eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankipomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 1. Data: 2012-04-02 00:20:26
    Temat: pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Sytuacja wyglada w ten sposob ze odbyla sie platnosc karta za usluge,
    transakcja zostala potwierdzona podpisem, zostal tez wydany paragon.
    Po jakims czasie dzwoni osoba z ksiegowosci sprzedawcy i w troche
    bezczelny sposob zada natychmiastowego stawienia sie i uregulowania
    platnosci gotowka.
    Najprawodopodobniej osoba obslugujaca terminal pomylila sie i stad
    cale zamieszanie, bo po sprawdzeniu wydruku z terminala dla klienta
    widnieje tam informacja "niezgodny podpis".
    Oczywiscie nikt nie chce unikac platnosci, ale jaka jest gwarancja
    ze sprzedawca jednak nie sciagnie tej platnosci z karty?
    Minelo kilka tygodni i transakcji nie widac na wyciagu, ale sprzedawca
    posiada przeciez podpisany wydruk z terminala.


  • 2. Data: 2012-04-02 01:04:07
    Temat: Re: pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "MarcinF" jlakbm$ou4$...@n...news.atman.pl

    > Sytuacja wyglada w ten sposob ze odbyla sie platnosc karta za usluge,
    > transakcja zostala potwierdzona podpisem, zostal tez wydany paragon.
    > Po jakims czasie dzwoni osoba z ksiegowosci sprzedawcy i w troche
    > bezczelny sposob zada natychmiastowego stawienia sie i uregulowania
    > platnosci gotowka.
    > Najprawodopodobniej osoba obslugujaca terminal pomylila sie i stad
    > cale zamieszanie, bo po sprawdzeniu wydruku z terminala dla klienta
    > widnieje tam informacja "niezgodny podpis".
    > Oczywiscie nikt nie chce unikac platnosci, ale jaka jest gwarancja
    > ze sprzedawca jednak nie sciagnie tej platnosci z karty?
    > Minelo kilka tygodni i transakcji nie widac na wyciagu, ale sprzedawca
    > posiada przeciez podpisany wydruk z terminala.

    IMO po takim czasie ów wydruk nie może być podstawą do obciążenia konta.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 3. Data: 2012-04-02 01:27:46
    Temat: Re: pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2012 00:20, MarcinF pisze:
    > Sytuacja wyglada w ten sposob ze odbyla sie platnosc karta za usluge,
    > transakcja zostala potwierdzona podpisem, zostal tez wydany paragon.
    > Po jakims czasie dzwoni osoba z ksiegowosci sprzedawcy i w troche
    > bezczelny sposob zada natychmiastowego stawienia sie i uregulowania
    > platnosci gotowka.

    Trzeba było w odpowiedzi zażądać, żeby ta osoba kucnęła i zaśpiewała
    piosenkę o młodym robocie ;)

    Oni popełnili błąd, więc dlaczego ty masz się specjalnie fatygować by go
    naprawić? Niech sobie poczekają, aż znowu tam będziesz.

    Zwłaszcza że formalnie rzecz biorąc "paragon" stanowi dowód opłacenia
    należności - co im może ładnie wytłumaczyć kontrola z urzędu skarbowego
    ;-> (i przez co odpada opcja przelewu)

    > Najprawodopodobniej osoba obslugujaca terminal pomylila sie i stad
    > cale zamieszanie, bo po sprawdzeniu wydruku z terminala dla klienta
    > widnieje tam informacja "niezgodny podpis".

    Czyli podpisałeś kopię dla sklepu, a operator się rąbnął i wcisnął
    "niezgodny podpis", więc masz kwitek z odrzuceniem transakcji z powodu
    złego podpisu?

    > Oczywiscie nikt nie chce unikac platnosci, ale jaka jest gwarancja
    > ze sprzedawca jednak nie sciagnie tej platnosci z karty?

    Patrz wyżej.

    PS: niezły wywiad, że mieli twój numer ;)


  • 4. Data: 2012-04-02 01:53:32
    Temat: Re: pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:4f78e472$1@news.home.net.pl...


    > PS: niezły wywiad, że mieli twój numer ;)


    To była usługa - pewnie rejestrowana.


  • 5. Data: 2012-04-02 01:55:44
    Temat: Re: pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:jlakbm$ou4$1@node2.news.atman.pl...

    Co do zasady maja racje, bo się "bezpodstawnie wzbogaciłeś". Ale jakaś
    odpowiednia forma też obowiązuje. Ja, to bym do nich wysłał mail, czy
    czadzwonił i niech podadzą numer rachunku, to im tę kwotę przelejesz. Albo
    faktycznie, jak to Leszek sugeruje zapłacisz, jak tam będziesz przy okazji.
    Oczywiście mogliby POPROSIĆ, byś przyszedł specjalnie, ale jak rozumiem ten
    telefon niewiele miał wspólnego z prośbą.


