  • 1. Data: 2009-03-31 10:02:22
    Temat: oszczedzanie dla dzieci
    Od: "m[...]" <p...@g...pl>

    witam

    mam kolo 4500 pln - wiem niewiele. Co z tym zrobic. Na razie dogorywaja
    na lokacie w Dominecie. Mam rachunek w SEB. Przelac to tam? Dzieciak ma
    6 lat tak wiec to inwestycja dlugoterminowa. Wiem ze takie pytania sie
    pojawiaja cyklicznie ale ostatnio tzn juz w czasach kryzysowych deko sie
    wszystko pozmienialo i ja glupi jestem.
    Jakies sugestie?

    m[...]

  • 2. Data: 2009-03-31 13:11:26
    Temat: Re: oszczedzanie dla dzieci
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > 6 lat tak wiec to inwestycja dlugoterminowa. Wiem ze takie pytania sie
    > pojawiaja cyklicznie ale ostatnio tzn juz w czasach kryzysowych deko sie
> [...]

    Nordea ma taki produkt, wybiera sie fundusze wchodzace w sklad, obligacje,
    itp. Do tego ubezpieczenie nnw.

    Pozdr.,
    Pio

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 3977
    (20090331) __________

  • 3. Data: 2009-03-31 13:14:23
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "m[...]" news:gqspof$jt6$1@atlantis.news.neostrada.pl

> [...]
    > 6 lat tak wiec to inwestycja dlugoterminowa. Wiem ze takie pytania sie
    > pojawiaja cyklicznie ale ostatnio tzn juz w czasach kryzysowych deko sie

    Najprosciej to przeczekac jeszcze ta goraczke jaka jest na rynku
    kapitalowym.
    Co zatem zrobic? Jezeli zamierzasz dzieciakowi cyklicznie doplacac troche
    grosza do ww. kwoty do wplac to na jakies konto oszczednosciowe (getin,
    eurobank). A jezeli w najblizszej przyszlosci nie planujesz zwiekszac
    kapitalu to wplac na lokatke np. 7% w skali roku.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-03-31 13:26:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > 6 lat tak wiec to inwestycja dlugoterminowa. Wiem ze takie pytania sie
    > pojawiaja cyklicznie ale ostatnio tzn juz w czasach kryzysowych deko sie

    kup akcje lub jednostki uczestnictwa funduszu akcyjnego, na nich masz
    okazję zarobić w tak długim okresie, a lokata ledwo pokrywa inflację...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-03-31 13:58:30
    Od: acelnószz <u...@w...eu>

    Ksiazeczka oszczednosciowa w SKOK, moze byc otwarta na dziecko - rodzic jako
    pelnomocnik, oprocentowanie cos okolo7% a'vista.
    Pózniej bedziesz mial czas na zastanowienie sie, co dalej.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-03-31 14:12:38
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 31, 3:58 pm, acelnószz <u...@w...eu> wrote:
> [...]
    pelnomocnik, oprocentowanie cos okolo7% a'vista.
    > Pózniej bedziesz mial czas na zastanowienie sie, co dalej.

    A ile wynosi koszt zapisania sie i czlonkostwa w takim SKOK? Bo sa
    SKOK'i kasujace np. 100 zł za zapisanie co przy tej kwocie sprawia, ze
    7% nie jest tak bardzo atrakcyjne :)

  • 7. Data: 2009-03-31 19:39:49
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Tue, 31 Mar 2009 12:02:22 +0200, "m[...]"

> [...]
    >6 lat tak wiec to inwestycja dlugoterminowa. Wiem ze takie pytania sie
    >pojawiaja cyklicznie ale ostatnio tzn juz w czasach kryzysowych deko sie

    Kup za to złotego Krugerranda i daj dzieciakowi za parę lat. I każ mu
    się zastanowić dlaczego właśnie to mu dajesz, a nie jakieś jednostki,
    obligacje czy inne papierki. Wyświadczysz mu przysługę wartą więcej,
    niż wartość tego Krugera.

    --
    z/svc