  • 1. Data: 2005-08-17 19:11:40
    Temat: mPlan w CHF w mBanku-samobojstwo ?
    Od: "darkblue" <n...@n...pl>

    zalamac sie mozna.niby warunki mPlanu hipotecznego w mBank na tle
    konkurencji mozna jakos przelknac.
    oprocentowanie we frankach szwajcarskich pomimo ze wyzsze jak u konkurencji,
    to kusi mozliwosc funkcjonowania mPlanu na zasadzie zblizonej do debetu w
    ROR.
    ale... no wlasnie... mPlan hipoteczny w CHF ma taki szkopol, ze srodki
    uruchamiane sa po kursie kupna, a splaty dokonuje sie po kursie sprzedazy
    (tak mi powiedziala mLinia). przeciez to samobojstwo na roznicach kursowych
    dla kredytobiorcy.
    malo tego, to nieuczciwe zagranie wobec Klienta, ktorego Bank de fakto nie
    szanuje, bo proponujac taki produkt szuka "idiotow" ktorzy nie umieja
    liczyc, a wiec zeruje na niewiedzy Klientow (kolejna perelka na rynku
    bankowym)
    Przykre. niejeden powie: bierz w zlotowkach, ale .... chce miec kredyt w
    walucie (CHF) bo oprocentowanie kusi (nawet ponizej 2 % w niektorych
    bankach). roznice kursowe przy zwyklym kredycie hipotecznym mozna jakos
    przelknac, ale nie w przypadku funkcjonowania takiego kredytu jako produktu
    zblizonego do kredytu w ROR.
    Pozostaje mi do wyboru jeden bank z trojcy: GE Money Bank, PKO BP i BPH...
    kazdy ma jakies atuty, i sam nie wiem z ktorego skorzystac.

  • 2. Data: 2005-08-17 19:19:00
    Temat: Re: mPlan w CHF w mBanku-samobojstwo ?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2005 21:11:40 +0200,
    osoba podpisana: darkblue <n...@n...pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > (tak mi powiedziala mLinia). przeciez to samobojstwo na roznicach kursowych
    A ile banków robi inaczej ? (Wiem _tylko_ o GE, ale może coś się zmieniło.)

    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam
    --W.Churchill

  • 3. Data: 2005-08-17 19:30:21
    Od: "darkblue" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał:
    > A ile banków robi inaczej ? (Wiem _tylko_ o GE, ale może coś się
    zmieniło.)
    > KJ

    wiesz... to tylko tak ladnie wyglada. jak wezmiesz kalkulator, albo excela i
    policzysz to w najlepszym razie konczysz na "pol litrze"... w najgorszym
    zawau - jesli skorzystasz z tego "super produktu"

  • 4. Data: 2005-08-17 19:32:03
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    darkblue wrote:

    > Pozostaje mi do wyboru jeden bank z trojcy: GE Money Bank, PKO BP i
    > BPH... kazdy ma jakies atuty, i sam nie wiem z ktorego skorzystac.

    A BOŚ i Millenium ?

    MichalL

  • 5. Data: 2005-08-17 19:38:11
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2005 21:30:21 +0200,
    napisała:
> [...]
    > policzysz to w najlepszym razie konczysz na "pol litrze"... w najgorszym
    > zawau - jesli skorzystasz z tego "super produktu"
    Eeee, a co wspólnego ma Twój post z moim ?
    Ja tylko zadałem pytanie:
    Ile banków, w przypadku kredytu denominowanego *nie* liczy wypłat trasz
    po kursie kupna, a spłat rat po kursie sprzedaży ? Wiem, że swego czasu
    robił to GE (i liczył sobie jakąś marżę). Zmieniło się coś?
    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    "Nie można wlecieć w trzecie tysiaclecie
    na drzwiach od stodoły" - biskup polowy WP Sławoj Leszek Głódź.

