  • 1. Data: 2005-09-12 17:31:42
    Temat: tzw. kontrola dewizowa
    Od: "Andrum" <a...@p...pl>

    czy przelew w EURO pomiedzy dwoma bankami na terenie PL (kwota pow. 10 k
    EUR) podlega kontroli dewizowej?

    andrum

  • 2. Data: 2005-09-12 21:19:00
    Temat: Re: tzw. kontrola dewizowa
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Andrum"
    > czy przelew w EURO pomiedzy dwoma bankami na terenie PL (kwota pow.
    > 10 k EUR) podlega kontroli dewizowej?

    z tego co wiem na przykladzie pkobp to kazda rownowartość kwoty
    krytycznej (powyzej 15k EUR) jest rejestrowana bardziej szczegółowo
    ale czy zezwolenie trzeba miec to nie wiem - mysle ze jak po obu
    stronach twoje rachunki w PL to raczej nie
    *** blad ***

  • 3. Data: 2005-09-15 11:10:10
    Od: "MarSzal" <m...@o...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Andrum"
    >
    > z tego co wiem na przykladzie pkobp to kazda rownowartość kwoty
    > krytycznej (powyzej 15k EUR) jest rejestrowana bardziej szczegółowo

    co innego kontrola dewizowa (dla kwot powyżej 10 kEUR) a co innego tzw
    pranie (dla kwot powyżej 15kEUR)
    wg mojej wiedzy przelew w EURO pomiędzy dwoma bankami na terenie PL (kwota
    pow. 10 k EUR) podlega kontroli dewizowej

  • 4. Data: 2005-09-15 12:15:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    MarSzal wrote:

    > wg mojej wiedzy przelew w EURO pomiędzy dwoma bankami na terenie PL
    > (kwota pow. 10 k EUR) podlega kontroli dewizowej

    A nie tylko wtedy gdy jedna ze stron jest nierezydentem?

  • 5. Data: 2005-09-16 13:59:36
    Od: "rusfli" <k...@g...pl>

    witam
    Obroty z nierezydentami podlegają pod BOP - nie ma to nic wspólnego z
    "praniem"pieniędzy o których mowa w poscie.
    Próg dla transakcji wątpliwych to 15tyś Euro
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-09-17 06:04:20
    Od: "MarSzal" <m...@o...pl>

    http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2002.141.11