  • 1. Data: 2004-02-28 16:58:08
    Temat: mbank - jak pomanipulowac zmiennymi formularza tak by miec dostep do nieudostepnionych funkcjonalnosci ;-)
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "Osoby posiadające konto w mBanku mogą bez problemu poprzez odpowiednią
    manipulację zmiennych poszerzyć swoje prawa użytkownika, co daje dostęp do
    niedostępnych z założenia sekcji panelu, takich jak zmiana limitów dla kart
    kredytowych, transakcji bezgotówkowych itp. Problem polega w głównej mierze
    w samej metodzie przesyłania informacji poprzez formularze gdzie wysyłana
    jest duża ilość informacji m.in.: każdorazowo imię, nazwisko, numer karty.
    Kolejny problem dotyczy błędu SQL injection, który występuje na forum
    mBanku. Zmienne (np. w "Szukaj") przekazywane były bezpośrednio do zapytań
    bez dodania "slashy""

    Wiecej:

    http://hacking.pl/news.php?id=3423
    http://www.codehack.pl/mbank.html

  • 2. Data: 2004-02-28 17:03:39
    Od: "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl>

    "WaSyL" <w...@r...megapolis.pl> wrote in message
    > "Osoby posiadające konto w mBanku mogą bez problemu poprzez odpowiednią

    [....]

    Swoja droga gosc wykryl luke w bezpieczenstwie ale pracownicy mbanku
    zareagowali na to arogancja. ze niby jakis sczyl im cos wytyka. sloma z
    butow.

  • 3. Data: 2004-02-28 17:10:40
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    WaSyL <w...@r...megapolis.pl> wrote:
    > Swoja droga gosc wykryl luke w bezpieczenstwie ale pracownicy mbanku
    > zareagowali na to arogancja. ze niby jakis sczyl im cos wytyka. sloma
    > z butow.

    No ja wlasnie czegos nie rozumiem. Czy manipulowanie tymi forumlarzami mialo
    wplyw na cos? Bo z tego co czytalem - nie udalo sie uzyskac przelwu od
    Myszki Miki. Jednym slowem manipulowalo sie tym co na ekranie i tylko i
    wylacznie na swoim rachunku.
    Mozna tez zaobaczy roznice w obsludze takich bugow w przypadku Inteligo i
    mBanku ;)

  • 4. Data: 2004-02-28 19:19:17
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

> [...]
    > sie uzyskac przelwu od Myszki Miki. Jednym slowem manipulowalo sie
    > tym co na ekranie i tylko i wylacznie na swoim rachunku.

    Chyba na coś miało. AFAIR na www.sl0wik.com był jeszcze niedawno zrzut
    ekranowy, na którym można było sobie ustawić limit karty kredytowej na
    999999999,99 czy jakoś tak - mogę się mylić o dwa czy trzy rzędy wielkości
    :-)
    Zauważ też tempo zatykania tej furtki - dwa dni. A na forum mBanku byli tacy
    co pisali, że dodanie słownie jednej linii kodu (tzw. sprawa skaczącego
    kursora) wymaga długotrwałych testów, kosztuje majątek, nie ma uzasadnienia
    ekonomicznego itd.

    Bogdan B.

  • 5. Data: 2004-02-28 20:02:35
    Od: "Zdzislaw" <krenozyl@WYTNIJ_TOpolbox.com>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ekranowy, na którym można było sobie ustawić limit karty kredytowej na
    > 999999999,99 czy jakoś tak - mogę się mylić o dwa czy trzy rzędy wielkości
    Limit mozna sobie zmienic dzwoniac do mlini:) I czego to ma dowodzic, wg
    Slowika tylko tyle, ze ktos kto zdobyl nasz login, haslo, liste hasel
    jednorazowych oraz karte debetowa, moze zmienic limit i wyczyscic konto!!
    ROTFL...

    No.... to w ten sposob rozumujac to wielkim bugiem jest mozliwosc
    wykonywania przelewow ( i nie jest wazne czy przy pomocy myszki na stronach
    transakcyjnych czy wpisujac te same dane do zmiennych przekazywanych przez
    formularz), Dlaczego???? Bo przeciez jezeli ktos zdobedzie moj login, haslo
    oraz liste hasel (czyli mniej niz w poprzednim przypadku) to moze przelac
    moje pieniadze na swoje konto. Bug jak pieron!!!

> [...]
    raczej usuniecie!!!
    > kursora) wymaga długotrwałych testów, kosztuje majątek, nie ma
    Bo nie ma!! Skaczacy kursor to taki ficzer, ktory powodowal, ze po
    zaladowaniu strony transakcyjnej kursor ustawial sie w polu Uzytkownik - dla
    mnie byla to bardzo fajna funkcja, ale... kilku ludzi na forum biadolilo, ze
    oni nie chca aby kursor po zaladowaniu sie strony ustawial sie w tym polu.
    Dla mnie zmiana bez sensu!

  • 6. Data: 2004-02-28 20:35:44
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Zdzislaw" <krenozyl@WYTNIJ_TOpolbox.com> napisał w wiadomości
> [...]
    ze
    > oni nie chca aby kursor po zaladowaniu sie strony ustawial sie w tym polu.

    A dla mnie z sensem, bo często mi się zdarzało, że zanim wpisałem całe
    hasło, to strona zdążyła się załadować, kursor przeskakiwał i resztę hasła
    wpisywałem do loginu, po czym automatycznie klepałem enter i wyskakiwał błąd
    ;]

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-02-28 20:43:18
    Od: "Zdzislaw" <krenozyl@WYTNIJ_TOpolbox.com>

    I aby uscislic:
    > Chyba na coś miało. AFAIR na www.sl0wik.com był jeszcze niedawno zrzut
    > ekranowy, na którym można było sobie ustawić limit karty kredytowej na
    > 999999999,99 czy jakoś tak - mogę się mylić o dwa czy trzy rzędy wielkości
    zrzut jest na http://www.codehack.pl/mbank.html . Zauwazyc nalezy, ze
    Slownik uzyskal dostep do PANELU zmiany limitow SWOICH kart (takiej formatki
    na www), ale jak widac na zrzucie NIE udalo sie zmienic limitow (patrz:
    obecny limit dzienny/miesieczny). Jednyne co mogl to powpisywac sobie liczby
    w pola nowy limit dzienny/miesieczny - ale niczego to nie dawalo!!!!
    Jezeli zas chodzi i myszke miki, to mozna bylo (mozna nadal) tak podac nazwy
    zmiennych formularza, ze przelew na formatce bedzie mial nadawce myszka
    miki, ale... to takze NIC nie daje,bo po zatwierdzeniu przelew wyjdzie z
    naszymi danymi!!!!
    > Jednym slowem manipulowalo sie
    > tym co na ekranie i tylko i wylacznie na swoim rachunku.
    nie jest to wiec bug,
    a jesli tak to kazda funkcjonalnosc nim jest :))) np. mozliwosc przelania
    pieniedzy:))

  • 8. Data: 2004-02-28 22:49:43
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Zdzislaw wrote:
    > nie jest to wiec bug,
    > a jesli tak to kazda funkcjonalnosc nim jest :))) np. mozliwosc
    > przelania pieniedzy:))

    A pośpiech przy usuwaniu tej funkcjonalności to czyste public relations ;-)