  • 1. Data: 2012-11-19 23:03:42
    Temat: pytanie do fachowca (karta kredytowa)
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    Mam limit na karcie 3000, porobiłem troche większe zakupy na ok. 2000 i nie
    mogę spłacić całości od razu. Jak spłacę 1000 to odsetki naliczą mi za ten
    niespłacony tysiąc czy za cały limit? ( tak słyszałem, że za cały limit)
    Pozdrawiam
    Krasnal

  • 2. Data: 2012-11-19 23:06:40
    Temat: Re: pytanie do fachowca (karta kredytowa)
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-11-19 23:03, Krasnal pisze:
> [...]
    > nie mogę spłacić całości od razu. Jak spłacę 1000 to odsetki naliczą mi
    > za ten niespłacony tysiąc czy za cały limit? ( tak słyszałem, że za cały

    Naliczą za niespłacony limit (ten pozostały ~1000zł), ale odsetki będą
    liczone od dnia zakupu, a nie od dnia spłaty kwoty minimalnej (daty
    końca okresu bezodsetkowego).

  • 3. Data: 2012-11-19 23:09:51
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 19 Nov 2012 23:06:40 +0100, osa napisał(a):
    > Naliczš za niespłacony limit (ten pozostały ~1000zł), ale odsetki będš
    > liczone od dnia zakupu, a nie od dnia spłaty kwoty minimalnej (daty
    > końca okresu bezodsetkowego).

    A od kiedyż to tak? AFAIR całość odsetek jest anulowana w momencie spłaty
    całej kwoty zadłużenia przed upływem terminu. Jeśli się nie spłaci choćby
    grosza - odsetki nie są umarzane.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 4. Data: 2012-11-19 23:24:41
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2012-11-19 23:09, Jacek Osiecki pisze:

    > A od kiedyż to tak? AFAIR całość odsetek jest anulowana w momencie spłaty
    > całej kwoty zadłużenia przed upływem terminu. Jeśli się nie spłaci choćby
    > grosza - odsetki nie są umarzane.

    Racja, błędnie przyjąłem, że 1000 jest spłacany przed wygenerowaniem
    wyciągu - kol. napisał, że "nie spłaca całości od razu" i jakoś tak mi
    wyszło, że ten 1000 spłacił od razu ;)

    Więc potwierdzając słowa kolegi który mnie słusznie poprawił: jeśli
    całość zadłużenia nie jest spłacona w terminie, to odsetki płacimy od
    każdej operacji, od dnia jej zaksięgowania na rachunku karty.

    Chyba teraz już nic nie pomieszałem ;)

  • 5. Data: 2012-11-20 00:14:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krasnal wrote:
> [...]
    > nie mogę spłacić całości od razu. Jak spłacę 1000 to odsetki naliczą mi
    > za ten niespłacony tysiąc czy za cały limit? ( tak słyszałem, że za cały

    W wiekszośći wypadków jest tak, że odsetki naliczane są każdego dnia od
    salda. O ile calość kwoty z wyciągu spłacisz w terminie to odsetki są
    ci "darowywane". Jeśli nie spłacisz to naliczone odsetki zostaną ci
    dopisane do konta. W praktyce odznacza to odsetki "od uśrednionego salda
    za cały okres".

  • 6. Data: 2012-11-20 00:15:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    osa wrote:

    > Naliczą za niespłacony limit (ten pozostały ~1000zł), ale odsetki będą
    > liczone od dnia zakupu, a nie od dnia spłaty kwoty minimalnej (daty
    > końca okresu bezodsetkowego).

    Nie.

  • 7. Data: 2012-11-20 09:59:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Krasnal" <k...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > i nie mogę spłacić cało.ci od razu. Jak spłacę 1000 to odsetki
    > naliczš mi za ten niespłacony tysišc czy za cały limit? ( tak

    Zapłacisz odsetki od wszystkich zakupów za czas od dnia zakupu do dnia
    spłaty danej kwoty.

    Czyli w danym przykładzie, odsetki od 2000 zł biegną od zakupu do
    spłaty tego 1000, a odsetki od niespłaconego tysiąca (oraz od
    wszystkich ewentualnych następnych zakupów!) naliczają się dalej aż go
    spłacisz.

