  • 1. Data: 2002-05-21 22:18:25
    Temat: opłaty, prowizje i oprocentowanie kont firmowych
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam pytanie: czy jest w sieci jakies zestawienie internetowych rachunków dla
    firm (aktualne!!!)? Chodzi mi w szczególności o opłaty, prowizje i
    oprocentowanie kont firmowych.
    Szukałem tych informacji na stronach banków, ale często zdarzało się, że są one
    trudno dostępne albo w ogóle ich nie ma :(((. Może źle szukam, ale wydaje mi
    się, że niektóre banki niezbyt dobrze dbają o swoich przyszłych klientów.
    Słyszałem nawet taką opinię, że cytuję: "pewnie nie mają się czym
    chwalić" ;))). Znalazłem już parę zestawień, ale z reguły były one dla klientów
    indywidualnych albo już niespecjalnie świeżych.
    Pozdrawiam

    -------
    MacieK

  • 2. Data: 2002-05-22 12:57:55
    Od: <k...@t...pl>

> [...]
    klientów
    > indywidualnych albo już niespecjalnie świeżych.

    Tak na szybko moge Ci porownać cztery konta f-mowe z ktorch korzystam badz do
    niedawna korzystalem: mBank , VBdirect, Inteligo, Telepekao 24.

    bank - prowizja za prowadzenie, przelew, przelw do ZUS, oprocentowanie

    mbank - 0PLN, 1 PLN, 0PLN, 8.25%
    VBdirect - 36PLN rocznie za token, 0PLN, 5PLN za komplet, 8.15%
    Inteligo - 48PLN rocznie, 1.5PLN, 3PLN, 6%
    Telepekao 24 - 110,4PLN rocznie, 0.1% od przelwu, 0.1% od przelewu, 0% (tego
    nie wiem dokladnie ale chyba w tych granicach :)

    Pomiajam marketingowe ceny -1 grosz.

    Jesli zalezy Ci na jak najwiekszym oprocentowaniu i najmniejszych oplatach to
    polecam zalozenie dwoch kont f-mowch: mBiznes (mBank) i VBdirect (Volkswagen
    Bank) - z mBiznes oplacasz ZUS (0PLN) a z VB robisz pozostale przelwy (tez
    0PLN). Jedyna oplata jest 36PLN rocznie za token w VB.

    No chyba ze bedziesz robil mniej niz 36 przelewow rocznie to wtedy tylko
    mBiznes w mBanku.

    Pozdrawiam
    PK

  • 3. Data: 2002-05-24 10:56:56
    Od: "Piotrek K." <b...@a...pl>

    > polecam zalozenie dwoch kont f-mowch: mBiznes (mBank) i VBdirect
    (Volkswagen
    > Bank) - z mBiznes oplacasz ZUS (0PLN) a z VB robisz pozostale przelwy

    Nie wprowadzaj kolegi w błąd bo ZUS w mBiznes jest darmowy tylko do konca
    czerwca, a potem mogą wprowadzić opłate nawet 10 zł

    dlatego wstrzymuje sie z przeniesieniem konta firmowego z inteligo do mBanku
    , poczekam na pełne nie promocyjne TOiP

    Pozdrawiam

    Piotrek K.

  • 4. Data: 2002-05-24 14:43:01
    Od: <k...@t...pl>

    > dlatego wstrzymuje sie z przeniesieniem konta firmowego z inteligo do mBanku
    > , poczekam na pełne nie promocyjne TOiP

    W socjologii to sie nazywa chyba racjonalizacja czyli wmawianie sobie ze jakis
    wadliwy produkt ktoreg sie uzywa jest najlepszy :)

    Co do przelewow do ZUS'u w mBanku - ich koszt aktualnie wynosi 0PLN (slownie
    zero) i z tego co pamietam takie byly zalozenia mBanku co do konta mBiznes. Byc
    moze pomylilo Ci sie z promocja na przelewy przez telefon do ZUS'u ktore
    rzeczywiscie sa darmowe do konca czerwca - ale od wtedy powinny byc dostepne
    kanalem internetowym z kosztem oczywiscie 0PLN.

    Pozdrawiam
    PK

  • 5. Data: 2002-05-24 14:53:07
    Od: "Sebastian Czapnik" <s...@o...pl>

    też tak słyszałem:
    na razie 0PLN przez mLinie, bo nie ma mozliwosci przez Internet (brak
    formularzy odpowiednich), jak wprowadzą formularze, przez mLinkę bedzie
    płatne, to dość logiczne.
    pzdr
    S.