-
1. Data: 2010-04-20 05:05:36
Temat: szklana pulapka
Od: "jan kowalski" <m...@W...gazeta.pl>
rezydencki samolot Tu-154M wyposażony w system TAWS mógł bezpiecznie wylądować
na lotnisku pod Katyniem - uważa Marek Strassenburg-Kleciak odpowiedzialny za
analizy strategiczne i rozwój sytemów trójwymiarowej nawigacji w koncernie
Harman Becker. Jego zdaniem, urządzenia pokładowe są tak dokładne, że piloci
bez trudu powinni byli wykonać ten manewr - chyba że wskazania nie były
prawdziwe. Znane są bowiem techniki umożliwiające fałszowanie ich danych,
często w sposób niemożliwy do zweryfikowania przez pilotów. Wówczas tragedia
jest nieunikniona.
W ocenie Marka Strassenburga-Kleciaka - potwierdzonej przez niemieckiego
eksperta Hansa Dodla, autora książki "Satellitennavigation", oficera
Bundeswehry, inżyniera i profesora - analiza zdjęć z katastrofy prezydenckiego
samolotu wykonanych przez Sergieja Amielina pozwala sądzić, że Tu-154M z
polską delegacją na pokładzie zbliżał się do pasa startowego we właściwy
sposób. Tyle że samolot znajdował się w niewłaściwym miejscu. Dokumentacja
zdjęciowa pokazuje, że samolot leciał tak, jak powinien: w odpowiednim
kierunku (wynika to z analizy poszczególnych uszkodzeń na czubkach pierwszych
drzew) i z właściwym nachyleniem horyzontalnym maszyny przy podchodzeniu do
lądowania. - Różnica polega tylko na przesunięciu fazowym samolotu: w
płaszczyźnie poziomej o ok. 15-25 m do prawidłowego kursu, a w pionie o ok. 5
m; maszyna leciała za nisko - podkreśla Marek Strassenburg-Kleciak. Jak dodał,
dane z systemu TAWS (Terrain Awareness and Warning System), w który wyposażony
był samolot prezydencki, pokazują pilotom trójwymiarowy model terenu z
dokładnością wysokości nawet do 1 metra i umożliwiają pomyślne lądowanie nawet
w złych warunkach pogodowych. - Rozwijałem i współtworzyłem systemy
trójwymiarowej nawigacji, dlatego też trudno mi to sobie wyobrazić, jak system
TAWS, który był zainstalowany w samolocie prezydenta Kaczyńskiego, mógł
zawieść. No chyba, żeby mu "pomóc". Inaczej z tym systemem nie można się
rozbić - dodaje.
W jaki sposób wskazania urządzeń mogły zostać przekłamane? W tym celu stosuje
się technikę o nazwie "meaconing" (Recording and rebroadcast on the Receive
Frequency to confuse Positioning). Jak tłumaczy nasz ekspert, polega ona na
tym, że sygnał satelity jest nagrywany przez specjalne urządzenie i z
niewielkim przesunięciem w czasie i z większą mocą niż sygnał satelity
puszczany w eter na tej samej częstotliwości, na której nadaje satelita. - Im
mniejszy interwał czasu stosowanego w "meaconingu", tym trudniej go rozpoznać,
co w konsekwencji prowadzi do błędnego określenia własnego położenia -
wyjaśnił Strassenburg-Kleciak. Jak dodał, jeśli zmiana pozycji samolotu jest
niewielka - a tak było w przypadku prezydenckiego lotu - to nawet inteligentny
odbiornik (typu Receiver-Autonomous-Integrity-Monitoring) nie jest w stanie
wykryć oszustwa. Przekłamanie urządzeń pokładowych można wprowadzić zarówno za
pomocą satelity, jak i urządzeń znajdujących się na lotnisku. Jeśli zjawisku
towarzyszą złe warunki pogodowe, piloci pozostają bezbronni. - Różnica
położenia, jaką pokazuje trajektoria samolotu, jest typowa dla "meaconingu":
aby sygnał nie mógł być wykryty, przesunięcie fazowe sygnału równe jest
nanosekundom. Daje to przesunięcie położenia rzędu tych wielkości, które widać
na dokumentacji Amelina - powiedział Strassenburg-Kleciak. Jak zaznaczył, jego
spostrzeżenia w rozmowie telefonicznej potwierdził Hans Dodel.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2010-04-20 10:11:21
Temat: Re: szklana pulapka
Od: "maniana" <g...@c...es>
Użytkownik "jan kowalski" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:hqjcn0$8cs$1@inews.gazeta.pl...
