  • 1. Data: 2011-02-02 12:49:04
    Temat: odszkodowanie od banku za brak możliwosci złożenia zlecenia
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Czy mając umowę z mBankiem na świadczenie usługi eMakler mogę dochodzić
    roszczeń za niesprawność systemu w godzinach pracy giełdy ?
    Utraciłem mozliwość dokonywania transakcji w dniu 9.11.2010r od godziny 8~ok
    12.
    Wyszacowałem stratę w teoretycznych zyskach na kwotę X.
    Regulamin Banku
    http://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_sw
    iadczenia_przez_mBank_uslug_przyjmowania_i_przekazyw
    ania_zlecen_nabycia_lub_zbycia_instrumentow_finansow
    ych.pdf
    mówi, że zapewnia mi dostęp do mozliwości realizowania zleceń np w §1 pkt.3,
    §3 pkt.1a,b, §3 pkt.2,3,7

    §3 pkt.18. mBank obowiazany jest do swiadczenia Usługi z doło%eniem
    nale%ytej starannosci. mBank przekazuje zlecenia i dyspozycje Klienta
    zgodnie z ich trescia oraz na zasadach okreslonych w Regulaminie. mBank nie
    ponosi jednak odpowiedzialnosci:
    e) za szkody poniesione przez Klienta wskutek nieprzyjecia i nieprzekazania
    przez mBank zlecenia lub dyspozycji zło%onych za posrednictwem kanałów
    dostepu, jesli spowodowane zostało to wada teletransmisyjna, techniczna lub
    awaria urzadzen, albo przerwaniem połaczenia, za które mBank nie ponosi
    odpowiedzialnosci.

    Jak to jest że można w Polsce świadczyć usługę odpłatną (umowa) i
    równoczesnie zastrzec sobie że się nie odpowiada za brak możliwości
    wykonywania usługi :D
    Czy to zgodne ze wszystkimi przepisami konstytucja, kodeks cywilny, prawa
    konsumenta itd ?
    Proszę o konkretne i rzeczowe porady jak nalezy interpretować ten ciekawy
    zapis w/w §3 pkt.18.

  • 2. Data: 2011-02-02 12:52:55
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 02 Feb 2011 13:49:04 +0100, Bartosz napisał(a):

    > Jak to jest że można w Polsce świadczyć usługę odpłatną (umowa) i
    > równoczesnie zastrzec sobie że się nie odpowiada za brak możliwości
    > wykonywania usługi :D

    Tutaj chyba też chodzi o to, że ta usługa jest zależna od kilku innych
    rzeczy na które bank nie ma kompletnie wpływu - jak chociażby awaria
    łącza internetowego gdzieś po drodze między klientem a bankiem, na którą
    ani bank ani klient nie ma kompletnie wpływu.

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2011-02-02 12:53:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2011 6:49 AM, Bartosz wrote:
> [...]
    > prawa konsumenta itd ?
    > Proszę o konkretne i rzeczowe porady jak nalezy interpretować ten

    oczekujesz odpowiadzialnosci mbanku, za to ze u ciebie nie bylo prądu i
    dlatego nie mogles wlaczyc komputera?

  • 4. Data: 2011-02-02 12:59:57
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    Awaria była do której bank się przyznaje ale między Bankiem a ich biurem
    maklerskim!
    Klient nie zawinił !

  • 5. Data: 2011-02-02 13:23:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Bartosz" <l...@a...pl> writes:

> [...]
    > teletransmisyjna, techniczna lub awaria urzadzen, albo przerwaniem
    > połaczenia, za które mBank nie ponosi odpowiedzialnosci.

    Ten przepis mówi, że bank nie ponosi odpowiedzialnosci za nieprzyjecie
    zlecen spowodowane awarią, za którą nie ponosi odpowiedzialnosci.

    A nie, że za spowodowane każdą awarią.

    MJ

  • 6. Data: 2011-02-02 13:28:12
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Feb 2, 1:49 pm, "Bartosz" <l...@a...pl> wrote:
> [...]
    > konsumenta itd ?
    > Proszę o konkretne i rzeczowe porady jak nalezy interpretować ten ciekawy

    Popłynąłeś teoretycznie na Petrolu :D.

  • 7. Data: 2011-02-02 13:29:21
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    ok czyli doszliśmy do wniosku że nalezy się odszkodowanie.

    Pytanie drugie.
    Nic nie straciłem namacalnego w skutek tej awarii.
    Czy można dochodzić roszczeń związanych ze stratą teoretycznych dochodów
    jakie mógłbym zyskać na podsatwie np 4 zleceń w ciągu 4h w tym dniu po
    kursach panujacych w okresie trwania awarii za pomoca kwoty zdeponowanej na
    koncie zwiazanym z obsługa zleceń eMakler?

  • 8. Data: 2011-02-02 13:32:31
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 2 Lut, 13:49, "Bartosz" <l...@a...pl> wrote:
> [...]
    > roszczeń za niesprawność systemu w godzinach pracy giełdy ?
    > Utraciłem mozliwość dokonywania transakcji w dniu 9.11.2010r od godziny 8~ok

    A brak dostepu dotyczyl serwisu internetowego, czy takze mLinii. Jesli
    mLinia dzialala to mogles za jej posrednictwem skladac zlecenia.

    MK

  • 9. Data: 2011-02-02 13:34:14
    Od: "Bartosz" <l...@a...pl>

    A brak dostepu dotyczyl serwisu internetowego, czy takze mLinii. Jesli
    mLinia dzialala to mogles za jej posrednictwem skladac zlecenia.

    Teoretycznie masz rację ale kurs akcji GPW w tym dniu szybciej zmieniał się
    niż dokonanie zlecenia telefonicznego, tak więc ciezkie do zrealizowania to
    byłoby.

  • 10. Data: 2011-02-02 13:43:44
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 2 Lut, 14:34, "Bartosz" <l...@a...pl> wrote:
    > A brak dostepu dotyczyl serwisu internetowego, czy takze mLinii. Jesli
    > mLinia dzialala to mogles za jej posrednictwem skladac zlecenia.
    >
    > Teoretycznie masz racj ale kurs akcji GPW w tym dniu szybciej zmienia si
    > ni dokonanie zlecenia telefonicznego, tak wi c ciezkie do zrealizowania to
    > by oby.

    Skoro nie probowales to teoretycznie nie masz nawet jak wykazac checi
    zlozenia takiego zlecenia.

    MK