    MJ

  • 8. Data: 2012-11-20 10:03:19
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > spłaty tego 1000, a odsetki od niespłaconego tysiąca (oraz od
    > wszystkich ewentualnych następnych zakupów!) naliczają się dalej aż go

    To ostatnie zasadniczo nie jest prawdą. Nowe zakupy są objęte grace
    periodem. W najgorszym razie spłacają się wcześniej niż te stare zakupy
    (więc bank utrudnia spłacenie kredytu oprocentowanego jak może, bo aby tego
    dokonać należałoby spłacić kartę do zera). Jedynym znanym mi bankiem, który
    w ten sposób usiłuje dymać klientów jest Bank BPH.

  • 9. Data: 2012-11-21 04:59:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Przypominam siostrom, że nikomu (nawet mnie) nie wolno
    czytać tego, co umieszczam w nawiasach kwadratowych.

    "Krasnal" 50aaacc5$0$26685$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    spłacić całości od razu. Jak spłacę 1000 to
    > odsetki naliczą mi za ten niespłacony tysiąc czy za cały limit? ( tak słyszałem, że

    Nie warto spłacać więcej niż wynosi (ciekawe, dokąd nosi)
    minimalna kwota, jeśli nie spłaca się całości z wyciągu.

    () Otwórz kartę kredytową w Mille i poproś o pożyczenie Ci z niej
    szmalu na spłatę karty w innym banku. IMO tak będzie taniej.

    () Albo przenieś kartę w przytulniejsze miejsce, gdzie dają
    kilka miesięcy na pierwszą spłatę lub bardzo niski procent.

    () Możesz też wziąć spod krechy -- wiele banków pozwala na tani debet.
    Wiele sióstr podpowie Ci, gdzie taki tani debet można poczynić. :)

    () Powinnaś :) też rachunki periodyczne płacić z KK banku Citi,
    aby odciążyć się. :)

    () Co jakiś czas można w niektórych bankach poprosić o przesuniecie
    terminu spłaty. :)

    () No i... Można by zastawić zegarek. ;) I tak nie będzie do niczego potrzebny. ;)
    [ponoć można też zastawić żonę, ale trzeba by ją mieć pod ręką]

    A przede wszystkim odżywaj się zdrowo -- orzechy i wiśnie
    drastycznie zmniejszają szansę niedopłacenia jednego kplna. :)

    Kredyt bierz dopiero wówczas, gdy jest on dla Ciebie opłacalny.
    Przykładowo całkowity koszt kredytu to 25% w ciągu roku. Jeśli
    po roku Twoje zarobki wzrosną o 30% -- warto wziąć kredyt tak
    obciążony, jeśli zaś Twoje zarobki tak szybko nie rosną -- raczej
    kredyt jest dla Ciebie dodatkowym dzieckiem na Twoim utrzymaniu.
    (lubisz dzieci?)

    Ale jeśli wzięcie kredytu trzeba opłacić stratą całego dnia
    (u mnie tak było w połowie 2001 roku) i kredyt ów opiewał na
    taką sumę, jaką można było zarobić w ciągu jednego dnia, to... ;)

    -=-

    Ogólnie, droga siostro, unikaj tego, co Cię zubaża i burzy a dąż
    do tego co Cię wzbogaca i buduje. :) Unikaj też ludzi burzących Cię
    i zubażających? No, bez przesady -- samotne życie nie jest łatwe. ;)

    [teraz coś dla relaksu?...]

    -- Zuzia stale masturbuje się. :)
    -- A, tak... Jej mama, stale modląc się, prosi Boga
    o to, żeby jej córka była samowystarczalna. :)

    [i ponoć kumpel Zuzi zarzuca jej prowadzenie niezdrowego trybu
    życia, sugerując, iż masturbacja jest złem, choć Zuzia używa
    baterii bezmerkiurowych; a zarzuca jej ów Jędrzej to, gdyż
    chcąc zerżnąć Zuzię, chce tak naprawdę zerżnąć jej szmal...
    [Zuzia wyżej opisana z chęcią by Ci pożyczyła taki ;) szmal
    na spłatę karty] ja kiedyś chętnie pożyczałem, co przypłaciłem
    niemal utratą życia]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'