  • 1. Data: 2005-07-15 17:26:01
    Temat: płatność kartą w Czechach - nie warto...
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Mała refleksja do wyjeżdżających do Czech. Kilka dni temu płaciłem VE mBanku
    i VC Lukasa w tamtejszej Hypernovie. Kurs NBP z dziś 13,74 zł za 100 koron,
    kurs kantorowy z granicy w dniu zakupu 13,60. mBank wyliczył mi kurs na
    14,17, zaś Lukas na 14,14. Jeśli do tego dodamy, iż stosunkowo mała liczba
    sklepów akceptuje karty (a te które akceptują mają towary o kilka,
    kilkanaście procent droższe; ja płaciłem w Hypernovie) wniosek jest
    oczywisty - karty można zostawić w domu.

    Z ciekawostek - autoryzacja VE jedynie podpisem, autoryzacja VC pinem _i_
    podpisem - z taką sztuczką jeszcze się w Polsce nie spotkałem.

  • 2. Data: 2005-07-15 17:33:28
    Temat: Re: płatność kartą w Czechach - nie warto...
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>

    Dnia 2005-07-15 19:26:01, Szymon napisał(a):

    > Jeśli do tego dodamy, iż stosunkowo mała liczba
    > sklepów akceptuje karty

    ??? Mozesz wiecej napisac bo jestem zaskoczony. Az mi sie nie chce
    wierzyc ze tam nie uzywaja kart platniczych.

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    http://www.neostrada-net24.prv.pl/ - poradnik dla uslug Net24 i Neostrady

  • 3. Data: 2005-07-15 17:50:24
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Szymon napisał(a):

> [...]
    > kilkanaście procent droższe; ja płaciłem w Hypernovie) wniosek jest
    > oczywisty - karty można zostawić w domu.

    Powiedzmy. Płaciłem Visą Classic Multibanku w Pradze w lutym tego roku i
    byłem bardzo zadowolony

    Masz natomiast rację, że akceptacja kart jest tam nieco uboga. Tylko logo
    Visa widziałem :)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 4. Data: 2005-07-15 17:50:26
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Z ciekawostek - autoryzacja VE jedynie podpisem, autoryzacja VC pinem _i_
    > podpisem - z taką sztuczką jeszcze się w Polsce nie spotkałem.

    Nietypowe...
    Ale - jakby tak trochę pokombinować - w sumie nawet logiczne (w ujęciu
    logiki "pepickiej"). ;-)
    (Wypukłą) VC można bardziej napsocić niż (płaską) VE, zatem sklep winien
    zachować podwyższoną ostrożność... ;-)

    m23m

  • 5. Data: 2005-07-15 18:03:54
    Od: maHo <m...@p...net>

    m23m wrote:

> [...]
    > logiki "pepickiej"). ;-)
    > (Wypukłą) VC można bardziej napsocić niż (płaską) VE, zatem sklep winien

    Ciekawe co w przypadku jeżeli nie mam nadanego PINu dla karty?. Czy nie
    mogę kupić czy też POS poprosi tylko o podpis?.

    pozdrav

    maHo

  • 6. Data: 2005-07-15 18:12:10
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > ??? Mozesz wiecej napisac bo jestem zaskoczony. Az mi sie nie chce
    > wierzyc ze tam nie uzywaja kart platniczych.

    Używają. Jednak mnie interesowały głównie sklepy spożywcze. Byłem w
    Cieszynie - zasuwałem 2,5km do Hypernovy by cokolwiek nabyć w spożywczaku na
    kartę :-)

  • 7. Data: 2005-07-15 18:15:47
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Powiedzmy. Płaciłem Visą Classic Multibanku w Pradze w lutym tego roku i
    > byłem bardzo zadowolony

    Rozumieć mam, że kurs wyszedł Ci lepszy niż kantorowy? Bo wiesz... wydając
    7000 koron (952zł) korzystając z karty jestem w tył prawie 4 "dychy". Plus
    jeszcze jakieś 10% bo towary droższe. Razem jakaś stówka w tył.

  • 8. Data: 2005-07-15 18:17:26
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Użytkownik "m23m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > (Wypukłą) VC można bardziej napsocić niż (płaską) VE, zatem sklep winien
    > zachować podwyższoną ostrożność... ;-)

    jeszcze chyba nie udało mi się autoryzować pinem mbankowej karty. Może ona
    tak ma?

  • 9. Data: 2005-07-15 18:33:56
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Szymon napisał(a):

    > Rozumieć mam, że kurs wyszedł Ci lepszy niż kantorowy?

    A wiesz, że nawet mnie to specjalnie nie interesowało....

    > Bo wiesz... wydając
    > 7000 koron (952zł) korzystając z karty jestem w tył prawie 4 "dychy". Plus
    > jeszcze jakieś 10% bo towary droższe. Razem jakaś stówka w tył.

    Ja akurat płaciłem za 4 osoby w Steak barze na Rynku coś około 2800 koron,
    więc wyszło mi chyba 240 złotych czy jakoś tak. Już nie pamiętam

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 10. Data: 2005-07-16 05:01:16
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Szymon" <v...@w...epf.pl> napisał w wiadomości

    > Używają. Jednak mnie interesowały głównie sklepy spożywcze. Byłem w
    > Cieszynie - zasuwałem 2,5km do Hypernovy by cokolwiek nabyć w spożywczaku
    > na
    > kartę :-)

    Interesujace, bo w Billi za dworcem Cesky Tesin (w srodku miasta) karty
    biora. Jak równiez w wiekszosci sklepów w centrum.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.