-
1. Data: 2005-11-26 20:00:22
Temat: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
Od: Tomasz <t...@p...fm>
Witam,
Czy znając regulaminy jesteście w stanie podać mi które
Banki/Instytucje wydają karty o następujących kryteriach:
- zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
- brak jest konieczności dodatkowego potwierdzania zastrzeżenia poprzez
osobisty kontakt lub pisemnie;
- istnieje przyjęta procedura wstępnego uznania reklamacji (nie ma
konieczności spłaty kwot transakcji reklamowanych);
Pozdrawiam,
Tomasz
-
2. Data: 2005-11-26 20:17:54
Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
Od: "Tomek" <t...@g...pl>
- zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
Chyba nigdzie nie wymagaja.
- brak jest konieczności dodatkowego potwierdzania zastrzeżenia poprzez
osobisty kontakt lub pisemnie;
Jak wyzej
- istnieje przyjęta procedura wstępnego uznania reklamacji (nie ma
konieczności spłaty kwot transakcji reklamowanych);
W kazdym szanujacym sie banku. Na pewno w Citi.
-
3. Data: 2005-11-26 20:52:31
Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>
>- zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
>
> Chyba nigdzie nie wymagaja.
>
> - brak jest konieczności dodatkowego potwierdzania zastrzeżenia poprzez
> osobisty kontakt lub pisemnie;
>
> Jak wyzej
>
> - istnieje przyjęta procedura wstępnego uznania reklamacji (nie ma
> konieczności spłaty kwot transakcji reklamowanych);
>
> W kazdym szanujacym sie banku. Na pewno w Citi.
To jak rozumiem z Twojego wywodu - mam kartę kredytową w Citi , robię zakupy
i kupuję upragniony odbiornik HDTV. Piszę reklamację że to nie ja i mi w
SZANUJĄCYM CITI ją uznają? CZy mam racyję czy też jesteś naganiaczem Citi?
Pzdr
Darek
-
4. Data: 2005-11-26 21:12:36
Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
Od: yayco <yayco2_at_gmail_dot_com@no_spam.pl>
2005-11-26 21:52- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
Darek, gdy pisał(a):
>> - zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
>>
>> Chyba nigdzie nie wymagaja.
>>
>> - brak jest konieczności dodatkowego potwierdzania zastrzeżenia poprzez
>> osobisty kontakt lub pisemnie;
>>
>> Jak wyzej
>>
>> - istnieje przyjęta procedura wstępnego uznania reklamacji (nie ma
>> konieczności spłaty kwot transakcji reklamowanych);
>>
>> W kazdym szanujacym sie banku. Na pewno w Citi.
>
>
> To jak rozumiem z Twojego wywodu - mam kartę kredytową w Citi , robię zakupy
> i kupuję upragniony odbiornik HDTV. Piszę reklamację że to nie ja i mi w
> SZANUJĄCYM CITI ją uznają? CZy mam racyję czy też jesteś naganiaczem Citi?
>
> Pzdr
> Darek
>
>
Najpierw Ci warunkowo uznają, następnie sprawę weryfikują, składają
doniesienie do prokuratury i idziesz siedzieć. Jasne?
--
**** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
**** ****
**** ...Too lazy to work ****
**** and too nervous to steal... ****
-
5. Data: 2005-11-26 21:14:40
Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
Od: "Tomek" <t...@g...pl>
> To jak rozumiem z Twojego wywodu - mam kartę kredytową w Citi , robię
> zakupy i kupuję upragniony odbiornik HDTV. Piszę reklamację że to nie ja i
> mi w SZANUJĄCYM CITI ją uznają? CZy mam racyję czy też jesteś naganiaczem
> Citi?
