  • 1. Data: 2009-06-29 15:53:17
    Temat: rentowność amerykańskich obligacji ?
    Od: "tomek" <a...@p...onet.pl>

    proszę o odpowiedź bardziej doświadczonych inwestorów:
    jak się ma oprocentowanie/rentowność amerykańskich papierów skarbowych w
    sytuacji gdy FED zacznie podnosić stopy procentowe?
    czy warto inwestować w fundusze obligacji dolarowych zakładając powrót FED
    na ścieżkę podnoszenia stóp procentowych (np. TFI UniDolar) ?

  • 2. Data: 2009-06-29 16:38:05
    Temat: Re: rentowność amerykańskich obligacji ?
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    tomek pisze:
> [...]
    > czy warto inwestować w fundusze obligacji dolarowych zakładając powrót
    > FED na ścieżkę podnoszenia stóp procentowych (np. TFI UniDolar) ?

    Nie warto.

    Fed podniesie stopy procentowe jeśli będzie zagrożenie dla inflacji.

    Jak zagrożenie dla inflacji się pojawi, to obligacje zaczną spadać.
    Jak pojawia się zagrożenie inflacją rentowność rośnie (czyli cena
    obligacji spada).

    J.

  • 3. Data: 2009-06-29 21:31:35
    Od: "freak" <f...@e...pl>

    Użytkownik "tomek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy warto inwestować w fundusze obligacji dolarowych zakładając powrót FED
    > na ścieżkę podnoszenia stóp procentowych (np. TFI UniDolar) ?

    niewiem ale na stronie głównej onet-u piszą "Kupuj obligacje! Teraz!"
    http://biznes.onet.pl/0,1999309,wiadomosci.html

    tłumacząc na polski - jeśli jakieś masz szybko się ich podbądź ;-)

  • 4. Data: 2009-06-30 00:35:24
    Od: green ludek <g...@g...com>

    a prosze mi wytlumaczyc dlaczego jak rosnie rentownosc czyli cena
    obligacji spada to fund zarabia ?
    http://stooq.pl/q/?s=piod.tfi&d=20090626&c=3y&t=l&a=
    lg&r=10us

  • 5. Data: 2009-06-30 00:38:48
    Od: green ludek <g...@g...com>

    a prosze mi wytlumaczyc dlaczego jak rosnie rentownosc czyli cena
    obligacji spada to fundusz zarabia ?

    taka korelacje przedstawia ponizszy wykres

  • 6. Data: 2009-06-30 23:59:23
    Od: green ludek <g...@g...com>

    dopowiem tylko ze ten fundusz w 83 procentach inwestuje w obligacje i
    inne papiery dluzne w usa.
    czy ja dobrze rozumiem wykres ktory przedstawilem ? czy rzeczywiscie
    wynika z niego, ze jak spadala rentownosc czyli rosla cena obligacji
    to fundusz tracil ?

  • 7. Data: 2009-07-01 08:29:12
    Temat: Re: rentownosc amerykanskich obligacji ?
    Od: "Madafaka" <...@...pl>

    >a prosze mi wytlumaczyc dlaczego jak rosnie rentownosc czyli cena
    > obligacji spada to fundusz zarabia ?

    Widze ze poziom grupy coraz wyzszy. Juz nawet ludzie z podstawowki tu
    pisuja...

    Ehh, fundusz o ktorym piszesz jest wyceniany w PLN a obligacje do ktorych
    porownujesz w USD.
    Czyli jak dolar szybciej rosnie niz obligacje spadaja to dla 'inwestora' z
    polski wyglada ze rosnie.

    Poza tym fundusz opodatkuje Ci wzrosty na dolarze.
    Wiec jest ch*jowym pomyslem inwestowanie w ten fundusz.
    Poprostu kup sobie $ w kantorze i trzymaj w skarpecie.

    Odnosnie obligacji. Inwestujemy w nie w zupelnie innej fazie rynku niz
    teraz.
    Dla ulatwienia powiem ze wlasciwa faza bedzie za kilka lat ;)) Oznacza to ze
    teraz lepiej o nich zapomniec.

  • 8. Data: 2009-07-01 10:03:12
    Od: green ludek <g...@g...com>

    On 1 Lip, 10:29, "Madafaka" <a...@...pl> wrote:

> [...]
    > porownujesz w USD.
    > Czyli jak dolar szybciej rosnie niz obligacje spadaja to dla 'inwestora' z
    mnie nie interesuje inwestowanie w obligacje, interesuje mnie wycena
    tego i innych funduszy
    to oczywiste, ze wycena bedzie zalezec w duzej mierze od kursu usdpln,
    ale to co napisales jest dalekie od prawdy
    zerknijmy na porownanie usdpln-obligacje-fundusz
    http://stooq.pl/q/?s=piod.tfi&d=20090629&c=3y&t=l&a=
    lg&r=usdpln+vs+10us
    co widzimy ? ze jak rentownosc leciala na leb na szyje, a dolar pial
    sie jak szalony to co robil fundusz ? tracil....

    a teraz jeszcze jeden fundusz pioneera
    http://stooq.pl/q/?s=pio6.tfi&c=mx&t=l&a=lg&b=0
    generalnie inwestowanie w niego to tak jakby stale oprocentowanie w
    banku i to nie za wysokie, do czasu gdy przychodzi mocna fala spadkowa
    na gieldach, bo wtedy nagle ni z gruchy ni z pietruchy pokazuje sie
    pokazny spadek

    a teraz pytanie do ktorego daze, czy nazwy funduszy(de fakto
    produktow) to tylko fikcja ,kasa jest jedna ,a zyski poszczegolnych
    funduszy (oczywiscie w ramach jednego banku) sa tworzone wedlug widzi
    mi sie tak aby calosciowy bilans sie zgadzal?

  • 9. Data: 2009-07-01 10:18:04
    Od: green ludek <g...@g...com>

> [...]
    > teraz.
    > Dla ulatwienia powiem ze wlasciwa faza bedzie za kilka lat ;)) Oznacza to ze

    a jeszcze odnosnie fazy to w obligi teoretycznie inwestujemy podczas
    late contraction, a niby co teraz mamy ? poczatek bessy ???
    ale jak juz wspomnialem nie interesuje mnie inwestowanie w obligi,
    przyczepilem sie tylko pod temat.

  • 10. Data: 2009-07-01 10:18:13
    Od: green ludek <g...@g...com>