  • 1. Data: 2009-08-17 21:19:31
    Temat: przelew z banku szwajcarskiego do Polski
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Czy ktoś sie orientuje ile kosztuje przelew kwoty 1000CHF z banku
    szwajcarskiego do banku w Polsce?(FrieiburgBank- mBank)?

    Kris

  • 2. Data: 2009-08-17 21:29:26
    Temat: Re: przelew z banku szwajcarskiego do Polski
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    "Kris" <k...@w...pl> napisał(a):
    > Czy ktoś sie orientuje ile kosztuje przelew kwoty 1000CHF z banku
    > szwajcarskiego do banku w Polsce?(FrieiburgBank- mBank)?

> [...]

    Nikt Ci tego dokładnie nie powie, masz 3 parametry:
    1. koszt przelewu w banku, z którego jest wysyłany,
    2. koszty banków pośredniczących (to największa niewiadoma),
    3. ew. koszt banku, który przelew przyjmuje (najłatwiejsze)... i pamiętaj,
    że w mBanku gotówki nie wypłacisz, tylko przewalutowanie na PLN (bo raczej
    bez sensu wysyłać te franki do kolejnego banku)

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2009-08-19 07:58:43
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 17 Sie, 23:29, "RobertS" <b...@p...plusunTO> wrote:

    i pamiętaj,
    > że w mBanku gotówki nie wypłacisz, tylko przewalutowanie na PLN (bo raczej
    > bez sensu wysyłać te franki do kolejnego banku)

    Ale splaci rate kredytu w CHF, bez spreadu ;)

  • 4. Data: 2009-08-19 13:01:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "choczsz" <z...@j...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    On 17 Sie, 23:29, "RobertS" <b...@p...plusunTO> wrote:

    i> że w mBanku gotówki nie wypłacisz, tylko przewalutowanie na PLN (bo
    raczej
    > bez sensu wysyłać te franki do kolejnego banku)

    >Ale splaci rate kredytu w CHF, bez spreadu ;)

    Nie chodzi o spłate raty. Wypłacić mogę(a nawet chcę złotówki)
    Chodzi mi tylko jaki koszt poniesie osoba w Szwajcarii zlecająca przelew.
    A moze są jakies inne alternatywne metody przelewu kasy z banku
    szwajcarskiego do banku polskiego.
    Alior speed odpada gdyz tamta osoba w Szwajcari ma tylko karte bankomatową a
    do aliorspeeda musi byc karta do płatności w necie.

    Sprecyzuje pytanie:
    Jak najtaniej przelewać co miesiąc kwote 1000chf z banku w Szwajcarii do
    banku w Polsce?

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-08-19 13:11:24
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Sprecyzuje pytanie:
    > Jak najtaniej przelewać co miesiąc kwote 1000chf z banku w Szwajcarii do
    > banku w Polsce?

    Najprawdopodobniej wyplacać w polskim bankomacie kartą debetową wydaną przez
    Frieiburg Bank.

  • 6. Data: 2009-08-19 13:12:19
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 19 Aug 2009 15:01:11 +0200, kris napisał(a):

    > Sprecyzuje pytanie:
    > Jak najtaniej przelewaae co miesi?c kwote 1000chf z banku w Szwajcarii do
    > banku w Polsce?

    Popatrz i porównaj: moneybookers/paypal, może przelew w ramach tego
    samego banku, tylko nie wiem co to miałby być za bank ;) a właśnie a może
    spróbuj speed.aliorbank.pl

    Xenocide

  • 7. Data: 2009-08-19 13:26:13
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h6gt2o$3ov$1@news.onet.pl...

    > Najprawdopodobniej wyplacać w polskim bankomacie kartą debetową wydaną
    > przez Frieiburg Bank.

    Tylko ze posiadacz szwajcarskiego konta jest w Szwajcarii;)0 a co miesiąc
    musi mi przelewać 100chf do Polski

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-08-19 13:26:58
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    1000CHF miało byc;))

  • 9. Data: 2009-08-19 13:35:56
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "kris" news:h6guhm$8i3$1@news.onet.pl

    > Tylko ze posiadacz szwajcarskiego konta jest w Szwajcarii;)0 a co miesiąc
    > musi mi przelewać 100chf do Polski

    Zainteresuj się tym kontem: http://tnij.org/d3tm
    Kasę będziesz sobie wypłacał w oddziale a potem sobie ją sprzedawał po
    zadowalającym cię kursie w kantorze.

  • 10. Data: 2009-08-19 13:37:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Tylko ze posiadacz szwajcarskiego konta jest w Szwajcarii;)0 a co miesiąc
    > musi mi przelewać 1000chf do Polski

    Nie będzie skłonnny przysłać ci karty debetowej do konta lub subkonta? No to
    bez wielkiego kombinowania albo wysyłania gotówki w kopercie raczej niczego
    tańszego od swiftu nie wymyślisz.

    Jaki będzie bank docelowy w pl ma raczej marginalne znaczenie. Ja bym w tej
    kolejności testował:
    1. Pekao
    2. BZWBK
    3. BRE
    4. Millennium

    O ile wystąpią jakieś różnice w prowizjach (to raczej nie będzie przypadek
    kiedy z zaskoczenia po miesiącu zostaną doliczone jakieś prowizje, to nie te
    okolice świata), dokonasz wyboru ostatecznego. Nadawca w Szwajcarii nich
    używa opcji BEN (nie poniesie żadnych kosztów).