  • 1. Data: 2004-07-19 10:25:34
    Temat: spłata przelewem raty kred.denomin.
    Od: "emerel" <e...@o...pl>

    Witam!
    Czy ktoś z Was spłaca może przelewem kredyt samochodowy denominowany w euro
    w Kredyt Banku? Oczywiście złotówkami. Tabela kursów na stronie KB jest OK
    tylko rano, potem zmiany nie są na ogół nanoszone. Kiedy zapytałem na
    infolini to zasugerowano jako jedyne rozwiązanie przelewanie na wszelki
    wypadek nieco wyższej kwoty niż aktualnie obliczona rata spłaty. Ale mi to
    nie pasuje, tak samo jak bieganie co miesiąc do banku. Może był ktoś w
    podobnej sytuacji i sobie radzi? Przelew zlecony do południa powinien być
    jeszcze tego samego dnia zaksięgowany, mam nadzieję, że tak się dzieje.

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-07-19 13:28:34
    Temat: Re: spłata przelewem raty kred.denomin.
    Od: "Barbara" <v...@w...pl>

    Ja nie biegam do banku, rata sciagana jest automatycznie zleceniem stalym.
    Wystarczy aby wplywaly srodki na rachunek a stan konta "sam" sie zmniejsza
    :((

    Basia

  • 3. Data: 2004-07-19 14:41:45
    Od: "emerel" <e...@o...pl>

    > Ja nie biegam do banku, rata sciagana jest automatycznie zleceniem stalym.
    > Wystarczy aby wplywaly srodki na rachunek a stan konta "sam" sie zmniejsza
    > :((

    Nie mam konta w KB, a zlecenia do innego banku nie realizują (coś w typie
    polecenia zapłaty byłoby ok) - a może jednak infolinek skłamał?

    Mariusz

  • 4. Data: 2004-07-19 15:21:23
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "emerel" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    być
    > jeszcze tego samego dnia zaksięgowany, mam nadzieję, że tak się

    A wg jakiego kursu - zgodnie z umową kredytową - powinieneś
    przeliczać kwotę raty na złotówki? Z Twoich słów można wywnioskować, że
    wg jakiegoś kursu z tabeli ogłaszanej po południu w dniu spłaty, a to z
    kolei jest co nieco poronione.
    Kredyt w Pekao SA w sensie tecnicznym spłacam bez problemu - złotowa
    kwota raty obliczana jest wg kursu NBP obowiązującego w dniu spłaty, a
    ten kurs mozna poznać już poprzedniego dnia po południu, więc na
    obliczenie kwoty i zlecenie przelewu jest jeszcze sporo czasu.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 5. Data: 2004-07-19 15:45:15
    Od: "emerel" <e...@o...pl>

> [...]
    > przeliczać kwotę raty na złotówki? Z Twoich słów można wywnioskować, że
    > wg jakiegoś kursu z tabeli ogłaszanej po południu w dniu spłaty, a to z

    Problem z bankiem leży w tym, że wpłata zostanie przeliczona po kursie z
    momentu księgowania a nie zlecania i obowiązuje kurs sprzedaży dewiz wg
    wewn. tabeli KB. A ta zmienia się w ciągu dnia. Właściwie mógłbym spróbować
    tak: sprawdzam rano (po 8:00) kurs, zlecam przelew i zapominam o sprawie.
    Ale obawiam się reakcji banku. Może być tak, że zapłacę jakieś parę złotych
    za mało, a zawiadomienie dostanę pół roku po zakończeniu spłaty i jeszcze
    info o wpisie w BIKu. Nie znam zwyczajów panujących w tym banku, a umowa
    milczy w kwestii takich szczegółów.

    pzdr
    Mariusz

  • 6. Data: 2004-07-19 18:20:08
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

> [...]
    jeszcze
    > info o wpisie w BIKu. Nie znam zwyczajów panujących w tym banku, a

    I tak jest w umowie, czy wg twierdzeń zawodnego, małowiedzącego i
    mającego własne, często mylne pojęcie o umowach i regulaminach czynnika
    ludzkiego?? Żadnego dokładniejszego określenia, który z ogłaszanych
    codziennie kursów jest tym właściwym do obliczenia kwoty spłaty? I
    rzeczywiście kwotę do spłaty należy obliczać wg kursu _ogłaszanego_ w
    dniu spłaty (a nie _obowiązującego_ w dniu spłaty, ale podawanego
    wcześniej)?
    Jeśli tak - chore to jest.

    --
    Lejak