Nie jestem naganieczem, ale mam ich karte od kilku lat. W tym czasie robilem
3 reklamacje. Za kazdym razem byly wstepnie uznane, po czym bank przesylal
mi do wypelnienia formularz reklamacji pisemnej, ktora po przejsciu
procedury visa byla ostatecznie uwzgledniana. Moje reklamacje dotyczyly
faktycznych nieprawidlowosci, a nie prob wyludzenia. Podejrzewam ze w
opisywanym przez ciebie przypadku ostateczna reklamacja bylaby odrzucona. A
do citi mam swoje zastrzezenia, w szczegolnosci dotyczace kursow wymiany
walut. Ale akurat w przypadku reklamacji transakcji karcianych nie moge im
niczego zarzucic.
-
6. Data: 2005-11-26 21:43:34
Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>
> To jak rozumiem z Twojego wywodu - mam kartę kredytową w Citi , robię zakupy
> i kupuję upragniony odbiornik HDTV. Piszę reklamację że to nie ja i mi w
> SZANUJĄCYM CITI ją uznają? CZy mam racyję czy też jesteś naganiaczem Citi?
No, chyba na naganiacza innego SZANUJĄCEGO banku nie wygląda?
Na przykład jakiegoś na B.
Tomek: kompletnie no offence w stosunku do Ciebie.
--
Pozdrawiam,
Jacek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2005-11-26 22:01:58
Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
Od: Tomasz <t...@p...fm>
Dzięki za listy!
Według Waszych opinii mamy trzy przykłady:
Tomek wrote:
> - zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
>
> Chyba nigdzie nie wymagaja.
CITI, DC i korporacyjny AMEX (nie ten z Millennium!).
>
> - brak jest konieczności dodatkowego potwierdzania zastrzeżenia poprzez
> osobisty kontakt lub pisemnie;
>
> Jak wyzej
CITI, DC i korporacyjny AMEX (nie ten z Millennium!).
>
> - istnieje przyjęta procedura wstępnego uznania reklamacji (nie ma
> konieczności spłaty kwot transakcji reklamowanych);
>
> W kazdym szanujacym sie banku. Na pewno w Citi.
CITI, DC i korporacyjny AMEX (nie ten z Millennium!).
Czekam na dalsze zgłoszenia, też indywidualne na e-mail.
Tomek
-
8. Data: 2005-11-27 11:56:17
Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 26 Nov 2005 23:01:58 +0100, Tomasz <t...@p...fm> wklepał(-a):
>Dzięki za listy!
>
>Według Waszych opinii mamy trzy przykłady:
>
>Tomek wrote:
>> - zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
>>
>> Chyba nigdzie nie wymagaja.
>CITI, DC i korporacyjny AMEX (nie ten z Millennium!).
Ale tylko w przypadku kradzieży karty, bo przecież nie będziesz zgłaszał na
policji, że ci wpadła do kanału ściekowego? :)
--
Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/
-
9. Data: 2005-11-27 15:53:29
Temat: Re: pytanie o procedury - dotyczy kart kredytowych
Od: Tomasz <t...@p...fm>
Sławomir Szyszło wrote:
> Dnia Sat, 26 Nov 2005 23:01:58 +0100, Tomasz <t...@p...fm> wklepał(-a):
>
>> Dzięki za listy!
>>
>> Według Waszych opinii mamy trzy przykłady:
>>
>> Tomek wrote:
>>> - zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
>>>
>>> Chyba nigdzie nie wymagaja.
>> CITI, DC i korporacyjny AMEX (nie ten z Millennium!).
>
> Ale tylko w przypadku kradzieży karty, bo przecież nie będziesz zgłaszał na
> policji, że ci wpadła do kanału ściekowego? :)
>
Wczytując się w niektóre regulaminy ewidentnie mamy zapis, iż kradzież
lub zaginięcie karty należy bezwzględnie zgłosić na policję.
Czasem jest inaczej ot na przykład ostatnio sympatyczna osoba w BZWBK
tłumaczyła mi, iż nie muszę tego faktu zgłaszać na policję (obu przypadków).
Jednak na moje pytanie co jeśli ktoś kartą się posłuży?
