  • 1. Data: 2011-03-03 19:23:03
    Temat: potrzebuję kalkulator do opcji pod oocalc
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Witam,
    poszukuję w sieci kalkulatora do opcji, któryby działał niezawodnie w
    oocalc (OpenOffice).
    Udostepniany kalkulator pod Excela przez gpw.com.pl nie działa mi
    dobrze w oocalc.

    Dziękuję za ewentualne namiary.

    Agryppa

  • 2. Data: 2011-03-03 19:35:02
    Temat: Re: potrzebuję kalkulator do opcji pod oocalc
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    Agryppa <j...@t...pl> pisze:
> [...]
    > oocalc (OpenOffice).
    > Udostepniany kalkulator pod Excela przez gpw.com.pl nie działa mi

    A postniesz link do dzieła GPW?

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Póki życia, póty nauki.

  • 3. Data: 2011-03-04 17:38:01
    Od: kigam <p...@g...com>

    Dnia 03-03-2011 o 20:23:03 Agryppa <j...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > oocalc (OpenOffice).
    > Udostepniany kalkulator pod Excela przez gpw.com.pl nie działa mi

    BOŚ ma dobrą aplikację. Gdzieś na stronie powinna być.

  • 4. Data: 2011-03-04 21:55:30
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    On Thu, 03 Mar 2011 20:35:02 +0100
    "A. Filip" <a...@x...wp.pl> wrote:

    > A postniesz link do dzieła GPW?

    http://www.gpw.pl/narzedzia_i_wskazniki

    Jeśli umiesz to przełożyć na oocalc ...

    pzdr
    Agryppa

  • 5. Data: 2011-03-05 00:22:25
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    On Fri, 04 Mar 2011 18:38:01 +0100
    kigam <p...@g...com> wrote:

    > BOŚ ma dobrą aplikację. Gdzieś na stronie powinna być.

    OK, znalazłem coś innego. Okazuje się, że gnumeric posiada w sobie
    zdefiniowane 57 funkcji finansowych, spośród których jest również
    metoda Black'a-Sholesa (BS) jak również wszystkie wpółczynniki Greckie.
    Wystarczy wyrysować sobie arkusz i powstawiać wartości.

    I tutaj pytanie: jaką wartość mam podstawić w pole zmienność indeksu
    Wig20? Chodzi o "annualized volatility". Gdzie to mogę wyliczyć lub
    skąd pobrać.

    Chyba nie chodzi o techniczny wskaźnik Volatility Ratio z
    dobranym parametrem 365... ?

    Dzięki za podpowiedzi
    AGryppa

  • 6. Data: 2011-03-05 11:36:20
    Od: kigam <p...@g...com>

    Dnia 05-03-2011 o 01:22:25 Agryppa <j...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > skąd pobrać.
    >

    > Chyba nie chodzi o techniczny wskaźnik Volatility Ratio z

    Chodzi raczej o odchylenie lub wariancję dla cen z całego roku i jeszcze
    dodatkowo z tego co pamiętam ekstapolowane na dzień rozliczenia. Powinno
    coś być na stronie giełdy lub kdpw. Jeżli ci zależy to aplikacja z bossy
    rozwiąże większość twoich problemów jeśli chodzi o opcje z gpw.