  • 1. Data: 2012-10-25 16:12:08
    Temat: niemowlę uposażone polisolokatą babci
    Od: Sebastian <k...@g...pl>

    jeśli babcia zadysponowałaby wkładem na wypadek śmierci
    wskazując jednorocznego wnuczka jako jedynego uprawnionego
    wtedy istnieje niebezpieczeństwo że bank spróbuje zablokować
    pieniądze wnuczka aż do jego pełnoletności.

    czy wskazanie niemowlęcia jako uposażonego z polisolokaty
    umożliwi wypłatę sumy ubezpieczenia do rąk rodziców wnuczka?
    chodzi mi o praktykę, czy towarzystwa ubezpieczeniowe próbują
    utrudniać taką wypłatę?

  • 2. Data: 2012-10-25 16:31:00
    Temat: Re: niemowlę uposażone polisolokatą babci
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sebastian wrote:
> [...]
    > umożliwi wypłatę sumy ubezpieczenia do rąk rodziców wnuczka?
    > chodzi mi o praktykę, czy towarzystwa ubezpieczeniowe próbują

    bank bez zgody sądu rodzinnego nie pozwoli tej kasy ruszyc.

  • 3. Data: 2012-10-25 16:52:45
    Od: Sebastian <k...@g...pl>

    > bank bez zgody s�du rodzinnego nie pozwoli tej kasy ruszyc.

    to już wiem (bank zażąda decyzji sądu rodzinnego). Dlatego pytam
    czy Towarzystwo Ubezpieczeniowe tak samo będzie żądać decyzji
    sądu rodzinnego czy nie.

    Gdyby TU nie żądało kwitów z sądu, polisolokata stanowiłaby
    rozwiazanie problemu. A zatem, jak postępują Zakłady Ubezpieczeń?

  • 4. Data: 2012-10-25 22:02:27
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    >
    > Gdyby TU nie żądało kwitów z sądu, polisolokata stanowiłaby
    > rozwiazanie problemu. A zatem, jak postępują Zakłady Ubezpieczeń?

    to nie jest dokładnie tak: niemowlę oczywiście kasy z poliso-lokaty nie
    podejmie, ale może to zrobić opiekun ustawowy, są jednak programy
    oszczędnościowe, w których można zastrzec, że kasy opiekun NIE DOSTANIE,
    czyli będzie czekała aż dziecko będzie miało pełnię podejmowania
    czynności prawnych

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2012-10-25 22:17:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:

    > to nie jest dokładnie tak: niemowlę oczywiście kasy z poliso-lokaty nie
    > podejmie, ale może to zrobić opiekun ustawowy,

    pytanie czy moze.

    tak samo jak chaty, ktorej wlasiciclem jest niemowle samo niemowle
    sprzedac nie moze, ale opiekun tez nie, bo wymaga to zgody sądu rodzinnego.

  • 6. Data: 2012-10-26 08:48:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Paź, 22:17, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > pytanie czy moze.
    >
    > tak samo jak chaty, ktorej wlasiciclem jest niemowle samo niemowle
    > sprzedac nie moze, ale opiekun tez nie, bo wymaga to zgody s du rodzinnego.

    I bardzo dobrze.
    Czasem sa sytuacje, ze trzeba zabezpieczyc majatek przed ewentualna
    niefrasobliwoscia opiekuna, zgodnie z intencjami ofiarodawcy.

  • 7. Data: 2012-10-26 12:17:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysztofsf wrote:

    > I bardzo dobrze.
    > Czasem sa sytuacje, ze trzeba zabezpieczyc majatek przed ewentualna
    > niefrasobliwoscia opiekuna, zgodnie z intencjami ofiarodawcy.

    kazdy kij ma dwa konce.

  • 8. Data: 2012-10-26 12:46:09
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Paź, 12:17, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > kazdy kij ma dwa konce.

    Pamietam post sprzed kilku lat, gdzie ktos sie dopytywal o mozliwosci
    zabezpieczenia finansowego i spadkowego wnuczki, poniewaz syn byl
    alkoholikiem.

  • 9. Data: 2012-10-26 15:18:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Czasem sa sytuacje, ze trzeba zabezpieczyc majatek przed ewentualna
    > niefrasobliwoscia opiekuna, zgodnie z intencjami ofiarodawcy.

    Intencje ofiarodawcy mają znaczenie tylko do momentu dokonania
    darowizny. BTW wiek obdarowanego nie ma tu nic do rzeczy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2012-10-26 21:59:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Pamietam post sprzed kilku lat, gdzie ktos sie dopytywal o mozliwosci
    > zabezpieczenia finansowego i spadkowego wnuczki, poniewaz syn byl
    > alkoholikiem.

    nie ma problemu, aby skorzystać z takiego rozwiązania, uposażonym jest
    wnuczka i TYLKO ona + może skorzystać z kasy jak osiągnie wiek 18 lat

    --
    pozdrawiam
    RobertS