  • 1. Data: 2010-07-31 13:56:57
    Temat: o platnosciach kartami
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    http://www.rp.pl/artykul/516125_Karty__boj_o_prowizj
    e.html

    - Około 30 proc. transakcji w naszych sklepach opłacanych jest kartą, co
    kosztuje nas 50 mln zł rocznie. Transakcje gotówką, stanowiące ciągle
    większość, razem z ochroną i konwojami kosztują tylko 6 mln zł. Nie
    widzimy powodu dla tak dużych różnic - mówi prezes jednej z sieci.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://syneticon.net

  • 2. Data: 2010-07-31 13:59:37
    Temat: Re: o platnosciach kartami
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:
> [...]
    > większość, razem z ochroną i konwojami kosztują tylko 6 mln zł. Nie
    > widzimy powodu dla tak dużych różnic - mówi prezes jednej z sieci.

    W końcu konkretny kontrargument w dyskusji "bo transport gotówki też
    jest dla sklepu kosztem". Dzięki :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-07-31 15:11:12
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    > większość, razem z ochroną i konwojami kosztują tylko 6 mln zł. Nie
    > widzimy powodu dla tak dużych różnic - mówi prezes jednej z sieci.

    skoro tak ich to boli, to dlaczego automatycznie nie daja rabatu
    za platnosc gotowka? przeciez klient by zaglosowal portfelem,
    obroty na kartach by spadly i banki w pogoni za kawalkiem tortu,
    by sie bardziej pochylily nad problemem prowizji, a tak...

    place karta bo jest to dla mnie wygodne, nie musze stac w kolejce
    do bankomatu, nie trace czasu przy kasie, az kasjerka odspiewa swoja
    piesn o braku drobnych, nie musze targac i rozpychac portfela bilonem,
    nie narazam sie na kradziez gotowki, a skoro nie widze korzysci
    z platnosci gotowka, to o co ten placz handlowcow?

  • 4. Data: 2010-07-31 15:17:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> writes:

> [...]
    > ciągle większość, razem z ochroną i konwojami kosztują tylko 6 mln zł.
    > Nie widzimy powodu dla tak dużych różnic - mówi prezes jednej z sieci.

    Moze jest jakas roznica pomiedzy 30% liczby transakcji i 30% ich sumy.
    Nie zebym uwazal oczywiscie, ze akceptacja kart jest w Polsce tania.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2010-07-31 19:13:45
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 10-07-31 17:17, Krzysztof Halasa wrote:

    e.html

    > Moze jest jakas roznica pomiedzy 30% liczby transakcji i 30% ich sumy.
    > Nie zebym uwazal oczywiscie, ze akceptacja kart jest w Polsce tania.

    Nie wiem, czy znacie ten dokument:
    http://www.zbp.pl/site.php?s=MTMxMTQ4ODI

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 6. Data: 2010-07-31 21:43:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl> writes:

    > http://www.zbp.pl/site.php?s=MTMxMTQ4ODI

    Nie zebym ja byl jakims zwolennikiem "teorii spiskowych", ale:

    "Konstruując wizję obrotu bezgotówkowego w roku 2013, zakładano
    początkowo optymistycznie, że w następstwie realizacji określonych
    w Strategii celów szczegółowych, w 2013 roku społeczeństwo, podmioty
    gospodarcze i instytucje publiczne dokonywać będą w 100% płatności
    bezgotówkowych."

    Zastanawiam sie czy motywow trzeba szukac w Apokalipsie czy moze
    np. u Zajdla, a moze i tu i tam?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2010-07-31 21:44:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > bezgotówkowych."
    >
    > Zastanawiam sie czy motywow trzeba szukac w Apokalipsie czy moze

    U Orwella.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-07-31 21:59:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > U Orwella.

    Eee tam, Orwell moze ladnie pokazal komunizm, ale do obecnych czasow to
    nijak nie pasuje. Huxley bardziej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2010-08-01 10:46:55
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 10-07-31 23:43, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > bezgotówkowych."
    >
    > Zastanawiam sie czy motywow trzeba szukac w Apokalipsie czy moze

    To jak ze strategia lisbonska i takie tam ;)

    --
    http://macierzynski.blip.pl/