  • 1. Data: 2007-02-02 11:55:14
    Temat: mPlan @ mBank - przemyślany produkt...... NOT!
    Od: "Zdenek" <z...@g...pl>

    Witam,

    Czy ktoś z grupowiczów interesował się bardziej szczegółowo działaniem
    kredytu złotówkowego mPlan w mBanku? Czy próbował np. wyłączyć
    automatyczne przelewanie środków pomiędzy eKontem a rachunkiem
    bilansującym?

    Konto bilansujące jest generalnie OK, natomiast przymusowe i automatyczne
    przelewy pomiędzy nim a eKontem są irytujące. Kilka typowych problemów:

    1. stan rachunku bilansującego nie jest publikowany na głównej stronie
    dostępnej po zalogowaniu, mimo że są tam wylistowane środki z wszytkich
    innych rachunków (kont, lokat, SFI, emaklera) - gdzie tu sens, gdzie
    logika?

    2. Jeśli na eKoncie jest kwota_progowa=X i przychodzi Polecenie Zapłaty
    lub obciążenie karty debetowej na kwotę > X to transakcja nie zostanie
    zrealizowana (brak środków), nawet jeśli w sumie (eKonto + konto
    bilansujące) ilość wolnych środków jest wystarczająca. Chcąc zabezpieczyć
    sobie możliwość zrobienia większych zakupów kartą, trzeba pamiętać o tym,
    żeby wcześniej przelać środki z rachunku bilansującego na eKonto...
    Wcześniej, ale nie za wcześnie, bo jeśli zakupy robi się w dniu "D",
    a środki przeleje w dniu "D-1" to i tak około północy "D-1"/"D" automat
    zabierze środki z eKonta i finalnie transakcja karciana zostanie
    odrzucona.

    Automat jest szczególnie idiotyczny w kontekście tego, że dotyczy
    kredytu hipotecznego - często osoby biorące taki kredyt urządzają
    czy remontują nowe lokum, więc zdarzają im się okazjonalne duże wydatki
    (terakota, glazura, panele, okna itp) - chcąc się zabezpieczyć przed
    "wiedzącym lepiej" automatem trzeba by ustawić próg bilansujący
    na kilkadziesiąt tysięcy zł, ale wtedy już całkiem duża suma
    nie pracuje na rzecz kredytobiorcy.

    3. Załóżmy, że mam jakąś kwotę rzędu X na eKoncie. Spodziewam się otrzymania
    przelewu którego kwota zauważalnie zmieni wartość X. Dopóki nie miałem
    mPlanu, po zalogowaniu widziałem stan eKonta i od razu zauważałem, czy
    spodziewany przelew przyszedł czy nie. Automat mPlanu robi tu totalny
    fuck-up, bo może się zdarzyć sytuacja, że pomiędzy przyjściem przelewu
    a moim zalogowaniem się na konto system automatycznie przerzuci srodki
    na rachunek bilansujący. Zmusza to do każdorazowego sprawdzania historii.

    4. Próbowałam zwalczyć system przez manipulowanie kwotą progową,
    ale de facto nic to nie daje.

    Co w tej sytuacji mBank powinien zrobić:

    A: dodać wyświetlanie stanu rachunku bilansującego
    na głównej stronie dostępnej po zalogowaniu

    B: udostępnić możliwość wyłączenia automatycznych przelewów.

    Dodam jeszcze, że w Multibanku oba punkty są już zrealizowane,
    (B niezbyt oficjalnie, ale działa). Albo Multi ma bardziej
    wymagających klientów, albo mBank jest odporny na sugestie
    klientów i zdrowy rozsądek. Wiedząc to co wiem teraz, na pewno
    wziąłbym kredyt w Multibanku a nie w mBanku.

    Pozdrawiam mBank & Co z nadzieją że coś w powyższym temacie się
    wkrótce zmieni.

    ZS

  • 2. Data: 2007-02-02 12:02:25
    Temat: Re: mPlan @ mBank - przemyślany produkt...... NOT!
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Zdenek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > B: udostępnić możliwość wyłączenia automatycznych przelewów.
    >
    > Dodam jeszcze, że w Multibanku oba punkty są już zrealizowane,
    > (B niezbyt oficjalnie, ale działa). Albo Multi ma bardziej

    Co Ty opowiadasz.... ? Jakie automatyczne przelewy w Multi ??

    marekz

  • 3. Data: 2007-02-03 16:57:27
    Od: "Marcin" <m...@r...pl>

    A kredyt masz w ZŁ ?