czy też
    > sprawdzili by to szybciej i od razu podczas mojej jednej wizyty?

    IMHO ochrona danych osobowych powinna wyglądać podobnie.

    > Wstyd. Jeśli chodzi o obsługe przelewów przychodzących z zagranicy ten
    > bank to syf.

    Jeszcze nie masz porównania i już syf? Ja pewności nie mam, więc
    obowiązuje domniemanie niewinności ;-)

> [...]
    > systemów CRM i IVR z systemem od transakcji międzynarodowych. A może
    > problem leży po stronie organizacji pracy?

    Chyba najczęstszy problem to niezgodność danych odbiorcy na przelewie i w
    banku. Ona musi być, gdyż w innym przypadku z mocy prawa istnieje
    domniemanie że nadawca kieruje przelew do innej osoby niż ta przypisana do
    numeru rachunku i dopóki tych danych nadawca nie poprawi ty nie jesteś
    stroną w tej operacji bankowej. Tak jest przy przelewach zagranicznych, bo
    przy krajowych wystarczy sam numer rachunku.

    Pozdr.
    K.K.

  • 3. Data: 2007-06-14 16:04:52
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    jakub2000 napisał(a):
> [...]
    > banku tradycyjnym. Czy również odesłaliby mnie z kwitkiem? Czy też
    > sprawdzili by to szybciej i od razu podczas mojej jednej wizyty?

    W normalnym banku sprawdza pewnie od reki.

    > Wstyd. Jeśli chodzi o obsługe przelewów przychodzących z zagranicy ten
    > bank to syf.

    Ten bank to pod wieloma wzgladami syf.

    > W taki sposób, mBank może jakikolwiek problem otoczyć reklamacją i
    > śmiało powiedzieć klientowi "mam cię gdzieś" do 30 dni odpowiemy.

    I tak to wlasnie dziala :) A najlepsze jest to, ze po 30 dniach moze sie
    nic nie wyjasnic i trzeba skladac reklamacje od reklamacji.

    Ja mam tam konto jeszcze tylko dlatego, ze jest ono darmowe :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2007-06-14 16:17:47
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Chyba najczęstszy problem to niezgodność danych odbiorcy na przelewie i w
    > banku. Ona musi być, gdyż w innym przypadku z mocy prawa istnieje

    wszystkie dane musza sie zgadzac dokladnie?

    tzn. jak moje imiona i nazwisko to alfred antoni brzdek
    a przelew zostanie wyslany na alfred brzdek,
    to nie dojdzie?

    albo jak moj adres to blotna 24/2
    a typ wysle na blotna 24 to juz jest niezgodnosc?

    po ilu dniach osoba robiaca przelew
    moze sie zorientowac, ze przelew 'wrocil'?

  • 5. Data: 2007-06-14 17:51:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 18:17:47 +0200, Q napisał(a):

> [...]
    > zostanie wyslany na alfred brzdek, to nie dojdzie?
    >
    > albo jak moj adres to blotna 24/2
    > a typ wysle na blotna 24 to juz jest niezgodnosc?

    Może byc niezgodność. Na grupie powiadali że Multibank odrzucał przelewy
    bo nazwisko było powiedzmy Żółkiewski, a nadawca napisał Zolkiewski.

    p. m.

  • 6. Data: 2007-06-14 18:03:20
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    mvoicem napisał(a):
    > Może byc niezgodność. Na grupie powiadali że Multibank odrzucał przelewy
    > bo nazwisko było powiedzmy Żółkiewski, a nadawca napisał Zolkiewski.

    Pytanie tylko jak ktos ma napisac Zółkiewski, skoro nie posiada polskich
    znakow ? :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2007-06-14 20:28:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 20:03:20 +0200, Mithos napisał(a):

    > Pytanie tylko jak ktos ma napisac Zółkiewski, skoro nie posiada polskich
    > znakow ? :)

    Powiadali że bank mówił że takie ma procedury i jest mu bardzo
    przykro :).

    p. m.

  • 8. Data: 2007-06-14 21:29:33
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Powiadali że bank mówił że takie ma procedury i jest mu bardzo
    > przykro :).

    no to pula imion dla moich dzieci (o ile bede je mial :)
    zmniejszyla sie do tych bez polskich fontow :).
    /na szczescie nazwisko nie ma polskich fontow :)

  • 9. Data: 2007-06-14 21:59:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem wrote:

    > Powiadali że bank mówił że takie ma procedury i jest mu bardzo
    > przykro :).

    Aaaargh... Kto jest za wprowadzeniem kary śmierci za używanie słowa
    "procedury" do zasłaniania się przed odpowiedzialnością za bezmyślność? ;->

  • 10. Data: 2007-06-14 22:01:24
    Temat: [OT]Re: mBank - przelew z zagranicy, znowu jaja :(
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 23:29:33 +0200, Q napisał(a):

    > no to pula imion dla moich dzieci (o ile bede je mial :) zmniejszyla sie
    > do tych bez polskich fontow :). /na szczescie nazwisko nie ma polskich
    > fontow :)

    A tak offtopicznie się zapytam co ma krój czcionki do nazwiska i
    problemów z przelewami?

    p. m.