  • 1. Data: 2003-08-11 11:17:30
    Temat: male systematyczne oszczedzanie
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    szuakm czegos takiego zeby oszczedzac 20-30 zl miesiecznie przez dlugi czas
    . Na wiecej mnie nie stac chodzi o systematycznosc jkies obligacje
    ifundusze pewnie odpadaja ze wzgledu na oplaty.Co mozecie polecic?
    jakies ubezpieczenia typu 3 filar to tez za mala skladka... nawet nie wiem
    gdzie szukac?
    TMK

  • 2. Data: 2003-08-11 11:28:33
    Temat: Re: male systematyczne oszczedzanie
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ifundusze pewnie odpadaja ze wzgledu na oplaty.Co mozecie polecic?
    > jakies ubezpieczenia typu 3 filar to tez za mala skladka... nawet nie wiem

    Zobacz SFI w Mbanku. Niema oplat a wiekszosc funduszy toleruje wplaty
    po50zl.

  • 3. Data: 2003-08-11 22:50:58
    Od: "MrMrooz" <m...@N...gazeta.pl>

    ROBBO 2 <r...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czas

    > Zobacz SFI w Mbanku. Niema oplat a wiekszosc funduszy toleruje wplaty
    > po50zl.
    Dodam, ze w wiekszosci trzeba dokonac pierwszej wplaty zwykle w wysokosci 100
    PLN, ale potem mozna wplacac po 50.
    Szczegóły:
    http://www.fundusze.mbank.com.pl/tab_kwot_min.html

    Zeby bylo latwiej mozna ustawic stale zlecenie, np co 2 miesiace po 50 lub 60
    zlotych (co da 20 - 30 miesiecznie).

    Spróbuj też poszukać w Bankierze np. informacji o planach systematycznego
    oszczedzania - kiedys bylo tak w pionierze (w ProgramieAktywnegoOszczedzania
    lub PSystematycznegoO nie PAkumulacjiKapitalu), ze trzeba bylo zbierac przez
    5 lat, byla okreslona minimalna wplata jednorazowa - kiedys bylo to 25 zl,
    teraz chyba 50, ale nie bylo koniecznosci wplacania co miesiac takiej kwoty,
    mozna bylo to robic co 2 - 3 spokojnie.
    http://www.bankier.pl/inwestowanie/fundusze/pso/

    pozdrawiam
    Mihau M

  • 4. Data: 2003-08-12 10:41:25
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    TMK <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > szuakm czegos takiego zeby oszczedzac 20-30 zl miesiecznie przez dlugi czas
    Masz już konto w jakimś banku?
    > .. Na wiecej mnie nie stac chodzi o systematycznosc jkies obligacje
    > ifundusze pewnie odpadaja ze wzgledu na oplaty.
    Pozostaje mBank ze względu na brak opłat za konto i Sfi (też brak opłat za
    zakup i zbycie j.u. )
    Co mozecie polecic?
    Może eMax na początek?
    Albo VWbankdirect?
    > jakies ubezpieczenia typu 3 filar to tez za mala skladka... nawet nie wiem
    > gdzie szukac?
    > TMK

    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl

  • 5. Data: 2003-08-12 10:53:14
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    TMK wrote:

> [...]
    > ifundusze pewnie odpadaja ze wzgledu na oplaty.Co mozecie polecic?
    > jakies ubezpieczenia typu 3 filar to tez za mala skladka... nawet nie wiem

    Na ubezpieczenia z funduszem inwestycyjnym - bo rozumiem, ze o takie Ci
    chodzi - to Cie rzeczywiscie nie stac. Jednak nawet gdyby bylo Cie stac
    to i tak nie powinienes laczyc ubezpieczenia z oszczedzaniem.
    Ubezpieczenie powinno byc ubezpieczeniem i tyle. (niezaleznie od tego co
    mowia agenci)

    Na obligacje tez Cie nie stac, bo poki co w kawalkach ich jeszcze nie
    sprzedaja.

    Natomiast Twoje obawy zwiazane z funduszami inwestycyjnymi sa
    bezpodstawne. Oplaty manipulacyjne sa tam ustalane procentowo. Innymi
    slowy od 20 zl zaplacisz mniej niz od 2 tys. zl, ale proprocjonalnie
    bedzie to tyle samo. Dodatkowo jesli stwierdzenie o dlugim czasie
    inwestowania traktujesz na powaznie, to mozesz skorzystac z Planow
    Systematycznego Oszczedzania (rozne nazwy w roznych TFI), ktore w zamian
    za dlugoterminowe oszczedzanie oferuja znizki w oplatach manipulacyjnych.

    Problemem jest jednak wysokosc wplat, na ktore mozesz sobie pozwolic.
    Nie chcialbym Cie urazic, ale 20-30 zl to naprawde malo. Jedyne w PZU
    TFI mozna skorzystac z programu, ktory pozwala na wplaty od 10 zl
    miesiecznie (pierwsza wplata to 100 zl). Fundusze PZU i kilka innych sa
    przy tym dostepne w mBanku, a inwestujac przez mBank w fundusze tam
    dostepne w ogole jest sie zwolnionym z oplat manipulacyjnych - nawet bez
    umow typu PSO. Warto jednak dodac, ze PSO oprocz obnizenia oplat
    pozwalaja na dokonywanie mniejszych wplat niz przy tzw. inwestycjach
    jednorazowych.

    Wracajac do Twoich mozlwiosci finansowych. Gdyby udalo Ci sie podniesc
    wplaty do 50 zl, wybor PSO ulega znacznemu zwiekszeniu (DWS, ING, PKO/CS).

  • 6. Data: 2003-08-13 11:54:21
    Temat: Odp: male systematyczne oszczedzanie
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Czy nie uwazacie ze wogole to jest mocno chore. Placic komus za to ze
    zarabia na naszych pieniadzach. Proponuje poszukac FAI. Placisz ile chcesz i
    kiedy chcesz. Nie ma ograniczen wplaty ani minimalnej ani maksymalnej.
    Odsetki naliczane codziennie. Tylko ze minimalny okres na jaki mozna
    zadeklarowac wplaty to 5 lat. Ale po pewnym czasie ( 10 lat) to sie zaczyna
    napedzac samo.

    Przeczytaj to co pod ponizszym adresem.
    www.angora.pl/index.phtml?main=1&iArticled=3195&iArt
    icleChapter=13&archiwum=