  • 1. Data: 2006-03-11 21:42:53
    Temat: obligacje
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    chciałbym zakupić trochę obligacji i mam kilka prostych pytań -
    pomożecie?

    "W okresie od 1 do 31 marca 2006 r. w ofercie Ministerstwa Finansów
    znajdują się obligacje DOS0308. (...). Obligacje oprocentowane są w
    wysokości 3,60% w skali roku, zatem wartość wierzytelności od jednej
    obligacji, jakie otrzyma ich nabywca po dwóch latach, przed
    opodatkowaniem wyniesie 107 zł 33 gr. Skumulowany zysk z obligacji
    DOS0308 wynosi 7,33%. "

    czyli rozumiem, że od sumy 107,33zł odejmuje 19% podatku i rzeczywisty
    mój zysk za 2 lata wyniesie 5,93% ?
    rozumiem, że żadnych innych opłat nie ma?

    jak wygląda procedura zakupu obligacji, jeżeli mam piniądze na koncie
    w pko bp, podpisuje papiery, robie przelew i jestem posiadaczem
    obligacji, czy może jakoś inaczej?

    czy w obecnej koniunkturze rynkowej bardziej opłaca się kupić
    czterolatki ze zmiennym oprocentowniem, czy obligacje dwuletnie?

    z góry dzięki za pomoc,

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2006-03-11 23:53:20
    Temat: Re: obligacje
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Tomek wrote:

    > czyli rozumiem, że od sumy 107,33zł odejmuje 19% podatku i rzeczywisty
    > mój zysk za 2 lata wyniesie 5,93% ?
    > rozumiem, że żadnych innych opłat nie ma?

    Tak

    > jak wygląda procedura zakupu obligacji, jeżeli mam piniądze na koncie
    > w pko bp, podpisuje papiery, robie przelew i jestem posiadaczem
    > obligacji, czy może jakoś inaczej?

    Używałem http://www.obligacjeskarbowe.pl/ i to polecam, nie wymaga wizyty w
    banku.

    > czy w obecnej koniunkturze rynkowej bardziej opłaca się kupić
    > czterolatki ze zmiennym oprocentowniem, czy obligacje dwuletnie?

    IMHO stopy są niskie, a 3,60% rocznie stałe na dwa lata to mało.
    Rozważ obligacje trzyletnie mają zmienne oprocentowanie. Jeżeli liczysz się
    z koniecznością wcześniejszej sprzedaży, możesz je zdeponować na rachunku
    papierów wartościowych a potem ewentualnie sprzedać na GPW.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2006-03-12 12:58:33
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > z koniecznością wcześniejszej sprzedaży, możesz je zdeponować na rachunku
    > papierów wartościowych a potem ewentualnie sprzedać na GPW.

    Na USD w bankach mozna juz wynegocjowac ponad 4% rocznie,takze dlugie
    oszczedzanie w PLN przy takich stopach pozbawione jest sensu. Ryzyko
    znacznego oslabienia PLN jest coraz wieksze ze wzgledu na polityke rzadu w
    Polsce i coraz ostrzejsza polityke stop proc. w EU i USA.

  • 4. Data: 2006-03-12 15:08:32
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Krzysztof wrote:

    > Na USD w bankach mozna juz wynegocjowac ponad 4% rocznie

    Możesz napisać gdzie i od jakiej kwoty?

  • 5. Data: 2006-03-13 08:53:05
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Tomek wrote on 2006-03-11 22:42:
    > jak wygląda procedura zakupu obligacji, jeżeli mam piniądze na koncie
    > w pko bp, podpisuje papiery, robie przelew i jestem posiadaczem
    > obligacji, czy może jakoś inaczej?
    Jeżeli przez internet, adres w innym mailu w tym wątku, to musisz się
    tam zalogować. Potem wybierasz obligacje, które chcesz kupić, ich ilość
    i kiedy przyjdą pieniądze na konto BDM PKOBP. To gdzie masz konto raczej
    nie ma znaczenia. Następnie ustawiasz przelew ze swojego konta -
    rachunek, kwota, tytuł wpłaty masz podane i już. Potem czekasz na
    zaksięgowanie przelewu a następnie obligacji zakupionych - dwa trzy dni
    schodzi. Jak deponujesz (trzylatki) na rachunku maklerskim - to musisz
    poczekać kolejne kilka dni.

    > czy w obecnej koniunkturze rynkowej bardziej opłaca się kupić
    > czterolatki ze zmiennym oprocentowniem, czy obligacje dwuletnie?
    To zależy czy możesz na 4 lata zamrozić kasę :-). Pamiętaj, że przy
    4-latkach w kolejnych latach masz niższą "marżę" (niż w 1-szym roku)
    doliczaną do inflacji. Ale i tak wolę 4-latki niż 2-latki.

    Pozdrawiam
    Michał M