  • 1. Data: 2003-04-23 08:26:16
    Temat: ranking kont a przekroj grupy
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    Mysle ze po wczorajszym rankingu w Wyborczej kosztow utrzymania kont temat
    ten zniknie
    z tej grupy dyskusyjnej :
    jaki jest sens takich publikacji skoro od 2-3 tygodni na grupie 20 % postow
    dotyczy migracji z
    ING do innych bankow (np. LUKAS-a) podczas gdy Wyborcza konto w ING
    zaliczyla
    do kont najtanszych (roczna suma oplat 147 zl) a w LUKAS banku do kont
    najdrozszych
    (roczna suma oplat to 444 zl) ?
    Ciekawie tez wyszledl Fortis Bank (drozej w utrzymaniu niz PeKaO) oraz
    Nordea drozsze w utrzymaniu
    niz Citibank. - nie bede komentowal porownywalnych parametrow bo nie o tym
    piszę.
    Trudno temu rankingowi odmowic calkowicie slusznosci.
    Przedstawione tu wyliczenia dotycza klientow ktorzy sa dochodowi dla banku
    (roczna suma oplat > 100 zl).
    Patrzac z tej strony latwo zrozumiec dzialania niektorych bankow ktorzy
    pozbywaja sie
    niedochodowych klientow (ktorzy chca tylko bez prowizyjnie wplacic na konto
    by potem
    srodki przelac do mBanku). Trudno takze jest dziwic sie brakiem oplat za
    prowadzenie
    konta w Lukasie - bank ten jest na etapie zdobywania rynku i najbardziej
    ukierunkowany jest
    na przyplyw nowych klientow.
    Jesli przyjac za sluszna teorie ze 10 % klientow bankow generuje 90 % ich
    dochodow
    mozna wyciagnac wniosek ze na tej grupie poza nielicznym wyjatkami to
    wiekszosc jak nie wszyscy
    naleza wlasnie do tej drugiej grupy 90% klientow generujacych 10 % zyskow
    (skoro wzrost oplat
    w banku o 1 zl miesiecznie wywoluje lawine postow na temat zmiany bankow).
    Nie ma zatem co liczyc ze banki beda sie liczyly z naszym zdaniem poniewaz
    nie jestesmy
    ich docelowa grupa klientow.

    PiotR

  • 2. Data: 2003-04-23 08:41:44
    Temat: Re: ranking kont a przekroj grupy
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    PiotR wrote:

> [...]
    > najdrozszych
    > (roczna suma oplat to 444 zl) ?
    > Ciekawie tez wyszledl Fortis Bank (drozej w utrzymaniu niz PeKaO)

    Bo z konta trzeba niestety umieć korzystać! A takie rankingi zakładają,
    że klient nie myśli, tylko płaci. Lukas może być jednym z najtańszych
    banków na rynku, ale jak ktoś chce płacić prowizje to ja nie widze
    przeszkód.

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2003-04-23 08:54:15
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    PiotR wrote:
    > w banku o 1 zl miesiecznie wywoluje lawine postow na temat zmiany
    > bankow). Nie ma zatem co liczyc ze banki beda sie liczyly z naszym
    > zdaniem poniewaz nie jestesmy
    > ich docelowa grupa klientow.

    I jest to sluszna uwaga pod warunkiem ze zalozy sie iz rzeczywiscie ci
    najbogatsi utrzymuja banki. Tymczasem podejrzewam ze tak samo jak w budzecie
    panstwa: gdzie to podatnicy najubozsi, z I grupy podatkowej stanowia
    podstawe budzetu i zmiana o 1% stawki podatkowej grupie najubozszej stanowi
    kolosalna zmiane w budzecie panstwa. Mysle ze z bankami jest podobnie - to
    ze sa klienci ktorzy placa rocznie bankom setki albo i tysiace zlotych to
    nie znaczy ze to oni te banki utrzymuja. Zmiana oplat za konta o 1zl dla
    tych ktorzy najmniej wplacaja do banku moze spowodowac zmiane budzetu banku
    o wiele milionow - bo te 1zl wplaca tysiace klientow. Dlatego jestem zdania
    ze bank uwazniej analizuje swe najtansze i zarazem najliczniejsze produkty
    niz produkty prestizowe. Np. jak ING wprowadzil oplaty za prowadzenie kont
    walutowych 5zl/m-c i ludzie masowo zaczeli zamykac konta walutowe to za 2
    miesiace sie z tego wycofywal... Jesli teraz podwyzka oplat spowoduje
    rowniez lawinowe zamykanie ROR w ING to nie wiem czy za 2 miesiace ten sam
    bank nie bedzie sie identycznie wycofywal z podwyzek tak jak to mialo
    miejsce w przypadku oplat za konta walutowe. Bo lepiej jest miec kilkaset
    tysiecy klientow placacych 4zl miesiecznie niz o polowe mniej placacych 6zl
    miesiecznie. Dlatego sadze ze jednak banki bardzo uwaznie analizuja oferty
    dla masowego klienta. Grupa pbb jest w tym miejscu szczegolnym wyznacznikiem
    bo reaguje szybko i bez skrupulow jesli jakis bank pogarsza swa oferte. Co
    nie znaczy ze inni klienci nie beda reagowac podobnie - beda tez przenosic
    swoje konta ale nie tak szybko jak mobilni uczestnicy grupy. Ale sadze ze
    reakcje na grupie pozwalaja doskonale zbadac rynek i powiedziec jakie beda
    zachowania klientow w ogole. A w przypadku ING sadze ze albo bank sie
    niedlugo wycofa z podwyzek albo spadnie w kategorii liczby ROR wsrod bankow
    polskich.

