  • 1. Data: 2009-04-10 13:05:27
    Temat: prof. Balcerowicz milczy...
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Najwięksi bankruci w Europie
    http://urbas.blog.onet.pl/2,ID372707939,RS1,index.ht
    ml

    "[...] W tym kontekście zrozumiałe staje się nawoływanie do
    dokapitalizowania przez rząd Polski jedynego państwowego banku, aby mógł
    rozwinąć akcję kredytową. Paradoksem jest to, że czyni to polityk, który
    wcześniej prywatyzował inwestorom zagranicznym polskie banki. Jednocześnie
    polityk ten ukrywa przed nami rozmiar katastrofy, mimo że miał dostęp do
    pełnych informacji o załamaniu systemu bankowego w Europie. Oznacza to, że
    świadomość katastrofalnej sytuacji w europejskim systemie bankowym jest
    wśród polityków powszechna, ale strach powstrzymuje ich przed ujawnieniem
    opinii publicznej skutków swojej polityki. [...]

    [...] Reasumując uważamy, że straty banków europejskich przekraczają 3 bln
    euro. Tezę tę uprawdopodabnia fakt, że przy podobnej co do rzędu wielkości
    pomocy rekapitaliazacyjnej w USA, szacunki Międzynarodowego Funduszu
    Walutowego mówią o 4 bln dolarów toksycznych aktywów banków amerykańskich.
    Kwota ponad 3 bln euro strat w bankach europejskich jest duża. Alej jej
    tragizm uwidacznia się, gdy porównamy ją z wartością kapitałów własnych
    banków w Europie. A te w sferze euro wynoszą 2,1 bln euro. Oznacza to, że
    straty w bankach spekulantach są prawdopodobnie wielokrotnie wyższe niż ich
    kapitały własne. Spekulacje doprowadziły te banki do stanu niewypłacalności
    i powinny być one przedmiotem postępowania upadłościowego.
    Z hipotezy o stratach banków europejskich przekraczających poziom kapitałów
    własnych wypływa wniosek, że część wykreowanego przez banki europejskie
    pieniądza depozytowego jest bez pokrycia. Mówiąc wprost wygląda no to, że
    euro jest pieniądzem bez pełnego pokrycia w aktywach banków. Wystarcza zatem
    iskra do załamania się całego eurosystemu. [...]".

    No to jak panowie, kończymy tą zabawę w Unię ?. Głownie sponsorzy
    bankrutują....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2009-04-10 13:19:37
    Temat: Re: prof. Balcerowicz milczy...
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > No to jak panowie, kończymy tą zabawę w Unię ?. Głownie sponsorzy
    > bankrutują....

    Taaa, przez pare bln ?
    Nie przesadzajmy :)
    Świat się kręci i dalej będzie się kręcił.
    Za kilka lat ten wielki kryzys będzie tylko wspomnieniem, hehe.
    Podobnie EU. Nie w taki to w inny sposób będzie istniała jako pewien zbiór
    wspólnych zasad.

  • 3. Data: 2009-04-10 14:48:47
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Taaa, przez pare bln ?
    > Nie przesadzajmy :)

    Budżet Polski to około 300 mld PLN ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2009-04-10 14:51:09
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Budżet Polski to około 300 mld PLN ....

    Czym że tu cię zaskoczyć, jezeli biliony Euro nie robią na ciebie większego
    wrażenia ..... ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 5. Data: 2009-04-10 15:01:45
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Czym że tu cię zaskoczyć, jezeli biliony Euro nie robią na ciebie
    > większego wrażenia ..... ?.

    Jakie biliony? Pisałeś raptem o dwóch. W skali całej UE to okruch.

  • 6. Data: 2009-04-10 16:15:24
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Jakie biliony? Pisałeś raptem o dwóch. W skali całej UE to okruch.

    Nie ja pisałem tylko Tomas Urbaś.... Nieważne.
    Interesujący jest wczesniejszy wpis Urbasia....

