  • 1. Data: 2009-01-20 10:04:20
    Temat: przewalutowanie, strefa EUR, wpis w KW
    Od: "george" <g...@v...pl>

    Czy ktos sie orientuje czy w zwiazku z wejściem do EUR trzeba bedzie zmienic
    wpisy w KW w zwiazku z automatycznym przewalutowaniem kredytu z PLN na EUR ?

    george

  • 2. Data: 2009-01-20 10:12:48
    Temat: Re: przewalutowanie, strefa EUR, wpis w KW
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message
    > Czy ktos sie orientuje czy w zwiazku z wejściem do EUR trzeba bedzie
    > zmienic wpisy w KW w zwiazku z automatycznym przewalutowaniem kredytu z
    > PLN na EUR ?
    >
    > george

    żeby pytaniu dodać smaczek...
    W oczekiwaniu na "uprawomocnienie" zmiany w KW banki podwyzszają
    oprocentowanie średnio o 1%.
    Dotyczy to wszystkich hipotecznych kredytow w PLN. Do 2008 (wrzesien)
    udzielono ich na kwote 57,6 mld PLN
    Moj ostatni wpis trwał 9 miesiecy. Oczywiscie w "normalnych" warunkach (a
    nie wiedy kiedy tych wpisow z dnia na dzien przybedzie 300 tysiecy).
    Dajmy na to oczekiwanie wyniesie wiec moze ze 2 lata ( optymistycznie ).
    Firmy ubezpieczeniowe (powiązane z bankami) zarobią wtedy "za darmo" 57,6mld
    * 1% * 2 lata = 1,1 mld pln na "czysto".
    Jako kredytobiorca w PLN jestem wiec przeciw wprowadzeniu EUR.

    george

  • 3. Data: 2009-01-20 10:21:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Moj ostatni wpis trwał 9 miesiecy.

    Miałeś jakiegoś niewiarygodnego pecha. Moje wpisy hipotek kaucyjnych i
    zwykłych trwały 2-5 dni.

    marekz

  • 4. Data: 2009-01-20 11:50:04
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    george wrote:

> [...]

    Oczywiście, że nie. A czy przy denominacji 15 lat temu trzeba było
    zmieniać wpisy w KW?

    > Jako kredytobiorca w PLN jestem wiec przeciw wprowadzeniu EUR.

    A to ciekawe, bo właśnie jako kredytobiorca powinieneś chcieć obniżenia
    stóp procentowych, które w strefie euro są niższe niż w strefie pln...

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2009-01-20 11:56:45
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message

    > Oczywiście, że nie. A czy przy denominacji 15 lat temu trzeba było
    > zmieniać wpisy w KW?

    Proponuje zadzwonic do banku i zapytać czy zmiana wpisu przy przewalutowaniu
    bedzie potrzebna...i jesli tak to czy podwyższa oprocentowanie na czas
    uprowomocnienia sie zmienionego wpisu.
    Chcialem wykonac "manualne" przewalutowanie i jakaż wielka mnie
    niespodzianka spotkała z ich strony...
    Skoro "manualne" przewalutowanie skutkuje takimi problemami spodziewam sie
    podobnych w przypadku "automatycznego"... bo niby co to za różnica.
    Procedura z punktu widzenia zabezpieczen prawnych ta sama.

    george

  • 6. Data: 2009-01-20 12:08:46
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Skoro "manualne" przewalutowanie skutkuje takimi problemami spodziewam
    > sie podobnych w przypadku "automatycznego"... bo niby co to za różnica.

    Wielka różnica, bo to nie będzie (o ile w ogóle będzie) przewalutowanie, a
    po prostu pewne przeskalowanie, tak jak zamiana kilometrów na mile.

    > Procedura z punktu widzenia zabezpieczen prawnych ta sama.

    Nieprawda.

    marekz

  • 7. Data: 2009-01-20 12:43:38
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Wielka różnica, bo to nie będzie (o ile w ogóle będzie) przewalutowanie, a
    > po prostu pewne przeskalowanie, tak jak zamiana kilometrów na mile.

    Gwarantujesz ? Moze jakiś przepis prawa na któy będe mógł sie powołac w
    rozmowie z bankiem ?
    Pewnie odpowiesz ze jeszcze nie istnieją bo dopiero bedziemy wchodzić, a
    skoro tak to skąd pewność że bedzie "dobrze" ?

    george

  • 8. Data: 2009-01-20 13:03:43
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > Pewnie odpowiesz ze jeszcze nie istnieją bo dopiero bedziemy wchodzić, a
    > skoro tak to skąd pewność że bedzie "dobrze" ?

    Za niewielką opłatą mogę ci wystawić gwarancję w formacie pdf. Za nieco
    większą na papierze. Za jeszcze większą na papierze czerpanym...

    Skąd pewność, że będzie "dobrze"? Z ogólnego zrozumienia czym jest przejście
    na inną walutę po sztywnym kursie oraz z ogólnego poczucia jakie rzeczy w
    tym państwie przechodzą a jakie nie mają szansy przejść.

    Ja zresztą mam nadzieję, że do strefy EUR szybko nie wejdziemy. Choć
    ponieważ wejście przyspieszyłoby i tak nieuniknione bankructwo FUS, sam nie
    wiem do końca co lepsze.

    marekz

  • 9. Data: 2009-01-20 13:22:21
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    >
    > Ja zresztą mam nadzieję, że do strefy EUR szybko nie wejdziemy. Choć
    > ponieważ wejście przyspieszyłoby i tak nieuniknione bankructwo FUS, sam

    Nastepujący fragment "z ogólnego poczucia jakie rzeczy w tym państwie
    przechodzą a jakie nie mają szansy przejść" szczególnie mnie ujął.
    Absolutnie nie odbierz tego personalnie ale ten argument jest z kosmosu.
    Ogolne zrozumienie chyba posiadam.
    Problem jednak z tym ze "ogólnie" nijak sie zwykle ma do "szczególnie".
    No nic. Podzwonie i popytam. Dam znac co z tego wynikło.
    george

  • 10. Data: 2009-01-20 13:31:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    A jak beda przeliczac kredyty CHF(indeksowane)?
    Czy z autoamtu wg kursu CHF-EUR czy moze banki zechca i tu coś przyciąć?

    Krzysiek