  • 1. Data: 2007-02-25 10:22:08
    Temat: splata kk - tylko kwota minimalna
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    witam

    tak sobie liczę po jakim czasie zostałby spłacany kredyt na kk i ile
    wyniosłyby odsetki, gdybyśmy spłacali zawsze tylko kwotę minimalną...

    założenia:
    jedna transakcja na 5000 złotych (w pierwszym dniu okresu rozliczeniowego)
    oprocentowanie karty 22%
    spłata minimalna 5% wartości zadluzenia min. 50 zł

    i wyszedl mi nastepujacy wynik:
    karta zostalaby splacona w 143 miesiącu, łączne odsetki to ok. 2800zł

    lekki szok, szczerze mowiac, a moze cos zle policzylem?

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 2. Data: 2007-02-25 10:37:06
    Temat: Re: splata kk - tylko kwota minimalna
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.02.2007 RobertS <r...@x...pl> napisał/a:
> [...]
    > karta zostalaby splacona w 143 miesiącu, łączne odsetki to ok. 2800zł
    >
    > lekki szok, szczerze mowiac, a moze cos zle policzylem?

    Chyba tak, bo to wychodzi tanio jak kredyt hipoteczny ;-) Po 12 latach
    odsetki wynoszą nieco ponad 50% kapitału.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 3. Data: 2007-02-25 13:10:04
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    http://media.bankier.pl/notatka_72687.html

  • 4. Data: 2007-02-25 13:11:35
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Chyba tak, bo to wychodzi tanio jak kredyt hipoteczny ;-) Po 12 latach
    > odsetki wynoszą nieco ponad 50% kapitału.

    bardziej chodzilo mi o to, ze splacajac w ten sposob karta zostanie
    splacona po...12 latach, odsetki wydaje mi sie, ze sa dobrze policzone

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-02-25 13:35:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <r...@x...pl> wrote in message

> [...]
    > karta zostalaby splacona w 143 miesiącu, łączne odsetki to ok. 2800zł
    >
    > lekki szok, szczerze mowiac, a moze cos zle policzylem?

    A czy nie jest przypadkiem tak, ze 5% wartosci kapitalu + odsetki? Wtedy
    okres splaty bedzie krotszy a suma odsetek nizsza.

    MK

  • 6. Data: 2007-02-25 14:02:58
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-02-25 14:35, MK stwierdził, że:
    > A czy nie jest przypadkiem tak, ze 5% wartosci kapitalu + odsetki? Wtedy
    > okres splaty bedzie krotszy a suma odsetek nizsza.

    Dokładnie. 5% kapitału + należne odsetki i inne opłaty.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 7. Data: 2007-02-25 14:24:34
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > http://media.bankier.pl/notatka_72687.html

    widzialem ten tekst, ale wartosci mnie nie interesuja,
    musze napisac do tego algorytm ;-)
    nie ma to jak samemu policzyc

    zaraz lookne w regulamin czy zawsze 5% czy 5% + odsetki, bo to dosc
    istotne...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-02-25 14:41:44
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > http://media.bankier.pl/notatka_72687.html

    "Na przykład, gdy zaciągamy kredyt w wysokości 2000 PLN, a
    oprocentowanie wynosi 22%, to w przypadku stałej, miesięcznej raty w
    wysokości 50 zł, spłata całego zadłużenia potrwa aż 6 lat i 1 miesiąc!"

    jest tutaj pewna niescislosc...
    zwykle bank wymaga, aby klient splacal 5% (rzadko mniej) zadluzenia
    jednak nie mniej niz 50zl (czasem mniej), a 5% z 2000zl to 100zl czyli
    splacajac jedynie 50zl klient nie splacilby kwoty minimalnej i tym samym
    narazilby sie na "gniew" banku...

    poza tym interesujacy tekst, nie to co czasem znajduje sie w prasie
    drukowanej...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2007-02-25 14:54:18
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > A czy nie jest przypadkiem tak, ze 5% wartosci kapitalu + odsetki? Wtedy
    > okres splaty bedzie krotszy a suma odsetek nizsza.
    >
    > MK

    z regulaminu kk Citi-BP

    "wymagana jest jedynie splata 5% salda zadluzenia kazdego miesiaca
    (kwota ta jest wyszczegolniona na wyciagu z rachunku karty)"

    nie ma rozdziala kapitalu i odsetek, wiec po prostu 5%
    zadluzenia...spojrze jeszcze do regulaminu innej karty

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-02-25 15:02:57
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał
    w wiadomości news:ers4vp$5qi$1@news.dialog.net.pl...

    > Dokładnie. 5% kapitału + należne odsetki i inne opłaty.

    Zalezy od banku. Np. w mbanku 5% salda zadluzenia tylko (calego
    lacznie).

    marekz