    Wielka tajemnica Obamy i Barroso
    http://urbas.blog.onet.pl/2,ID371134980,RS1,index.ht
    ml

    "[...] Na przełomie 2005 i 2006 r. pękła spekulacyjna bańka na rynku
    amerykańskich nieruchomości. Uważamy, że pęknięcie tej bańki uruchomiło
    destrukcję opartego na lewarowaniu i spekulacji świata międzynarodowych
    finansów przełomu tysiącleci. Ceny nieruchomości zaczęły dynamicznie spadać,
    a spekulanci skierowali kapitały na pozostałe rynki w tym np. miedzi. W maju
    2006 r. pękła bańka na rynku surowców (m.in. miedzi i złota). Został również
    zachwiany wzrostowy trend na rynku akcji. Spekulacje przeniosły się na rynek
    produktów rolnych (np. kukurydza) oraz ropy naftowej. W październiku 2007 r.
    pękła bańka na rynku akcji. Uciekające kapitały zaczęły windować ceny
    surowców (ropa naftowa, miedź, produkty rolne). Tąpnięcie nastąpiło w
    połowie 2008 r. Zaczął się spadek cen praktycznie wszystkich aktywów.
    Jedynie złoto zdołało odbić się w październiku 2008 r., gdy ogrom kryzysu
    stał się widoczny gołym okiem i złoto stało się środkiem
    tezauryzacji.[...]".

    http://stooq.pl/q/?s=cl.f&c=5y&t=c&a=lg&b=0

    http://stooq.pl/q/?s=xauusd

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2009-04-10 21:11:26
    Od: " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Endriu <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał(a):

    No to jak panowie, kończymy tą zabawę w Unię ?. Głownie sponsorzy bankrutują....

    Jeszcze ci mało kompromitacji na wątku "Dlaczego UPR jest partią kanapowa?".
    Tam nie miałeś nic sensownego do powiedzenia i zaczynasz kolejny bzdurny wątek?
    Jeśli nie Unia to może jakiś sojusz z Łukaszenką, którym tak się zachwycałeś?
    Lepiej się pomódl o lepszy rozum w nadchodzące Święta Wielkanocne.

  • 8. Data: 2009-04-11 07:25:13
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Jeśli nie Unia to może jakiś sojusz z Łukaszenką, którym tak się
    > zachwycałeś?

    Tak samo jak Michalkiewicza Francja...:

    Maskony

    "[...] Kiedy w latach 80-tych dostałem wreszcie paszport, wyjechałem z
    postanowieniem pozostania we Francji na zawsze. Pewnego dnia zrozumiałem
    jednak z absolutną pewnością, że nie zostanę, bo Francja nic mnie nie
    obchodzi.[...]".

    ...tak samo mnie Białoruś nic nie obchodzi. Jedyne na co chciałem zwrócić
    uwagę to ciekawe reformy jakie przeprowadzają nasi sąsiedzi, które i u nas
    (w mojej opini) wartało by wprowadzić, tym bardziej że podobne reformy
    przeprowadza nie tylko Białoruś:

    Podatek liniowy w Czechach
    http://tiny.pl/zghc

    Litewskie wynagrodzenia są opodatkowane liniowo
    http://tiny.pl/zghd

    > Lepiej się pomódl o lepszy rozum w nadchodzące Święta Wielkanocne.

    Udanych Świąt Wielkanocnych i Mokrego Dyngusa życzę wszystkim kolegom
    grupowiczom ... :).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 9. Data: 2009-04-11 07:49:16
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Taaa, przez pare bln ?
    > Nie przesadzajmy :)

    Budżet Niemiec to:

    Rząd Niemiec zatwierdził budżet na 2009 r.
    http://finanse.wnp.pl/rzad-niemiec-zatwierdzil-budze
    t-na-2009-r,53914_1_0_0.html

    "[...] Projekt budżetu przewiduje wydatki wysokości 288,4 mld euro, o 5 mld
    euro wyższe niż w 2008 r - podaje pb.pl.[...] "

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2009-04-11 08:08:46
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Tam nie miałeś nic sensownego do powiedzenia i zaczynasz kolejny bzdurny
    > wątek?

    A odnośnie "sensownych wypowiedzi" to gratuluję ci poniższej

    "Chcę podkreślić, że sam byłem wielkim zwolennikiem tej partii w latach
    1989-1993. Czytałem regularnie tygodnik "Najwyższy Czas", byłem w latach
    90-tych kilka razy na spotkaniach otwartych z J.K.Mikke.".

    Mistrzowstwo świata - wprowadzanie wolnergo rynku poprzez głosowanie na
    Merkelowsko-Sarkozy'owską Unijną Biurokrację.
    Póki co, to za składki do Unii budujemy Putinowi i Anieli okrążającą nas
    rurę, która będą nam sprzedawać gaz po odpowiedniej cenie ustalanej wspólnie
    w Berlinie-Moskwie , a dzięki unijnym przyjzanym przepisom podatkowym
    zarżnięto już nam przemysł cukierniczy i stoczniowy.

    http://galeria.interia.pl/praca,w_id,768722,ref,1Cza
    s+na+PITa

    Gratuluję dalekowzroczności...

    Endriu