  • 1. Data: 2012-11-16 19:25:42
    Temat: po co im te dane?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Niby prosta sprawa - doładowanie telefonu-zdrapkiza 50 zł. Wybrana
    płatność: karta płatnicza. Przekierowanie na stronę
    https://www.platnosci.pl/

    Pojawia się komunikat oraz formularz do wypełnienia danych o
    następującej treści:

    "Platnosci.pl - Potwierdzenie danych
    W celu zapewnienia Państwu najwyższego poziomu bezpieczeństwa przy
    płatności kartą, prosimy o wypełnienie poniższego formularza. Serwis
    Platnosci.pl obsługujący aktualną transakcję określa reguły korzystania
    z systemu w regulaminie usługi "Protected Payment". Podane informacje
    posłużą wyłącznie do kontaktu z płacącym oraz pozwolą na dokładną
    weryfikację płatności w banku-wystawcy karty. Wszystkie przypadki
    stwierdzonego, nieautoryzowanego posługiwania się kartami płatniczymi
    zgłasza się bezpośrednio właściwym miejscowo jednostkom Policji z wydz.
    d/s Przestępczości Gospodarczej.

    Dane dotyczące transakcji
    Odbiorca płatności
    Doladowania - xxx
    Opis
    XXXX
    Kwota
    50,00 PLN

    [tu się zaczynają pola formularza]
    Imię

    Nazwisko

    E-Mail

    Pesel"

    Po wypełnieniu następuje przekierowanie do kolejnego, tym razem
    standardowego formularza płatności kartą, w który wpisuje się imię i
    nazwisko oraz nr karty i datę jej ważności.

    I teraz pytanie do wtajemniczonych: po co im mój e-mail oraz pesel
    oprócz wszystkich danych karty płatniczej? Czy jest tu jakiś 'trik', czy
    po prostu olać i płacić bez nerwów?

    Pozdr
    pwz

  • 2. Data: 2012-11-16 20:08:17
    Temat: Re: po co im te dane?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 11/16/2012 08:25 PM, pwz wrote:

> [...]
    >
    > I teraz pytanie do wtajemniczonych: po co im mój e-mail oraz pesel
    > oprócz wszystkich danych karty płatniczej? Czy jest tu jakiś 'trik', czy

    Jakbys podal im numery kradzionej karty, to odnajda cie po numerze PESEL ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://blog.wpkg.org

  • 3. Data: 2012-11-16 20:50:13
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    pwz wrote:
    > Witam!
    >
    > Niby prosta sprawa - doładowanie telefonu-zdrapkiza 50 zł. Wybrana
    > płatność: karta płatnicza. Przekierowanie na stronę
    > https://www.platnosci.pl/

    Sklep ze zdrapkami wybral wariant wspolpracy z posrednikiem od platnosci
    internetowych Payu.pl w formie protected payment!

    Widac dresiarstwo czesto kupowalo doladowania (najkorzystniej to pozniej
    spieniezyc i najlatwiej?) telefonow a sklep w innym wariancie platnosci
    musialby kase zwracac. Taka luzna mysl ale protected payment w payu wlasnie tak
    wyglada ze podajesz kupe danych a oni niby to weryfikuja i ewentualne wycofanie
    oplaty nie obciazy sklepu (choc ostatnio cos zmieniali w regulaminie a ja nie
    czytalem heh).

  • 4. Data: 2012-11-16 21:14:55
    Od: "Piotr C." <p...@m...re.move.this.com>

    pwz wrote:
    > I teraz pytanie do wtajemniczonych: po co im mój e-mail oraz pesel

    Te mendy z payu.pl obrabiają i magazynują te dane do późniejszego
    zastosowania (na pierwszy rzut oka - bezprawnie), w dwojaki sposób:
    - czy zgadza się płeć z peselu z imieniem, czy rok urodzenia ma sens
    - czy POPRZEDNIO podany był ten sam pesel (i to budzi moją wątpliwość)
    I na podstawie tego jest pewnie jakiś system scoringu (bo nie da się
    zawsze stwierdzić na 100%). Przy czym - mówię z doświadczenia sprzed
    paru lat - jak coś jest nie tak, to robią i tak blokade na karcie na
    tydzień, a z płatnością nie da sie nic zrobić.

    Generalnie mam na nich alergie i jak tylko widzę pesel w płatności
    online, rozłączam się zaraz. Inne rozwiązanie to wygenerowanie sobie
    fikcyjnego peselu, ważne jednak żeby trzymać się go później, i żeby
    wspomniane dane miały sens.

    P.

  • 5. Data: 2012-11-16 21:30:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pwz wrote:

    > I teraz pytanie do wtajemniczonych: po co im mój e-mail oraz pesel
    > oprócz wszystkich danych karty płatniczej?

    zeby minimalizowac ilosc transakcji z kradzionych kart kredytowych

    Na ile te dane przechwuja i co z nimi robią to cholera wie.

