  • 1. Data: 2007-04-26 18:05:33
    Temat: platnosc karta za granica
    Od: "yasiek" <y...@p...onet.pl>

    Temat rzeka.... Macie moze namiary na tabele kursow walut Visy i
    Mastercarda? Wybieram sie do Chorwacji i oczywiscie zastanawiam sie jaka
    karta placic (pewnie nie citi ;) Mam do wyboru:
    PKOBP Visa: HRK->EUR->PLN +0,06%ubezp.
    PKOBP MC: HRK->EUR->PLN +0,06%ubezp.
    CITI MC: HRK->USD->PLN+0,03%zagr.trans.

    i z ciekawości (bo nie posiadam jeszcze ;)
    MILLENIUM AmEX: HRK->USD->PLN+1%prow.

    Gdybym wiedzial ile HRK kosztuje w Visa/Mastercard/Amex to bym se sam
    policzyl. Znalazl ktos ich kursy walut?

    --
    ~yasiek

  • 2. Data: 2007-04-26 18:23:31
    Temat: Re: platnosc karta za granica
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f0qpln$63f$1@news.onet.pl, *yasiek* wrote:
> [...]
    > MILLENIUM AmEX: HRK->USD->PLN+1%prow.
    >
    > Gdybym wiedzial ile HRK kosztuje w Visa/Mastercard/Amex to bym se sam

    http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_rates.jsp?src=home

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."

  • 3. Data: 2007-04-27 10:41:19
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Kupujesz jacht, dom czy samochód?
    Bo od zastanawiania się, jaką kartą lepiej zapłacić za deser w konobie to nabawisz
    się jeszcze niestrawności...
    JaC

  • 4. Data: 2007-04-27 11:13:07
    Od: "yasiek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Kupujesz jacht, dom czy samochód?
    > Bo od zastanawiania się, jaką kartą lepiej zapłacić za deser w konobie to
    > nabawisz się jeszcze niestrawności...
    A Wy zawsze jachty kupujecie, skoro pisze sie na tym forum ze citi ma
    straszny przelicznik i lepiej jej za granica nie uzywac? Bo na moj gust to
    roznica ta nie warta jest wlasnie zastanawiania sie i wymyslania czy ING MC
    czy Citi na przyklad ;) I tak bylem ciekaw co zaproponujecie i jak "ogromne"
    wyjda to roznice :)

    --
    ~yasiek

  • 5. Data: 2007-04-27 11:34:28
    Od: Wojtaszek <...@...pl>

    yasiek napisał(a):
> [...]
    > MILLENIUM AmEX: HRK->USD->PLN+1%prow.
    >
    > Gdybym wiedzial ile HRK kosztuje w Visa/Mastercard/Amex to bym se sam

    a ja zawsze gotowka i karta plaska awaryjnie
    i mam w d.... te zydowskie instytucje (czytaj banki)

  • 6. Data: 2007-04-27 13:23:01
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Na szczęście Chorwaci w klimatycznych konobach na wyspach też zwykle mają w d... te
    żydowskie banki (jak to skrajni
    nacjonaliści) i każą sobie płacić gotówką ;-)
    JaC

  • 7. Data: 2007-04-28 16:32:16
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Wojtaszek napisał:

    > a ja zawsze gotowka i karta plaska awaryjnie
    > i mam w d.... te zydowskie instytucje (czytaj banki)

    Rozumiem, że kantory, w których wymieniasz gotówkę są nieżydowskie,
    niezależnie od różnicy między kursami zakupu i sprzedaży oraz
    ewentualnymi innymi prowizjami, jakie w nich występują :-)
    (bo, jak rozumiem, miarą żydowskości jest dla ciebie poziom prowizji)

    Przemek

  • 8. Data: 2007-04-29 09:00:26
    Od: Wojtaszek <...@...pl>

    Przemysław Kowalik napisał(a):
> [...]
    > ewentualnymi innymi prowizjami, jakie w nich występują :-)
    > (bo, jak rozumiem, miarą żydowskości jest dla ciebie poziom prowizji)

    niepotrzebnie polozylem nacisk na to, ze banki sa zydowskie, a ze sa to
    wszyscy wiedza ... zydzi chcieli by, zeby w ich sprawach (pochodzenie,
    majatek, moralnosc, polityka) zawsze milczec ... no coz, narod wybrany,
    ale bezwzgledny

    w tym konkretnym przypadku chodzilo mi o to, ze biorac walute (ktora ja
    akurat nie musze kupowac w kantorach) nie interesuje mnie prowizja i
    akceptowanie karty w danym miejscu

  • 9. Data: 2007-04-29 10:04:59
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

> [...]
    > to wszyscy wiedza ... zydzi chcieli by, zeby w ich sprawach
    >(pochodzenie, majatek, moralnosc, polityka) zawsze milczec ... no coz,

    No parę nieżydowskich (bo należących w większości/całości do odzyskanego
    państwa polskiego) by się znalazło: PKO BP, BOŚ, BGK no ale to OT :-).

    > w tym konkretnym przypadku chodzilo mi o to, ze biorac walute (ktora ja
    > akurat nie musze kupowac w kantorach) nie interesuje mnie prowizja i
    > akceptowanie karty w danym miejscu
    No jeżeli dysponujesz zagraniczną gotówką, to zmienia postać rzeczy.

    Przemek

  • 10. Data: 2007-05-07 11:28:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 29 Apr 2007 11:00:26 +0200, Wojtaszek napisał(a):

    > banki sa zydowskie, a ze sa to
    > wszyscy wiedza ...

    Ręczę, iż nie wszyscy cierpią na dolegliwości podobne do Twoich.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kontrola Partii Republikańskiej opiera się na ideologii neokonserwatyzmu,
    stworzonej przez trockistów nawróconych na radykalny syjonizm, którym
    udało się zawrzeć sojusz ze środowiskami protestanckimi, wierzącymi,
    że zwycięstwo Izraela nad Arabami jest koniecznym warunkiem powrotu
    Chrystusa na ziemię."
    prof. Iwo Cyprian Pogonowski na łamach "Naszego Dziennika"