    D.

  • 4. Data: 2003-04-23 09:13:42
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    A w przypadku ING sadze ze albo bank sie
    > niedlugo wycofa z podwyzek albo spadnie w kategorii liczby ROR wsrod
    bankow
    > polskich.

    jest jeszcze trzecia mozliwosc : ING przeciera nie mile dla klientow sciezki
    BPH zapowiedzialo "podwozke" cen kont od przyszlego miesiaca
    wiec moze i klienci nie uciekna i z podwyzek nie trzeba bedzie sie wycofywac
    wezmy tez przyklad z PeKaO - podniesli oplaty za eurokonto i choc czesc
    ludzi
    porezygnowal to z podwyzek sie nie wycofali
    bo jesli cena wzrosnie o 20 % a wycofa sie 2 % klientow to i tak bank jest
    do
    przodu

    PiotR

  • 5. Data: 2003-04-23 09:20:27
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

    Użytkownik "PiotR" <p...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie ma zatem co liczyc ze banki beda sie liczyly z naszym zdaniem poniewaz

    Akurat, jezeli chodzi o konto standard2-w ING to dotychczas bylo to
    7zl/mies., aby normalnie korzystac z konta nalezy przejsc na kolejna taryfe
    komfort-15zl/mies, czyli podwyzka jest dosc znaczna, bo 100%- jezeli
    podniesliby taryfe z 7 na 8zl, przy zachowaniu oplat za poszczegolne
    operacje to nie wywolalo by to takiej lawiny zamykania kont standard, a
    posiadanie konta standard za 6zl/mies dla samego posiadania konta nie ma
    sensu.

  • 6. Data: 2003-04-23 11:28:06
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik PiotR pisze:

    > Mysle ze po wczorajszym rankingu w Wyborczej kosztow utrzymania kont temat
    > ten zniknie z tej grupy dyskusyjnej
    Gdzie w wyborczej jest ten artykuł (nie mogę znaleźć...)
    Jest on może dostępny w sieci?

  • 7. Data: 2003-04-23 11:45:51
    Od: "Bartosz" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości
    ome.or.workplace.pl...

    A owszem! http://www2.gazeta.pl/pieniadze/1,29510,1438665.html

  • 8. Data: 2003-04-23 12:35:28
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Bartosz"

    > A owszem! http://www2.gazeta.pl/pieniadze/1,29510,1438665.html

    nie zniknie poniewaz w tym atykule nie przewidzieli mozliwosci obslugiwania
    sie przez internet - albo latasz do oddzialu albo skladasz zlecenia
    telefoniczne ;-))

    dopiero jak cofnąłem się do wstępu i przeczytałem:
    "Za tydzień przedstawimy oddzielny ranking internetowy. "

    wtedy pogadamy ;-))
    *** blad ***

  • 9. Data: 2003-04-23 12:54:45
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    a tam użytkownik blad pisze:

> [...]
    > telefoniczne ;-))
    >
    > dopiero jak cofnąłem się do wstępu i przeczytałem:
    > "Za tydzień przedstawimy oddzielny ranking internetowy. "

    Właśnie z tego powodu już się miałem czepiać tego rankingu :-)
    --
    ___ .
    /)/)( / /

  • 10. Data: 2003-04-23 13:01:24
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

    az strach sie bac co to bedzie
    bo co to jest "ranking internetowy" ?
    ogranicza sie tylko do cen przelewow i oceny funkconalnosci?
    no bo nie ma innych porownywalnych uslug
    mBank nie wydaje jeszcze kart wypuklych
    w Inteligo nie mozna wziasc kredytu w rachunku
    procz mBanku zaden inny nie ma (chyba) supermarketu z funduszami
    co ocenic wyzej w kategorii zabezpieczen : token czy hasla jednorazowe ?

    chyba bardziej adekwatny bylby ranking żon moich kolegow przeprowadzony
    przez geja