  • 6. Data: 2012-04-02 02:36:08
    Temat: Re: pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarcinF wrote:
    > Sytuacja wyglada w ten sposob ze odbyla sie platnosc karta za usluge,
    > transakcja zostala potwierdzona podpisem, zostal tez wydany paragon.
    > Po jakims czasie dzwoni osoba z ksiegowosci sprzedawcy i w troche
    > bezczelny sposob zada natychmiastowego stawienia sie i uregulowania
    > platnosci gotowka.
    > Najprawodopodobniej osoba obslugujaca terminal pomylila sie i stad
    > cale zamieszanie, bo po sprawdzeniu wydruku z terminala dla klienta
    > widnieje tam informacja "niezgodny podpis".
    > Oczywiscie nikt nie chce unikac platnosci, ale jaka jest gwarancja
    > ze sprzedawca jednak nie sciagnie tej platnosci z karty?
    > Minelo kilka tygodni i transakcji nie widac na wyciagu, ale sprzedawca
    > posiada przeciez podpisany wydruk z terminala.


    Ktos na koniec machnal na terminalu nie ten przycisk co trzeba i kasy
    nie dostali.
    To, ze trzeba i wypadaloby zaplacic to chyba jasne.
    Reszta zalezy od tego czy sa w miare sensowni i mozna im wierzyc, czy
    tez trzeba uwazac.
    W pierwszej wersji po prostu podalbym babce numer karty przez telefon,
    niech sobie ja powtornie obciazy i po prostu zapomnial o sprawie.

    W drugiej poprosilbym o pismo a nie telefon z wyjasnieniem o co chodzi.
    Potem albo sie pofatygowal z danymi karty niech sobie ja jeszcze raz
    obciaza, albo przelal przelewem.
    Gotowki jakos nie lubie, bo kiepsko po niej widac kto ile i za co placil.


    Co do sciagniecia z karty to technicznie jak najbardziej ma taka
    mozliwosc. Wystarzcy mu numer i data waznosci. Moglby to spokojnie
    zrobic bez ciebie, a na pewno juz bez problemu moze to zrobic za twoja
    zgoda. Fizycznie karta nie jest mu do niczego potrzebna.

    Czy nie sciagnie za duzo? jak przy kazdej karcie. ma taka mozliwosc,
    ale to sie zalatwia reklamacja we wlasnym banku.


  • 7. Data: 2012-04-02 03:08:31
    Temat: Re: pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2012 01:55, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > news:jlakbm$ou4$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > Co do zasady maja racje, bo się "bezpodstawnie wzbogaciłeś". Ale jakaś

    Jak pisałem - paragon formalnie stanowi dowód zapłaty. Kwitek anulowania
    zapłaty kartą niczego nie zmienia, bo przecież po tym anulowaniu mógł
    zapłacić gotówką.

    > odpowiednia forma też obowiązuje. Ja, to bym do nich wysłał mail, czy
    > czadzwonił i niech podadzą numer rachunku, to im tę kwotę przelejesz.

    Nie wiem, czy nie mieliby potem "dymu" w przypadku kontroli "skąd ten
    przelew i za co"... Faktury już nie mogą za to wystawić, bo jest paragon.


  • 8. Data: 2012-04-02 03:09:27
    Temat: Re: pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2012 03:08, Andrzej Lawa pisze:

    >> odpowiednia forma też obowiązuje. Ja, to bym do nich wysłał mail, czy
    >> czadzwonił i niech podadzą numer rachunku, to im tę kwotę przelejesz.
    >
    > Nie wiem, czy nie mieliby potem "dymu" w przypadku kontroli "skąd ten
    > przelew i za co"... Faktury już nie mogą za to wystawić, bo jest paragon.

    Wróć! To znaczy mogliby, ale i tak musieliby odzyskać paragon... Czyli i
    tak musiałby się pojawić ;)


  • 9. Data: 2012-04-02 18:12:05
    Temat: Re: pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:4f78fc47$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 02.04.2012 03:08, Andrzej Lawa pisze:
    >
    >>> odpowiednia forma też obowiązuje. Ja, to bym do nich wysłał mail, czy
    >>> czadzwonił i niech podadzą numer rachunku, to im tę kwotę przelejesz.
    >>
    >> Nie wiem, czy nie mieliby potem "dymu" w przypadku kontroli "skąd ten
    >> przelew i za co"... Faktury już nie mogą za to wystawić, bo jest
    >> paragon.
    >
    > Wróć! To znaczy mogliby, ale i tak musieliby odzyskać paragon... Czyli i
    > tak musiałby się pojawić ;)


    NA paragonie przeważnie bywa wzmianka, czy zapłacono gotówką, czy kartą.
    Choćby w celu rozliczenia dziennego utargu.


  • 10. Data: 2012-04-02 18:37:28
    Temat: Re: pomylka sprzedawcy przy platnosci karta i zadanie uregulowania platnosci
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.04.2012 18:12, Robert Tomasik pisze:

    >> Wróć! To znaczy mogliby, ale i tak musieliby odzyskać paragon... Czyli
    >> i tak musiałby się pojawić ;)
    >
    >
    > NA paragonie przeważnie bywa wzmianka, czy zapłacono gotówką, czy kartą.
    > Choćby w celu rozliczenia dziennego utargu.

    Czekaj...

    Faktycznie. No to sklep ma problem. Bo gotówką zasadniczo też nie może
    tego przyjąć.

    W sumie nawet zapłacenie tego kartą nie wyprostuje papierkologii -
    trzeba by anulować tamtą transakcję (i paragon) i operację powtórzyć.

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1