> rezydencki samolot Tu-154M wyposażony w system TAWS mógł bezpiecznie
> wylądować
> na lotnisku pod Katyniem - uważa Marek Strassenburg-Kleciak odpowiedzialny
> za
> analizy strategiczne i rozwój sytemów trójwymiarowej nawigacji w koncernie
> Harman Becker. Jego zdaniem, urządzenia pokładowe są tak dokładne, że
> piloci
> bez trudu powinni byli wykonać ten manewr - chyba że wskazania nie były
> prawdziwe. Znane są bowiem techniki umożliwiające fałszowanie ich danych,
> często w sposób niemożliwy do zweryfikowania przez pilotów. Wówczas
> tragedia
> jest nieunikniona.
>
> W ocenie Marka Strassenburga-Kleciaka - potwierdzonej przez niemieckiego
> eksperta Hansa Dodla, autora książki "Satellitennavigation", oficera
> Bundeswehry, inżyniera i profesora - analiza zdjęć z katastrofy
> prezydenckiego
> samolotu wykonanych przez Sergieja Amielina pozwala sądzić, że Tu-154M z
> polską delegacją na pokładzie zbliżał się do pasa startowego we właściwy
> sposób. Tyle że samolot znajdował się w niewłaściwym miejscu. Dokumentacja
> zdjęciowa pokazuje, że samolot leciał tak, jak powinien: w odpowiednim
> kierunku (wynika to z analizy poszczególnych uszkodzeń na czubkach
> pierwszych
> drzew) i z właściwym nachyleniem horyzontalnym maszyny przy podchodzeniu
> do
> lądowania. - Różnica polega tylko na przesunięciu fazowym samolotu: w
> płaszczyźnie poziomej o ok. 15-25 m do prawidłowego kursu, a w pionie o
> ok. 5
> m; maszyna leciała za nisko - podkreśla Marek Strassenburg-Kleciak. Jak
> dodał,
> dane z systemu TAWS (Terrain Awareness and Warning System), w który
> wyposażony
> był samolot prezydencki, pokazują pilotom trójwymiarowy model terenu z
> dokładnością wysokości nawet do 1 metra i umożliwiają pomyślne lądowanie
> nawet
> w złych warunkach pogodowych. - Rozwijałem i współtworzyłem systemy
> trójwymiarowej nawigacji, dlatego też trudno mi to sobie wyobrazić, jak
> system
> TAWS, który był zainstalowany w samolocie prezydenta Kaczyńskiego, mógł
> zawieść. No chyba, żeby mu "pomóc". Inaczej z tym systemem nie można się
> rozbić - dodaje.
> W jaki sposób wskazania urządzeń mogły zostać przekłamane? W tym celu
> stosuje
> się technikę o nazwie "meaconing" (Recording and rebroadcast on the
> Receive
> Frequency to confuse Positioning). Jak tłumaczy nasz ekspert, polega ona
> na
> tym, że sygnał satelity jest nagrywany przez specjalne urządzenie i z
> niewielkim przesunięciem w czasie i z większą mocą niż sygnał satelity
> puszczany w eter na tej samej częstotliwości, na której nadaje satelita. -
> Im
> mniejszy interwał czasu stosowanego w "meaconingu", tym trudniej go
> rozpoznać,
> co w konsekwencji prowadzi do błędnego określenia własnego położenia -
> wyjaśnił Strassenburg-Kleciak. Jak dodał, jeśli zmiana pozycji samolotu
> jest
> niewielka - a tak było w przypadku prezydenckiego lotu - to nawet
> inteligentny
> odbiornik (typu Receiver-Autonomous-Integrity-Monitoring) nie jest w
> stanie
> wykryć oszustwa. Przekłamanie urządzeń pokładowych można wprowadzić
> zarówno za
> pomocą satelity, jak i urządzeń znajdujących się na lotnisku. Jeśli
> zjawisku
> towarzyszą złe warunki pogodowe, piloci pozostają bezbronni. - Różnica
> położenia, jaką pokazuje trajektoria samolotu, jest typowa dla
> "meaconingu":
> aby sygnał nie mógł być wykryty, przesunięcie fazowe sygnału równe jest
> nanosekundom. Daje to przesunięcie położenia rzędu tych wielkości, które
> widać
> na dokumentacji Amelina - powiedział Strassenburg-Kleciak. Jak zaznaczył,
> jego
> spostrzeżenia w rozmowie telefonicznej potwierdził Hans Dodel.
tak, byłby to pierwszy przypadek katastrofy samolotu wyposarzonego w TAWS
podczas podchodzenia do lądowania - według twórcy systemu, rzecz niemożliwa.
http://www.wolnapolska.pl/index.php/Artykuły/to-mog-
by-zamach-najwiksze-wtpliwoci.html
-
3. Data: 2010-04-20 12:00:21
Temat: Re: szklana pulapka
Od: Endriu <a...@g...com>
Ja pierdolę.
Minister Shoigu który był pierwszy z Putinem na miejscu katastrofy już
jest trupem .... !!!!!!!!!!!!
http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2010/04/13/1
1864.shtml
Eliminacja świadków ?.....!!!!!!!!!!!
