  • 1. Data: 2015-09-08 10:07:38
    Temat: tMobile przelew do nie zaufanego bez SMSa
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Dość dawno (pół roku..rok) zdarzyło mi się, że przelew do zaufanego wymagał
    SMSa. Napisałem do banku. Odpowiedzieli, że się zdarza i zależy którą
    ścieżką się w przelewy wejdzie. Na 95% był to tMobile, ale pewności nie mam
    bo się wczoraj okazało, że historia korespondencji góra 60 dni może mieć
    więc nie mogłem odszukać.

    Wczoraj zdarzyło mi się coś odwrotnego i tym razem na 100% tMobile. Nie wiem
    jak inaczej się wchodzi w przelewy ja wybieram z menu Przelew, potem Przelew
    Krajowy i potem z listy odbiorców.
    Moje działania miały pewne odstępstwo od standardu. Wybrałem odbiorcę nie
    zaufanego. Wpisałem kwotę i zauważyłem, że przeskoczyło (jak zwykle) przez
    decyzję o dacie. Więc się jakoś do tej daty wróciłem zmieniłem z najszybciej
    na 9.9.2015. Potem już tylko akceptowałem Dalej (zazwyczaj, jak chcę wpisać
    przyszły to najpierw wracam do daty, a potem wpisuję kwotę, teraz kwoty już
    nie wpisywałem, bo była wpisana). I chyba po dwóch Dalej napisało mi, ze
    przelew przyjęty - zdziwienie, że nie chciał SMSa.

    Gdyby to było tylko to to być może byłoby za proste. Tak się przypadkiem
    złożyło, że nietypowości było/jest więcej, ale trudno je wiązać z tym
    brakiem SMSa.
    Nietypowość 1.
    Ten przelew wpisałem już z tydzień temu (wymagał SMSa). Kilka dni temu
    potrzebowałem wszystkich środków z konta a dostępne środki były pomniejszone
    o ten przyszły przelew więc go anulowałem i środki się znalazły (piszę o
    tych środkach bo obecnie jest inaczej - patrz dalej).
    Nietypowość 2.
    Obecnie dostępne środki pokazuje mi całe saldo (zaczynam sam wątpić, co
    wtedy pokazywał pomniejszone, ale z jakiegoś powodu przecież anulowałem ten
    przelew). To by sugerowało, że może nie przyjął tego mojego przelewu i
    dlatego nie było SMSa. To się zgadza z tym, że zaplanowane płatności pisze
    0. Ale w Przelewy Oczekujące go mam z datą 9.9.2015.

    Teraz zagadka: Pójdzie, nie pójdzie? :)
    P.G.