  • 1. Data: 2009-04-14 15:13:31
    Temat: prawo do dywidendy
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Hej!

    Jeżeli dzień ustalenia prawa do dywidendy ustalony jest na 17.04.2009 czyli
    ten piątek, a obowiązuje 3 dniowy okres rozliczeniowy tzn. że dziś
    (14.04.2009) był ostatni dzień żeby nabyć te akcje z prawem do dywidendy?

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-04-14 15:30:53
    Temat: Re: prawo do dywidendy
    Od: iktorn <n...@e...com>

    Fidelio pisze:
> [...]
    > (14.04.2009) był ostatni dzień żeby nabyć te akcje z prawem do dywidendy?

    http://bossa.pl/edukacja/dywidenda/

    Sam miałem ochotę na Hardex i ładną dywidendę, ale ten kurs stojący w
    miejscu i sypiące BBI... wrrr...

  • 3. Data: 2009-04-14 15:44:24
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "iktorn" <n...@e...com> napisał w wiadomości

    > http://bossa.pl/edukacja/dywidenda/

    > Sam miałem ochotę na Hardex i ładną dywidendę, ale ten kurs stojący w
    > miejscu i sypiące BBI... wrrr...

    No ale jaki problem, wchodzisz na jeden dzień żeby dostać dywidendę i
    wychodzisz, ale teraz już jak rozumiem przepadło, trzeba było kupić dzisiaj?

  • 4. Data: 2009-04-14 18:03:21
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > No ale jaki problem, wchodzisz na jeden dzień żeby dostać dywidendę i
    > wychodzisz, ale teraz już jak rozumiem przepadło, trzeba było kupić
    > dzisiaj?

    Jak będziesz czytał dział edukacja zasugerowany przez iktorna, to zwróć
    uwagę na tzw. kurs odniesienia.
    Dombrek

  • 5. Data: 2009-04-14 19:42:02
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak będziesz czytał dział edukacja zasugerowany przez iktorna, to zwróć
    > uwagę na tzw. kurs odniesienia.
    > Dombrek

    Ale jakie znaczenie ma kurs odniesienia, istotny jest aktualny kurs a nie
    odniesienia, ten obochodzi mnie tyle co zeszłoroczny śnieg.

  • 6. Data: 2009-04-14 19:46:24
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Ale jakie znaczenie ma kurs odniesienia, istotny jest aktualny kurs a nie
    > odniesienia, ten obochodzi mnie tyle co zeszłoroczny śnieg.

    Tak jak napisałem - doczytaj!!
    Dombrek

  • 7. Data: 2009-04-14 19:52:39
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    > Tak jak napisałem - doczytaj!!
    > Dombrek

    Hmm... no właśnie nie wiem kto powinien doczytać, przecież to tylko KURS
    ODNIESIENIA nie kurs OTWARCIA.
    Wysokość kursu odniesienia nie ma zbyt dużego znaczenia według mnie, także
    powiedz wprost o co Ci chodzi.

  • 8. Data: 2009-04-15 04:19:48
    Od: f...@t...net

    wiadomościnews:gs2p8o$jju$1@news.onet.pl...

  • 9. Data: 2009-04-15 04:34:47
    Od: f...@t...net

    Jesli to prawda z dywidenda to dla mnie jest to rewelacja.
    Nie planowalem wchodzic co prawda w ten Hardex- raczej bym poczekal
    do dzisiaj i wzial akcje pomniejszone o dywidende, liczac ze pojda w
    gore
    wraz z rynkiem. Musze tu jednak poinformowac, ze na LSE panuja inne
    zasady:
    akcje trzeba miec w reku po zakonczeniu sesji w Dzien Dywidendy. Nie
    ma znaczenia,
    ze im tez zabierze 3 dni nim akcje rozlicza, kto kupil prawo do dyw. a
    kto nie.
    Kupiles w ostatnich sekundach sesji akcje owego hardexu w dniu 17
    kwietnia- dywidenda twoja.
    Jesli dzien wyplaty jest szybko po dniu dywidendy-co sie zdarza- wtedy
    moze sie zdarzyc,
    ze otrzymasz dywidende bezprawnie bo sprzedales. Biuro maklerskie
    poleci wowczas ci
    oddac szmal nabywcy akcji. Wszystko to mi sie zdarzylo w przeszlosci w
    Londynie.

    NB dywidenda hardexu mimo ze duza, jest pomniejszona o haracz dla SP.
    Ciulacz akcji
    ktory planuje zyc z dywidendy, zrobi lepiej kupujac ex-div, byc moze
    mocno przecenione
    i wtedy bedzie mial za rok i pozniej smaczna dywidende jakies 15% i
    wiecej. Warto czekac!

  • 10. Data: 2009-04-15 04:57:09
    Od: iktorn <n...@e...com>

    f...@t...net pisze:
> [...]
    > Nie planowalem wchodzic co prawda w ten Hardex- raczej bym poczekal
    > do dzisiaj i wzial akcje pomniejszone o dywidende, liczac ze pojda w

    Dzisiaj akcje będą mocno przecenione (tak sądzę), raczej większość uzna
    że dywidenda była lepikiem na muchy, żeby BBI mogło się pozbyć trochę
    papiera niepłynnej spółki (i przy okazji prezes spółki).
    Część sprzeda ze stratą, część zostanie inwestorami długoterminowymi.
    Ja z w/w powodow sobie papier odpuscilem... w okolicach 10zl bedzie sie
    robil interesujacy ;)