  • 1. Data: 2009-06-26 11:56:49
    Temat: pytanie
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    czy jest gdzieś informacja na jakie kwoty poszczególne państwa mają
    wydrukowane pieniadze? chodzi mi dla przykładu na jaką kwotę polska ma
    wydrukowanych pieniędzy i czy ktokolwiek podaje na jaką kwotę rocznie tych
    pieniędzy dodrukowuje?

  • 2. Data: 2009-06-26 12:17:04
    Temat: Re: pytanie
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydrukowane pieniadze? chodzi mi dla przykładu na jaką kwotę polska ma
    > wydrukowanych pieniędzy i czy ktokolwiek podaje na jaką kwotę rocznie tych

    Podają banki centralne i pewnie urzędy statystyczne. Dane NBP :

    http://nbp.pl/statystyka/pieniezna_i_bankowa/dwn/pod
    az_bilansowa.xls

    Gotówka w obiegu i kasach banków w maju 2009 = 100,8 mld PLN (maj 2008 =
    88,1 mld PLN).

    Anatol

  • 3. Data: 2009-06-26 16:46:08
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Anatol <c...@u...pl> napisał(a):

> [...]
    az_bilansowa.xls

    > Gotówka w obiegu i kasach banków w maju 2009 = 100,8 mld PLN (maj 2008 =

    dzięki
    ale mam pytanko bo "państwo" dodrukowuje pieniądze czyli tworzy inflację to
    po co podawane są inflacje na podstawie wzrostu cen towarów jak przyczyną
    inflacji jest drukowanie pieniędzy przez państwo a nie wzrost cen, wzrost
    cen jest skutkiem drukowania ale nie przyczyną przecież łatwiej jest rządowi
    żeby zadzwonił do NBP i zapytał się ile kasy dodrukowali i na podstawie tego
    wyliczył inflację
    bo tak patrzę na dane ze strony którą podałeś
    i porównuję
    styczeń 2009 - styczeń 2008 = 97,5mld-82,5mld=15mld
    skoro tak to 15mld dodrukowane na przestrzeni roku 2008 daje inflację około
    15% a to że ceny poszły inaczej lub są różne metodologie obliczania inflacji
    na podstawie cen to znaczy że rząd okłamuje społeczeństwo

  • 4. Data: 2009-06-26 17:02:26
    Od: "stu" <j...@w...pl>

    Witaj.
    Pieniądz jest także drukowany w celu zastąpienia zużytego już pieniądza będącego
    w obiegu i sukcesywnie z niego wyłapywanego...

  • 5. Data: 2009-06-26 17:09:47
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    stu <j...@w...pl> napisał(a):

    > Witaj.
    > Pieniądz jest także drukowany w celu zastąpienia zużytego już pieniądza
    będąceg
    > w obiegu i sukcesywnie z niego wyłapywanego...

    dobrze ale skoro 1mld jest zniszczony to 1mld wymieniamy a nie 1mld + 14mld
    dodatkowych

  • 6. Data: 2009-06-26 20:36:24
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 26 Cze, 18:46, "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

[...]

    NBP a rząd to dwa różne organy

[...]

    Ekonomia to trudna nauka, bo jest ciężko 'policzalna' i
    'przewidywalna', odnośnie zachowania gospodarki.
    Twój tok rozumowania jest ala Lepper - wydrukujmy więcej i dajmy
    podwyżki.

  • 7. Data: 2009-06-26 21:29:02
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    macieks <m...@g...com> napisał(a):

    > On 26 Cze, 18:46, "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    > wrote:
    >
    > stycze=F1 2009 - stycze=F1 2008 =3D 97,5mld-82,5mld=3D15mld
    > skoro tak to 15mld dodrukowane na przestrzeni roku 2008 daje inflacj=EA
    > oko=B3o
    > 15% a to =BFe ceny posz=B3y inaczej lub s=B1 r=F3=BFne metodologie
    obliczan=
    > ia
    > inflacji
    > na podstawie cen to znaczy =BFe rz=B1d ok=B3amuje spo=B3ecze=F1stwo
    >
    > NBP a rz=B1d to dwa r=F3=BFne organy

    wcale tego nie neguję ale skoro:
    Inflacja &#8211; zjawisko monetarne wywołane wzrostem ilości pieniądza na rynku,
    czego skutkiem jest wzrost cen - żródło wikipedia
    to w takim razie mówmy o tym co powoduje inflację i w jakiej skali to
    powoduje a nie o tym do czego ona doprowadza w związku ze wzrostem cen

    > ale mam pytanko bo "pa=F1stwo" dodrukowuje pieni=B1dze czyli tworzy
    > inflacj=EA to
    > po co podawane s=B1 inflacje na podstawie wzrostu cen towar=F3w jak
    > przyczyn=B1
    > inflacji jest drukowanie pieni=EAdzy przez pa=F1stwo a nie wzrost cen
    >
    > Ekonomia to trudna nauka, bo jest ci=EA=BFko 'policzalna' i
    > 'przewidywalna', odno=B6nie zachowania gospodarki.

    może dla ciebie trudna jak masz mózg w szufladzie w domu to i trudne jest
    dla ciebie samodzielne myślenie

    > Tw=F3j tok rozumowania jest ala Lepper - wydrukujmy wi=EAcej i dajmy
    > podwy=BFki.

    nie dość że nie myślisz to nie potrafisz czytać ze zrozumieniem (dysleksja)
    czy ja pisałem o tym aby dodrukowywać i rozdawać?

  • 8. Data: 2009-06-26 21:54:16
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 26 Cze, 23:29, "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    'może dla ciebie trudna jak masz mózg w szufladzie w domu to i trudne
    jest
    dla ciebie samodzielne myślenie'

    Bardzo trudno ja myśleć.
    Ja się nie porównywać z mistrzem, tyle grup obskakujesz:

    pl.biznes.wgpw
    pl.misc.budowanie
    pl.soc.religia
    pl.sci.geodezja
    pl.sci.inzynieria
    pl.sci.fizyka

    jesteś 'miszczem', na wszystkim znasz się najlepiej. Jesteś super.
    No i 'miszczem' ekonomii też jesteś. Oczywista oczywistość.

    "nie dość że nie myślisz to nie potrafisz czytać ze zrozumieniem
    (dysleksja)
    czy ja pisałem o tym aby dodrukowywać i rozdawać? "

    pisałeś o drukowaniu.....

    a te twoje wywody ekonomiczne, faktycznie są samodzielnym
    myśleniem......

  • 9. Data: 2009-06-26 23:03:26
    Od: Aldik <b...@g...com>

    On Jun 26, 1:56 pm, "olob kowalski" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wydrukowane pieniadze? chodzi mi dla przykładu na jaką kwotę polska ma
    > wydrukowanych pieniędzy i czy ktokolwiek podaje na jaką kwotę rocznie tych

    Ponoć w USA już nawet nie podają ile jest waluty w obrocie ;].

  • 10. Data: 2009-06-26 23:32:27
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > inflacji
    > na podstawie cen to znaczy że rząd okłamuje społeczeństwo

    Dokładnie Olobie.Pytanie jest zasadnicze.

    Dlaczego pomimo tego iż Donek dodrukował 15 mld, ceny nie wzrosły o 15%.
    Jaki trick sie za tym kryje i kiedy on da znać o sobie ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/