    Czy jest tu jakiś 'trik', czy
    > po prostu olać i płacić bez nerwów?

    płacić

  • 6. Data: 2012-11-16 21:36:57
    Od: Duke <c...@m...com>

    W dniu 2012-11-16 21:14, Piotr C. pisze:

> [...]
    > online, rozłączam się zaraz. Inne rozwiązanie to wygenerowanie sobie
    > fikcyjnego peselu, ważne jednak żeby trzymać się go później, i żeby

    Reaguję podobnie, tj. jestem "uczulony" na podawanie szczegółowych
    danych podczas płacenia kartą. Kiedy widzę prośbę o PESEL zawsze
    generuje losowy, pilnując przy tym aby zgadzała się płać i rok był w
    miarę sensowny. Jeszcze nie zdarzyło się aby Payu odrzuciło transakcję...

  • 7. Data: 2012-11-16 23:30:13
    Od: www2 <t...@g...com>

    nie wiem jak w payu, ale pare lat temu placilem sobie za doladowanie skype
    na onecie, a wtedy karty obslugiwal dotpay...

    bylo cos kolo 22:30, zaplacilem i juz mialem isc spac...

    dzwoni komorka i pan z dot pay! bo wykryli, ze podalem im po 3 znaki w imieniu
    i nazwisko (podalem poczatek typu ada kow od adam kowalski np. ;) )
    - i gostek zaczal mnie straszyc, czemu podalem nieprawidlowe dane im, ze zgodnie
    z ue bla bla bla musze podawac im prawidlowe dane i musi to zglosic na policje :-)

    wysluchalem go, po czym stwierdzilem, ze to ze im wpisalem skrocone dane, to nie
    znaczy, ze polcard tez takie dostal - bo skad on wie co wpisalem polcardowi?

    troche sie zbil z tropu i prosil o wpisywanie pelnych danych bla bla bla...

    paranoja - oni sa tylko - tylko - posrednikami - w razie problemow i tak maja
    (policja) pelne dane wlasciciela karty, ip, i inne dane

  • 8. Data: 2012-11-17 20:19:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pwz" k860f6$uto$...@n...news.atman.pl

    > Niby prosta sprawa - doładowanie telefonu-zdrapkiza 50 zł. Wybrana

    > E-Mail

    > Pesel"

    A po co komu moje dane, gdy łączę się do netu za
    pomocą publicznego (miastowego przykładowo) HotSpotu?

    (; Pewnie chcą łatwiej odkryć, kto dokonał
    przestępstwa w razie popełnienia tegoż. ;)

    -=-

    Kiedyś (w razie popełnienia przestępstwa) ten człowiek był
    winny, który miał otwarty HotSpot -- przykładowo był winny
    nielegalnego ściągnięcia [majtek] jakiegoś programu. Teraz
    chyba :) sądy orzekają zupełnie/dokładnie odwrotnie -- gdy
    ktoś udostępnił swój AP nieznanej :) mu gawiedzi, nie może
    być uznany winnym popełnienia przestępstwa dokonanego
    z wnętrza ,,jego'' sieci, gdyż dostęp do niej (do tej
    jego sieci) mają ludzkie masy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2012-11-17 20:35:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "www2" b...@g...co
    m.

> [...]
    > z ue bla bla bla musze podawac im prawidlowe dane i musi to zglosic na policje :-)

    Do mnie kiedyś stukał ktoś, kto uważał, że niepoprawnie ;) podałem swoje
    dane. W okienku <imię> wpisałem słowo 'Imię', tam, gdzie chcieli nazwisko,
    wpisałem słowo 'Nazwisko' itd. z tym zastrzeżeniem, że kodem było '12-345',
    zaś w adresie umieściłem '12 m. 34'...

    IMO nie każdy pojmuje, że ktoś nie ma ochoty na niepotrzebne podawanie
    swoich danych a policja niekoniecznie zajmie się ,,sprawą'' fałszowania
    danych, gdy zobaczy 'EneLesCis' zamiast 'Leszek Ciszewski'. :)

    -=-

    Chyba ktoś z grupowiczów podaje adres swojej nauczycielki zamiast
    swego -- i płatności przechodzą. Ja podaję cokolwiek, nierzadko
    coś plącząc, gdyż miejsce zamieszkania nie pokrywa się z meldunkiem...

    -=-

    IMO podawanie PESELu ma jakiś sens -- gdy złodziej nie zna poprawnego
    numeru PESEL, może mieć trudności z zapłaceniem. Nie uchroni to przed
    kradzieżami w 100%, ale jednak jakąś barierą jest. [zwłaszcza tam,
    gdzie dowód osobisty ma wielość karty płatniczej i jest noszony
    razem z kartami, przez co w razie kradzieży portfela (czymkolwiek
    by był ów portfel), dowód z peselem ginie razem z kartami?...]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'