  • 1. Data: 2012-09-30 14:53:19
    Temat: płatność bezstykowa - odmowa wydania wydruku z terminala
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Na prośbę o potwierdzenie płatności obsługa odpowiada,
    że taką chęć trzeba zgłosić przed płatnością.
    Czy ktoś się spotkał z takim potraktowaniem, czy sprzedawca
    nie ma obowiązku wydawać klientom wydruków z terminala ?

  • 2. Data: 2012-10-10 22:15:03
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Na prośbę o potwierdzenie płatności obsługa odpowiada,
    > że taką chęć trzeba zgłosić przed płatnością.
    > Czy ktoś się spotkał z takim potraktowaniem, czy sprzedawca
    > nie ma obowiązku wydawać klientom wydruków z terminala ?

    ale masz tak stale, czy jednorazowy wypadek?
    IMO ściemnił ci coś - co ma do rzeczy przed czy po płatności? musi coś
    przynieść z zaplecza?
    mi się raz sprzedawca zapytał czy potrzebuję potwierdzenia - to był jedyny
    przypadek, bo zawsze mi dają bez pytania.

  • 3. Data: 2012-10-11 11:02:49
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    vvvvvv <w...@p...de> wrote:

    > IMO ściemnił ci coś - co ma do rzeczy przed czy po płatności? musi coś
    > przynieść z zaplecza?

    Jeżeli:

    - transakcja jest sprzedażowa (a nie unieważnienie/zwrot/preautoryzacja itd)
    - transakcja została zaakceptowana
    - została użyta karta bezstykowa, emulująca EMV (a nie magstripe)
    - nie użyto żadnej metody weryfikacji cardholdera (tzw. No CVM)
    - kwota jest mniejsza lub równa limitowi CVM dla payWave, lub mniejsza od
    limitu CVM dla PayPass

    to organizacje kartowe dopuszczają opcjonalne drukowanie paragonu. Terminal
    może zapytać merchanta, czy wydrukować paragon. Niektórzy od razu klikają
    "tak", inni pytają, czy jest potrzebny paragon.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 4. Data: 2012-10-15 23:07:24
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2012-10-11 11:02, Adam Wysocki pisze:

    > to organizacje kartowe dopuszczają opcjonalne drukowanie paragonu. Terminal
    > może zapytać merchanta, czy wydrukować paragon. Niektórzy od razu klikają
    > "tak", inni pytają, czy jest potrzebny paragon.

    Czy to oznacza że przy zachowaniu wymienionych warunków można odmówić
    klientowi wydania potwierdzenia transakcji ?

  • 5. Data: 2012-10-16 14:41:30
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    > Czy to oznacza że przy zachowaniu wymienionych warunków można odmówić
    > klientowi wydania potwierdzenia transakcji ?

    Nie wiem na 100% (zajmuję się technicznymi aspektami), ale domyślam się że
    nie - paragon w takiej sytuacji jest dla klienta i to on decyduje.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 6. Data: 2012-10-16 16:31:48
    Od: Aetius <c...@g...com>

    > Czy to oznacza że przy zachowaniu wymienionych warunków można odmówić
    > klientowi wydania potwierdzenia transakcji ?

    Odmówić wydania potwierdzenia transakcji rozumianego jako paragon (z kasy fiskalnej)
    - nie, to regulują przepisy VAT i nie ma tu żadnej uznaniowości. Paragon trzeba wydać
    zawsze, zaniechanie w tym zakresie grozi sankcjami karnymi.

    Odmówić wydruku z terminala (potwierdzenie płatności, a nie samej transakcji
    rozumianej jako sprzedaż) - przypuszczam że tak, nie sądzę aby jakikolwiek przepis to
    regulował.