  • 6. Data: 2005-08-17 19:56:59
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 17 Aug 2005 19:38:11 +0000 (UTC), Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Ile banków, w przypadku kredytu denominowanego *nie* liczy wypłat trasz
    >po kursie kupna, a spłat rat po kursie sprzedaży ? Wiem, że swego czasu
    >robił to GE (i liczył sobie jakąś marżę). Zmieniło się coś?

    Owszem i to już dawno. Jakieś 2,5-3 lata temu. Od tego czasu jest
    standardowo. Nie wiem czy ostał się jeszcze taki bank.

    G.

  • 7. Data: 2005-08-17 20:13:08
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    darkblue <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > (tak mi powiedziala mLinia). przeciez to samobojstwo na roznicach kursowych

    To akurat można rzec standard chociaż w owczym pędzie do kredytów w walucie
    niektórzy zapominają o tym dodatkowym koszcie. Zresztą jak kiedyś
    porównywałem różnicę pomiędzy kursami kupna i sprzedaży, to BRE wcale nie
    miał najgorszych marży. Nie wiem na ile są one stałe dla poszczególnych
    banków, ale rozbieżności były na prawdę spore.
    Dla mnie dyskwalifikujące było raczej to, że mPlan nie miał wyznaczonej
    stałej marży na oprocentowaniu tylko uznaniową /to przy długim okresie
    kredytowania może być prawdziwe samobójstwo/, a środki bilansujące przy
    zmiennej stopie kredytu można wykorzystać albo przy naprawdę dużych
    zarobkach/wpływach, albo przy malutkim kredycie, bo mechanizm bilansujący
    włącza się dopiero powyżej kwoty pierwszej raty. A ta przy zmiennym
    oprocentowaniu jest największa.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 8. Data: 2005-08-17 20:21:50
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > po kursie kupna, a spłat rat po kursie sprzedaży ? Wiem, że swego czasu
    > robił to GE (i liczył sobie jakąś marżę). Zmieniło się coś?

    Tylko że jemu nie o to chodzi. Mplan działa jak kredyt w rachunku bieżącym
    (tak wnioskuje) jak Ci przychodzi na konto np. 1000zł to obniza Ci sie
    zadłużenie w CHF po kursie sprzedaży. Tylko że jak chcesz sobie z roru
    wypłacić (a masz śdroki dostępne z Mplanu którego wcześniej spłaciłeś) to
    znów Ci policzą jako uruchomienie kredytu po kursie kupna. I jak zrobisz tak
    sobie obrót kilka razy to wyjdziesz jak Zabłodzki......

    ps. nie wiem jak dokladnie działa ten Mplan i tylko wnioskuje na podstawie
    postu "darkblue"

    Darek

  • 9. Data: 2005-08-17 20:22:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2005 22:21:50 +0200,
    osoba podpisana: Darek <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>
    napisała:
    [...]

    > znów Ci policzą jako uruchomienie kredytu po kursie kupna. I jak zrobisz tak
    > sobie obrót kilka razy to wyjdziesz jak Zabłodzki......
    ort. Zabłocki
    A tak poza tym chyba masz rację. :-( No to faktycznie kicha 8-O
    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    GNU is Not Unix

  • 10. Data: 2005-08-17 20:34:27
    Od: Danny <d...@i...pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2005 22:21:50 +0200, Darek napisał(a):

> [...]
    > znów Ci policzą jako uruchomienie kredytu po kursie kupna. I jak zrobisz tak
    > sobie obrót kilka razy to wyjdziesz jak Zabłodzki......

    nie, tak nie jest - po prostu przez okres jaki masz kasę na koncie nie
    naliczają ci odsetek od kredytu (tak jakbyś spłacił tą kwotę), ale cały
    patent jest w tym że jak weźmiesz kredyt w CHF to to nie działa - musisz
    mieć rachunek prowadzony w walucie kredytu żebyś mógł korzystać z
    bilansowania środków

    Danny
    http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
    http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"