Padła prosta odpowiedź - w przypadku skorzystania z oferty
ubezpieczeniowej, tj. brak straty w przypadku transakcji przed
zgłoszeniem jednym z wymaganych dokumentów (aby reklamacja była uznana)
musi być raport policji z dnia zgłoszenia zastrzeżenia...
Można więc i tak. ;-)
Pozdrawiam,
Tomek
PS. Przy okazji nasza polska policja nie widzi potrzeby przyjmowania
zgłoszenia o zaginięciu kart kredytowych, gdyż nie jest to czyn karalny.
-
10. Data: 2005-11-27 16:44:33
Temat: zgłaszanie na policję - wybiórczy przegląd (nie mam czasu...)
Od: Tomasz <t...@p...fm>
----------------------------------------------------
----------------
BZWBK:
Tylko w celu uznania reklamacji (dotyczy dodatkowego ubezpieczenia a nie
Ustawowej ochrony)
http://dlaciebie.bzwbk.pl/_items/doc/regulamin_kart.
pdf
§ 6, pkt 20:
"W przypadku reklamacji transakcji dokonanych Kartą zastrzeżoną,
wskazane jest złożenie doniesienia o popełnieniu przestępstwa na policję
oraz załączenie do reklamacji oświadczenia o okolicznościach kradzieży
Karty i dokumentu z policji."
----------------------------------------------------
----------------
----------------------------------------------------
----------------
BPH:
Zawsze w przypadku kradzieży karty.
http://www.kartykredytowe.pl/files/dokumenty/regulam
in_kart_4.pdf
§ 6, pkt 1 [klient zobowiązany jest do]:
c) dokonania zgłoszenia faktu kradzieży karty policji kraju, na obszarze
którego miało miejsce zdarzenie;
d) przedłożenia Bankowi potwierdzenia dokonania zgłoszenia kradzieży
karty, wydanego przez policję;
----------------------------------------------------
----------------
----------------------------------------------------
----------------
PEKAO S.A.
Nie znalazłem na stronie regulaminu... Znalazłem sam wniosek...
----------------------------------------------------
----------------
----------------------------------------------------
----------------
PKO BP
Nie trzeba zgłaszać!
http://www.pkobp.pl/index.php/id=plik/katalog=produc
ts%24000000000000041%24/plik=regulamin_231104.pdf/zo
ne=-1/section=indy
§ 39, pkt 1-4.
----------------------------------------------------
----------------
----------------------------------------------------
----------------
mBANK
Brak dla samej procedury zgłoszenia czy reklamacji.
Dotyczy tylko dodatkowego (bezpłatnego) ubezpieczenia (bezpieczna visa)
aby było skuteczne.
http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_kre
dyt_karta.html
brak
http://www.mbank.com.pl/download/pdf_compensa/OWU_co
mpensa.pdf
§ 4. OGRANICZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI
2. COMPENSA nie ponosi odpowiedzialności w przypadku:
c) w wyniku jej kradzieży lub rabunku, jeżeli fakt jej utraty nie został
zgłoszony policji w ciągu 48 godzin od chwili ujawnienia zdarzenia;
----------------------------------------------------
----------------
----------------------------------------------------
----------------
GetInBank:
Nie jest wymagane zgłaszanie tego faktu na policję!
http://www.getinbank.pl/download/regulamin.pdf
§ 9 [ZASTRZEŻENIE KARTY]
----------------------------------------------------
----------------
Tomasz wrote:
> Witam,
>
> Czy znając regulaminy jesteście w stanie podać mi które
> Banki/Instytucje wydają karty o następujących kryteriach:
> - zastrzeżenie karty nie wymaga zgłaszania tego faktu na lokalną policję;
> - brak jest konieczności dodatkowego potwierdzania zastrzeżenia poprzez
> osobisty kontakt lub pisemnie;
> - istnieje przyjęta procedura wstępnego uznania reklamacji (nie ma
> konieczności spłaty kwot transakcji reklamowanych);
>
> Pozdrawiam,
>
>
> Tomasz