--
Pozdrawiam
Endriu
-
4. Data: 2010-04-20 13:08:50
Temat: Re: szklana pulapka
Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>
> Ja pierdolę.
> Minister Shoigu który był pierwszy z Putinem na miejscu katastrofy już
> jest trupem .... !!!!!!!!!!!!
> Eliminacja świadków ?.....!!!!!!!!!!!
http://www.naszdziennik.pl/bpl_index.php?dat=2010041
2&typ=tk&id=tk11.txt
Ciekawostka, czlowiek ktory zginal 10 kwietnia informowal prase 11kwietnia
Leszek
--
> Pozdrawiam
> Endriu
-
5. Data: 2010-04-20 13:19:32
Temat: Re: szklana pulapka
Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>
Użytkownik "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> napisał w wiadomości
news:4bcda767$0$2596$65785112@news.neostrada.pl...
>> Ja pierdolę.
>> Minister Shoigu który był pierwszy z Putinem na miejscu katastrofy już
>> jest trupem .... !!!!!!!!!!!!
>> Eliminacja świadków ?.....!!!!!!!!!!!
>
> http://www.naszdziennik.pl/bpl_index.php?dat=2010041
2&typ=tk&id=tk11.txt
>
> Ciekawostka, czlowiek ktory zginal 10 kwietnia informowal prase 11kwietnia
>
Przecież piszą, że "konwój" ministra zderzył się z busem pełnym
pasażerów...
--
marfi
-
6. Data: 2010-04-20 13:30:59
Temat: Re: szklana pulapka
Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>
Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
news:4bcda9ea$0$19170$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> napisał w wiadomości
> news:4bcda767$0$2596$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Ja pierdolę.
>>> Minister Shoigu który był pierwszy z Putinem na miejscu katastrofy już
>>> jest trupem .... !!!!!!!!!!!!
>>> Eliminacja świadków ?.....!!!!!!!!!!!
>>
>> http://www.naszdziennik.pl/bpl_index.php?dat=2010041
2&typ=tk&id=tk11.txt
>>
>> Ciekawostka, czlowiek ktory zginal 10 kwietnia informowal prase
>> 11kwietnia
>>
>
> Przecież piszą, że "konwój" ministra zderzył się z busem pełnym
> pasażerów...
A tu jest reszta: http://www.smolnews.ru/news/55536
--
marfi
-
7. Data: 2010-04-20 14:03:24
Temat: Re: szklana pulapka
Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>
> A tu jest reszta: http://www.smolnews.ru/news/55536
Endriu napisal, ze Szojgu zginal co w swietle tego artykulu nie jest prawda
Leszek
> --
> marfi
-
8. Data: 2010-04-20 14:18:51
Temat: Re: NTG: szklana pulapka (Smoleńsk-Północ)
Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>
Ty się *wstydzisz się* podać źródło czy może sugerujesz że źródło nie
jest gotowe stanąć za tym co napisało?
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100420&ty
p=po&id=po22.txt
Wtorek, 20 kwietnia 2010, Nr 92 (3718)
Piloci mogli zostać wprowadzeni w błąd
"jan kowalski" <m...@W...gazeta.pl> pisze:
> rezydencki samolot Tu-154M wyposażony w system TAWS mógł bezpiecznie wylądować
> na lotnisku pod Katyniem - uważa Marek Strassenburg-Kleciak odpowiedzialny za
> analizy strategiczne i rozwój sytemów trójwymiarowej nawigacji w koncernie
> Harman Becker.
> [...]
> - Różnica położenia, jaką pokazuje trajektoria samolotu, jest typowa
> dla "meaconingu": aby sygnał nie mógł być wykryty, przesunięcie fazowe
> sygnału równe jest nanosekundom. Daje to przesunięcie położenia rzędu
> tych wielkości, które widać na dokumentacji Amelina - powiedział
> Strassenburg-Kleciak. Jak zaznaczył, jego spostrzeżenia w rozmowie
> telefonicznej potwierdził Hans Dodel.
--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
Jak się matka z córką zgłosi, tak się koniec grudnia nosi.
-- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org)
-
9. Data: 2010-04-20 15:16:43
Temat: Re: NTG: szklana pulapka (Smoleńsk-Północ)
Od: "jan kowalski" <m...@g...pl>
zmuszam takich jak ty do czytania innych postow
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
10. Data: 2010-04-20 15:42:02
Temat: Re: szklana pulapka
Od: "george" <g...@v...pl>
"Endriu" <a...@g...com> wrote in message
news:c1a1ad46-f2b6-439f-b67c-23223645fe7c@n3g2000vbl
.googlegroups.com...
Ja pierdolę.
Minister Shoigu który był pierwszy z Putinem na miejscu katastrofy już
jest trupem .... !!!!!!!!!!!!
http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2010/04/13/1
1864.shtml
Eliminacja świadków ?.....!!!!!!!!!!!
ale czytać umiesz?
george
PS. Przecież pisza ze "zabił" a nie został zabity... radio Erewań.